Фитнес трекерите промениха драстично начина, по който се грижим за здравето си и за добрата си форма. Тези устройства събират данни, за да осигурят задълбочено проследяване на много различни параметри и да правят анализ. Но с всички тези данни, как можете да сте сигурни, че поверителността ви няма да бъде нарушена? Ако имате подобни упасения, не пропускайте информацията на The Verge.

 

Какви данни се събират?

Какви данни събира вашата фитнес джаджа зависи от това какъв модел е тя, събраната информация варира от просто броене на стъпките, които сте извървели и измерване на основната ви активност до проследяване на по-сериозни данни като VO2 max (максимално усвояване на кислород) и време, прекарано в специфични зони на сърдечната честота. Колкото повече сензори има в устройството, толкова повече данни ще генерира то, което означава, че ще съхранява повече информация за вас.

 

Следващото нещо което е важно, е да знаете къде се съхраняват данните, които вашият тракер събира. В по-старите модели и по-простите устройства, като броячи на стъпки или монитори на сърдечния ритъм, информацията остава на самото устройство. В такъв случай сигурността е проста: пазите вашия тракер.

 

По-вероятно е обаче да използвате фитнес лента или смарт часовник и в такъв случай вероятно се свързвате с външно приложение за проследяване на дейности, споделяне, анализ и / или коучинг. Това означава, че вашите данни вече са извън вашите ръце и думата „доверие“ става много важна. Ако доверието не е достатъчно за вас, има няколко стъпки, които можете да предприемете, за да се защитите, когато използвате фитнес тракер.

 

Ето кои са те:

 

1. Прочетете потребителското споразумение

Когато се регистрирате за някоя от тези услуги, независимо дали са предоставени от доставчика на устройството или от трета страна, получавате потребителско споразумение. Преди да подпишете някой от тези документи, трябва да го прочетете. От него ще разберете всякакви интересни неща, като например колко данни събира компанията от вашото устройство (и евентуално от вашия телефон), какво може да прави с тези данни, колко дълго запази информацията и дали можете да си я получите обратно.

 

Ако някоя от клаузите в това споразумение ви притесни, не подписвайте нищо преди  да решите дали информацията и съветите, които получавате, си струват за да доверите сигурността на личните си данни на съответната компания. Преди да вземете окончателно решение, информирайте се подробно за всичко.

 

2. Ограничете данните, които се събират

Твърде често приложенията и устройствата събират много повече данни, отколкото е необходимо. Ако е възможно, трябва да им позволите да събират и съхраняват само данните, необходими, за да ви дадат желаната обратна връзка. Например, ако искате да преброите стъпките си и сърдечния си ритъм, но нямате реален интерес към вашите навици за сън, изключете опцията за проследяване на съня.

 

Освен това проверявайте редовно, за да се уверите, че приложенията ви не са разширили разрешения им достъп до вашите данни. Ако например искате информация за темпото, честотата и скоростта, не е нужно приложението да иска достъп до микрофона на вашия телефон. Ако свързващото приложение поиска този достъп,  кажете „не“.

 

3. Настройте двуфакторно удостоверяване

Понастоящем един от най-добрите начини да защитите вашите акаунти - включително приложенията ви за проследяване които използвате на фитнес устройството си - е двуфакторната автентификация или 2FA. Код се генерира и изпраща до доверено устройство (като вашия телефон) и вие въвеждате кода, за да потвърдите самоличността си. В момента има няколко 2FA системи. Например, ако използвате Apple Watch, можете да използвате 2FA чрез iCloud. Проверете, за да разберете кои системи работят с вашия фитнес тракер.

 

Вижте 10 начина, по които уеб сайтовете излага на риск личните ни данни