На всеки се случва да хареса много описанието на дадено приложение, да го купи и... да се разочарова напълно. За щастие, Google Play Store позволява не само да си поискаме парите обратно, но и да ги получим, доста лесно. AndroidGuys показват как става това.

 

Бързият и лесният начин

След купуване на приложение, има 2 часа тестов период. Иначе казано, през тези два часа можем във всеки един момент да си поискаме парите обратно и ще ги получим без никакви въпроси и увъртания. За целта просто трябва да отворим отново страницата на приложението в Google Play и да натиснем бутона Refund.

 

 

Важно: Тази функция е налична само за купени приложения от Google Play Store в рамките на два часа след покупката. Тя не важи за абонаменти или покупки вътре в приложенията. Някои потребители също така се оплакват, че двата часа всъщност са 15 минути, но това изглежда е проблем, който не засяга всички. А какво да правим, ако тези два часа са изтекли? Все още имаме 48 часа за подаване на заявка за връщане на парите.

 

Как да подадем заявка за връщане на парите

 

 

Процесът става само на компютър.

  1. Трябва да посетим https://play.google.com/store/account и да влезем в профила си
  2. Ще има линк Order History (История на покупките)
  3. Трябва да намерим приложението в списъка и да натиснем бутона с трите точки и да изберем Request a refund (Искане за връщане на парите)
  4. Попълваме показания формуляр и посочваме причините за искането.
  5. Допълваме, че искаме връщане на парите, а не замяната им с бонуси или нещо друго.
  6. Подаваме фомруляра онлайн.

 

Google има срок 2 работни дни да вземе решение дали да изпълни искането или не. Понякога процесът става и по-бързо.

 

Какво да правим, ако са минали 48 часа?

Става малко по-сложно. Можем да се свържем с разработчика на приложението. Контактите му са добавени в страницата на приложението в Google Play Store. Повечето създатели на приложения реагират коректно и връщат парите след изпращане на любезен имейл с искане за това.

 

 

Какво да правим, ако не получим отговор?

Последната опция е да се свръжем с екипа по поддръжката на Google. Това става отново през компютър.

 

 

  1. Трябва да посетим https://support.google.com/googleplay/contactflow?hl=en
  2. Избираме проблема си (Android Apps & Games)
  3. Кликваме на Request a Refund
  4. Подаваме заявка с описание на проблема.

 

Google отново има 2 работни дни да вземе решение. Този метод работи не само за купени приложения, но и за покупки вътре в приложенията.

 

Как да получим парите си обратно за филми или книги в Google Play

Случва се да не харесаме филма, предаването или книгата, която сме си купили. Тук процесът е сходен, но с малки разлики. Отново е нужен компютър или най-малкото да се използва браузър, а не приложението на Google Play.

  1. Отваряме https://play.google.com/store/account и влизаме в профила си.
  2. Избираме Order History и намираме книгата/филма в списъка.
  3. Натискаме трите точки и избираме Report a problem (Съобщи за проблем)
  4. Попълваме искането си за връщане на парите и го подаваме.

 

Същият процес важи и за Google Play Music.

Google след това взима решение дали да изпълни искането. Потребителите в рамките на Европейския съюз имат 14-дневен срок от датата на купуването, за да поискат връщане на парите обратно. Клиентите в останалите държави по света имат 7-дневен срок.

 

Още от Digital: Най-добрите цени на качествени смартфони от Smartfonix