Несъмнено пандемията от COVID-19 оказва сериозно влияние на цялото човечество. Този фактор оказва влияние както на здравето ни, така и самото ни съществуване като цяло.
Коронавирус промени не само бита ни, но и начина ни на мислене. Заради физическата изолация на която е подложено населелнието на Земята, за да намали разпространението на заразата, някои видове бизнес бяха доведени до пълно затваряне, граничещо с фалит.
По-далновидните търговци обаче решиха да се адаптират, а не просто да чакат COVID-19 да изчезне, а заедно с него и всички забрани, които пречат на работата им. 

 


САЩ е една от държавите с най-строги мерки против разпространението на заразата с коронавирус, но въпреки това е с огромно количество заразени и починали. Това обаче не пречи на малкият и средният бизнес да намира алтернативно развитие в тези тежки времена. 
По информация на Businessinsider, в момента има бум в търговията с така наречените "подаръчни карти". С тяхна помощ потребителите подпомагат местния бизнес, без това да бъде за сметка на личните им финанси.
Подаръчните карти са като ваучери, които могат да бъдат използвани по всяко време, но постъпленията от тях идват моментално към бизнеса, а не постепенно. Така малкият и средният бизнес разполагат с пари кеш, благодарение на които могат да се справят с икономическата кризата в която са изпаднали заради пандемията.  
По данни на Blackhawk Network, която е една от най-големите фирми за подаръчни карти в САЩ, спрямо миналата година, ръстът на тази услуга е с 54%.
Как обаче търговците успяват да накарат потребителите да дадат парите си накуп в аванс? Отговорът е лесен и е близко до логиката - предлагат сериозни отстъпки и намаления на продукцията си. Която впрочем понякога още не е произведена. Визираме земеделците и занаятчиите.
Този принцип на работа е познат и в България, но основно от туристическите агенции, с така наречените "ранни записвания", при които ниската цена е постигната именно заради даването на пари в аванс. 

 


Дали този бизнес модел ще намери приложение и у нас, предстои да разберем в близкото бъдеще. Практиката ни показва, че търговските тенденции и модели на работа, често идват в България с известно закъснение и се нагаждат спрямо особеностите на локалния пазар.
Дали тук ще бъдат под формата на подаръчни карти или абонаментни карти за пазаруване с предварително заредени пари, не е чак толкова важно. Важно е да се появи модела, от който едно е ясно - печеливши ще са както търговците, така и потребителите.

Още от Digital.bg: Топ 10 на най-сваляните приложения за Android и iPhone