Смартфоните от няколко години се превърнаха в дигитални асистенти, без които милиони хора не могат да бъдат продуктивни, да комуникират и откриват бързо важната информация. Все по-големите екрани, мощните процесори и технологиите с изкуствен интелект превръщат устройствата и в оптимално решение за игри.

Камерите също са обект на впечатляващи иновации и на пазара се предлага разнообразие от атрактивни предложения с четворни камери, опция за запис на 4K/8K видео и усъвършенствани алгоритми с изкуствен интелект. Трудно можем да се сетим за дейност, която да не можем да свършим от смартфоните, което е причина за невероятната им популярност.

Световната пандемия промени значително ежедневните порядки и сложи край на свободните физически контакти. Това постави в изолация десетки милиони хора по цял свят и се отрази сериозно на продажбите на мобилни устройства през първата половина на годината.

Все пак ситуацията вече се стабилизира, но е факт, че настъпиха драстични промени и в начина, по който използваме смартфони по време на кризата с COVID-19.

 

 

Анализатори от Kantar публикуваха интересен доклад, в който обръщат внимание на най-интересните трендове възникнали в поведението на потребителите от началото на 2020г. Едва ли ще останете изненадани от факта, че намалява значително трафика на приложения за навигация, които използват в реално време GPS координати.

Това е очаквано, като се има предвид какви ограничения въведоха някои държави, включително и на европейския континент. Потребителите на континента са били доста пасивни в началото на пандемиятa, но през последните месеци са започнали да възстановяват обичайните си навици.

Ситуацията в САЩ е различна, тъй като спада в GPS приложенията и платформите за навигация продължава да е рекордно нисък. В същото време прекарваме все повече време пред мобилните устройства за комуникация с приятели, колеги и любими хора. Приложенията за видеоконференция отчитат рекордни изтегляния и това ще продължи през 2021г.

Очаквано се регистрира 14% ръст в трафика на стрийминг платформи като Apple TV+ и Netflix. Друга любопитна тенденция е свързана с

 

Още от Digital: Изкуственият интелект в смартфоните може да диагностицира COVID-19 от звука на говора и кашлицата