Eдва ли можем да се сетим за индустрия, която не е силно засегната от коронавируса в световен мащаб. Мерките за ограничаване на епидемията от правителствата имат сериозни икономически последствия. Блокадата на милиони жители в Китай и невъзможността да посещават нормално работните места на практика спря производството на много стоки и продукти. Консултанти на компаниите Bernstein и Boston Consulting Group смятат, че пазара на луксозни стоки също ще бъде силно засегнат от коронавируса.

 

Маркетинговото им проучване показва, че този сектор може да отчете спад в продажбите, които да достигнат до внушителните €30-40 млрд. Данните обхващат цялата календарна година. Най-голямата причина за тези прогнози е факта, че епидемията ще се отрази пряко на производителите на луксозни стоки и продукти, които генерират приходи предимно в Китай. Ограниченията за свободно придвижване и другите търговски рестрикции ще продължат пряко да влияят на ситуацията в този пазарен сегмент през 2020г.

 

 

Подобни са нагласите сред високопоставените служители и мениджъри на най-известните марки в индустрията. Повечето от тях очакват спад в продажбите и негативни последици от коронавируса за поне шест месеца напред. Китайските граждани са генерирали 35% от приходите в сектора на луксозни стоки през последните 12 месеца и са водеща причина за 90% ръст в този сегмент. Колкото по-дълго продължи забраната за свободно пазаруване от молове и търговски вериги, толкова по-засегнатите ще са производители на луксозни стоки.

 

Още от Digital: Sharp ще използва фабрика за телевизори за да произвежда предпазни маски против коронавирус