Google полагат много усилия, за да улеснят максимално потребителите в интернет и едно от последните доказателства за това е новият проект Accelerated Mobile Pages (AMP), който бе представен официално през февруари. В голяма степен той представлява съвместна инициатива на компанията и на най-големите издатели и автори на съдържание и основната му цел е да ускори времето за зареждане на дадена страница. Някои от уеб сайтовете, които интегрираха AMP отчетоха до 400% подобрение в скоростта, като в същото време консумират едва една десета мобилни данни, в сравнение с конвенционалните сайтове.

 

Другото предимство на този проект е, че тези от тях, които използват AMP кода се толерират от алгоритмите на търсене на Google, като досега от компанията са обработили над 150 млн. URL адреса от 650 хил. страници в интернет, предаде Engadget. Популярността на AMP е толкова голяма, че дори уеб сайтове, които не се занимават с издателска дейност като Fandango, Disney, Food Network и eBay вече започнаха да интегрират тази технология. Идеята на Google е да позволят на всички страници в интернет да я използват и така да подобрят осезаемо скоростта на зареждане на своето съдържание на устройствата ни.

 

Най-голяма полза от този проект ще имат собствениците на смартфони и таблети, които ще усетят максимално предимствата на AMP технологията, тъй като в следващите месеци тя ще е достъпна в още повече страници. Facebook също разработват подобен продукт с името Instant Articles, но поне засега Google се радват на по-голяма популярност, но в крайна сметка опитите на две от най-големите технологични компании ще променят начина, по който сърфираме в интернет. В заключение ще отбележим, че АМP влияе само на скоростта, а не на начина, по който те се класират в резултатите от търсене на Google.

 

Вижте Google ще ускори зареждането на страниците в Интернет от смартфони и таблети