Sharp искат да се превърнат в по-влителен фактор на европейския пазар на LCD телевизори. За да постигнат тази цел от компанията планират да придобият правата над собствен бранд, който ще оперира на територията на континента. Sharp са се съгласили да инвестират сума от $88.6 млн. в купуването на 50% дял от базирания в Кипър производител Skytek Universal Media Corp. (SUMC). Данните за това бизнес решение бяха потвърдени от водещите японски медии. 

 

От Digitimes ни припомнят, че Sharp вече продадоха правата на собствената си марка за LCD телевизори на чешката компания UMC. Тя е дъщерно дружество на SUMC. Според анализаторите в момента UMC реализира продажбите на над 800 хил. устройства на годишна база. Само преди няколко години Sharp доставяха приблизително 15 млн. телевизора на година, но постепенно тази стойност спадна драстично до едва 5-6 млн. броя. Именно това е причината за новата стратегия на Sharp. 

 

Компанията ще се опита да си върне и правата за продажба на нейните телевизори в Северна Америка, които в момента са притежание на Hisense. Всички тези опити по най-добър начин илюстрират желанието на Foxconn да превърнат Sharp във водещо име в този пазарен сегмент. Успоредно с това компанията ще продължи да доставя LCD панели за други водещи производители като Samsung и LG, за да генерира допълнителни приходи.

 

Вижте Sharp прогнозират първа оперативна печалба от три години насам