Тъй като маркетолозите се вглеждат в настоящата 2018 година отдавна, те са видели благоприятна среда за приемането на идеята да разговаряме с изкуствен интелект. Всъщност, в едно скорошно проучване, девет от 10 души са заявили, че предпочитат да получават съобщения директно от компаниите.

 

През 2017 година, Apple, Facebook, Google и Amazon започнаха да общуват със съобщения и разговори. През 2018 г. големите четири ще комуникират с клиентите си посредством изкуствен интелект.


Според Venture Beat потребителите и големите компании ще видят възход в следните области:

Чатботите ще ангажират клиентите

През изминалата година, думи като „чатбот“, „изкуствен интелект“ и „машинно обучение“ бяха доста модерни, през 2018 година те със сигурност ще са новата тенденция в технологичния свят. За самоуважаващите се марки, възприемането на нововъзникващите тенденции и пробивни технологии като чатботите е наложително.

 

През 2018 година много повече марки ще използват чатботовете като мощен начин за придобиване на нови клиенти и за персонализиране на разговорите. Чатботовете, предназначени да сегментират и ангажират клиентите през целия разговор, ще доведат до по-високи показатели. Новото поколение ботове ще бъде базирано основно на текст.

Услугата Customer Chat на Facebook Messenger

През месец ноември 2017 година Facebook Messenger стартира новата си услуга Customer Chat. Това е плъгин, който позволява на фирмите да провеждат разговори в Facebook Messenger директно от собствения си уебсайт. С пускането ѝ, марките могат да се възползват от своите уеб сайтове и да придобият нови клиенти в разрастващата се платформа Messenger, при това безплатно. Разбира се, това не е новост в света на чат услугите, но предвид популярността на Facebook Messenger е добре дошло за компании и потребители. Facebook Messenger вече има над 1,3 милиарда активни потребители месечно. Благодарение на Customer Chat, Facebook Messenger ще успее да се наложи като водеща корпоративна чат платформа.

Apple и  клиентите

По време на последната световна конференция за разработчици на Apple, компанията заговори за Business Chat. Business Chat беше представен с думите: „това е мощен нов начин за бизнеса да се свързва с клиентите си директно в Messages. Business Chat може да свързва бизнеса с клиентите му, за да отговаря той на въпроси, да насрочва срещи  и много повече.“

 

Това решение на Apple да сближава клиентите и бизнеса идва като отговор на промените споменати по-горе в Facebook Messenger. Това обаче не са iMessage чатботове. Намерението на Apple е да улесни взаимодействието между хората чрез чат. Добавянето на функциите за обслужване на клиенти в iMessage увеличава вероятността хората да останат вътре в услугите на Apple вместо да посещават уебсайта на марката или бот на Messenger.

 

Вижте каква е разликата между софтуер с изкуствен интелект и чат бот с изкуствен интелект