iPhone-ите могат и да са красиви технологични джаджи, които много хора считат за върха на дизайна при смартфоните, но дори и техните собственици често се сблъскат с проблеми. От makeuseof  дават съвети за отстраняване на неизправности при всички итерации на iPhone.

1. Рестартирайте вашия iPhone

Има много малко ситуации, в които рестартирането на вашия смартфон не може да ви помогне. Рестартирането на iPhone-а ви ще коригира почти всеки проблем, затова това е първото нещо, което трябва да опитате при възникването на някаква проблем без значение кой модел iPhone използвате.

2. Актуализирайте iOS

Рестартирането на телефона не разрешава проблема ви? Не се притеснявайте, а проверете дали операционната ви система iOS е актуализирана. Ако работите с остаряла версия на iOS, някои приложения и функции може да не са съвместими, да не говорим за уязвимостите в сигурността. За да актуализирате iOS, отидете до Settings > General > Software Update.

3. Актуализирайте приложенията си

Ако имате проблеми с конкретно приложение, струва си да проверите дали използвате последната му версия. Можете ръчно да актуализирате приложения чрез App Store. Трябва само да докоснете таба „Updates“ в долната част на интерфейса на приложението.

Можете също „да кажете“ на приложенията да се актуализират автоматично, като се насочите към Settings > [вашето име] > iTunes and App Store. Под секцията „Automatic Downloads“ включете опцията „Updates“ като поставите плъзгача на позиция „On“.

4. Ускорете принудителното затваряне на приложенията

Понякога инстанцията на дадено приложение не реагира и то „замръзва“. Ето защо може да виждате черен екран, ако приложението на камерата ви не функционира добре. За да затворите приложение на iPhone X, прекарайте пръст нагоре от долната част на екрана, но спрете в средата на екрана, за да отворите App Switcher. Прекарайте пръст нагоре върху картата на приложението, за да го затворите. За да затворите приложение на iPhone 8, натиснете два пъти бутона за начало, за да изведете  App Switcher. Прекарайте пръст наляво и надясно, за да намерите приложението, което искате да затворите, след което го плъзнете нагоре.

5. Възстановяване на мрежовите настройки

Повечето проблеми с връзката могат да бъдат разрешени чрез нулиране на мрежовите настройки. Отворете Settings > General > Reset > Reset Network Settings. Помнете обаче, че след това действие ще трябва да въвеждате отново всички пароли за Wi-Fi.

6. Нулирайте всички настройки

Ако смятате, че грешна настройка (а не софтуер или хардуер) е коренът на вашите проблеми, можете да нулирате всички настройки на телефона, без да губите данните си от Settings > General > Reset > Reset All Settings, след което ще трябва отново сами да ги възстановите.

7. Фабрично нулиране

Така ще върнете устройството ви в първоначалното му състояние. Чрез фабричното нулиране  няма да решите хардуерните проблеми, то трябва да решите повечето проблеми със софтуера и операционната система. За да нулирате iPhone си, отворете Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings. Уверете се, че сте архивирали всичките си данни преди да започнете.

8. Проверете начина на използване на батерията

Ако батерията на iPhone-а ви се изтощава необичайно бързо, можете да опитате да идентифицирате проблема като отидете на Settings > Battery, за да видите кои приложения използват най-много батерията.

9. Проверете състоянието на батерията

Батериите могат да понесат определен брой цикли на зареждане. Ако работите с iOS 11.3 или по-нова версия, можете да проверите състоянието на вашата батерия. За целта, отворете Settings > Battery > Battery Health.

10. Коригирайте проблемите с Bluetooth

Ако имате проблеми при създаването на Bluetooth връзка между вашия iPhone и друго устройство, има няколко корекции, които можете да опитате. Първо премахнете старите устройства, които вече не използвате. Това може да помогне за избягване на конфликти. За да прекратите свързването на устройство, отворете Settings > Bluetooth > Info > Forget This Device.

 

На второ място, изключете и включете Bluetooth. Прекарайте пръст нагоре от долната част на екрана на iPhone 8 или на по-ранен модел (прекарайте пръст надолу от горния десен ъгъл за iPhone X и по-късен модел), за да влезете в Control Center и докоснете иконата на Bluetooth, за да превключите опцията.

11. Решете проблемите с HomeKit


Някои интелигентни домашни устройства са HomeKit активирани, като по този начин ви позволяват да ги контролирате от вашия iPhone, използвайки Siri. Ако HomeKit устройствата не работят според очакванията ви, уверете се, че сте влезли в правилния iCloud профил както на вашия iPhone, така и на самите устройства. Ако нищо друго не работи, можете да възстановите HomeKit връзката, като отворите Settings > Privacy > HomeKit > Reset HomeKit Configuration.

12. Проблеми при зареждането на телефона

Проверете за прах и мръсотия в порта за зареждане. Най-добрият начин да го почистите е като използвате флакон с компресиран въздух.

13. Забранете на приложенията да работят във фонов режим

Ако устройството ви лесно прегрява без видима причина, виновникът за това може да са приложенията, които работят във фонов режим. За да им забраните да работят във фонов режим отидете до Settings > General > Background App Refresh.

14. Извадете SIM картата

Ако внезапно сте изгубили мрежовия сигнал, извадете и поставете отново SIM картата на телефона.

 

Вижте какво да направим, ако iPhone не се зарежда