Само преди няколко години много анализатори и водещи компании считаха телевизорите с 3D дисплеи в следващата голяма революция в индустрията, но е факт, че те така и не придобиха популярността, която се очакваше от тях. Основните причини за това са необходимостта от допълнителни очила, но също и факта, че големите автори на съдържание не предлагат толкова много заглавия от своите каталози за този формат. Категорично доказателство за тази тенденция е факта, че по време на CES 2016 eдинствената компания, която показа подобен продукт бе LG, но и тя не планира да обръща сериозно внимание на тази технология, предаде Pocket-Lint. 

 

Според данните на корейския производител приблизително 40% от всички нейни телевизори продадени в глобален мащаб включват 3D функции, като този брой ще намалее до 20% до края на 2016г. Идеята на LG е да продължи да предлага подобни възможности на своите клиенти, което се наслаждават на триизмерни филми, но те ще са достъпни само за телевизорите ѝ oт най-високия ценови клас. В същото време Samsung планират да последват примера на LG и също да насочат вниманието си към други технологии, за да разширяват своето присъствие в глобалния пазар на телевизори. 

 

По този начин два от най-големите производители в индустрията ще се откажат от 3D дисплеите в бъдещите си модели, което почти сигурно ще сложи край на идеята, че те имат своите предимства и предлагат уникално изживяване на потребителите си. Фактът, че новите им модели няма дори да поддържат 3D технологията е сигурна гаранция, че през настоящата година вероятно ще отбележим края на тази концепция, която само преди няколко години се смяташе за революционна. За в бъдеще Samsung и LG ще се фокусират изцяло към OLED технологията в създаването на ултратънки телевизори, които поддържат 4K и 8K резолюция. 

 

Вижте колко ще струват първите телевизори с 8K резолюция на пазара