Световната пандемия засегна почти всички икономически сектори и вече има силен отпечатък върху технологичния свят. Мобилната индустрия е пряко засегната от коронавируса, като все пак се очаква стабилизиране през втората част на годината. Пазарни наблюдатели от Strаtegy Analytics сега публикуваха традиционния си доклад, който обхваща първото тримесечие и засяга световния пазар на смарт часовници.

Според информацията от доклада разпространението на коронавируса не се е отразил на интереса на потребителите към този тип устройства. Оказва се, че продажбите на умни часовници са се увеличили с 20% в периода между януари и март. Това е доста впечатляващо постижение, като се има предвид ограниченията свързани с коронавируса.

Конкретните доставки достигат до 13.7 млн. броя, което е увеличение от 11.4 млн. в предходното тримесечие. Най-продавания смарт часовник в света отново е Apple Watch, който е генерирал 55% от всички доставки през първото тримесечие. Другите две компании, които допълват челните три места са Samsung и Garmin.

 

 

Различнитe версии на Apple Watch са реализирали общо 7.6 млн. доставки за пеирода, което е с 23% повече от същия период преди година. Тогава бяха продадени около 6.2 млн. устройства от същия бранд. Минималното увеличение в пазарния дял е 1%.

Въпреки това Apple запазва внушителна разлика пред конкурентните си в този сегмент. Така например Samsung са отчели около 1.9 млн. продажби за първото тримесечие. което е увеличение от 1.7 млн. за същия период през 2019г.

По този начин компанията вече има 14% дял и остава доста назад, в сравнение със своя конкурент. Проблемите свързани с коронавируса и ниската активност на потребителите в Южна Корея имат основен принос за представянето на Samsung.

Garmin е компанията, която успява да се възползва най-добре от голямата конкуренция и вече е третия най-голям производител на умни часовници. Продажбите им са 1.1 млн. броя, което е със 800 хил. преди година и представлява 38% ръст. Пазарният дял на Garmin вече е 8%.

 

Още от Digital: Защо популярността на смарт часовниците и фитнес гривните ще нараства