Повечето хора са наясно, че популярните канали в YouTube правят много пари, но не са наясно как точно печелят хората от тях. И има причина за това: отговорът не е ясен.


Има няколко различни начина, по които каналите в YouTube може да печелят пари. Чрез реклама със сигурност, но повечето канали имат поне още един източник на приходи.

 

Може да мислите, че хората зад любимите ви канали в YouTube имат лесна работа, но не е така. Пари не се печелят лесно. Изграждането на аудитория е трудна работа и дори да имате аудитория, това не ви гарантира, че ще направите достатъчно пари за месеца: трябва непрекъснато да се трудите. И така ето кои са източниците на приходи, според How To Geek.

 

Реклама: Основният източник на приходи

YouTube е уникален сред социалните мрежи, тъй като споделя приходите от реклама на сайта с потребителите си. Ако вашите туити или Facebook публикации редовно стават вирусни, вие няма да получавате нищо от тези сайтове, но ако изградите последователна аудитория в YouTube, можете да очаквате приходи от рекламата, генерирани от видеоклиповете ви.

 

Това е първият начин, по който повечето канали в YouTube печелят пари. YouTube предлага на собствениците на канали 55% от всички рекламни приходи. Действителната сума в долари варира силно, в зависимост от темата на видеоклипа, демографските данни на зрителите и текущото търсене на продукта от рекламата.

 

За да обобщим, всеки път, когато гледате видеоклип в YouTube, Google провежда търг за рекламата, отговаря на неща като историята на гледане и демографската ви информация със съдържанието на видеоклипа, след което установява кой рекламодател е готов да плати най-много, за да достигне тя до вас в този точен момент. Обикновено 1 000 гледания генерират около $2,50. Около $1,38 от тях се вземат от YouTube потребителите.

 

Тези приходи от реклами вероятно са най-надеждният поток от приходи за YouTube потребителите, но те не винаги са достатъчни, за да изкарат прехраната си.


Спонсорства и сделки с компании

Ако даден канал има достатъчно голяма аудитория, компаниите може да поискат да работят директно с тях, като поискат от създателя да популяризира техни продукти или услуги в самия видеоклип. Понякога това е под формата на партньорски връзки за услуги, но може и марката да плати еднократна сума, за да може продуктът да бъде включен в самия видеоклип.

 

По своя преценка, YouTube потребителите може да споменат марката в началото или в края на видеоклипа, или да интегрират продукта в съдържанието на самия видеоклип. Такива сделки обикновено се договарят директно между собственика на YouTube канала и компанията. Процентът на печалбата е между $ 0,03 и $ 0,12 на преглед, което е значително повече от рекламите на YouTube.

 

Продажба  

Продажбата на неща е най-очевидният начин хората да печелят пари, затова в YouTube каналите често се печели по този начин. Понякога това е прост обект, като тениска или плакат. Понякога е CD или книга от създателя. Идеята е, че лоялните зрители искат да купят нещо осезаемо, което ги свързва със съдържанието, което обичат да гледат. Това е може би най-лесният начин да печелите пари, но това работи, само ако имате голяма и целенасочена аудитория.

 

Дарения

Много от YouTube потребителите призовават своите зрители да допринасят директно за съществуването на даден канал като направят дарение. Сайтове като Patreon улесняват много подпомагането с определена сума всеки месец. А в замяна на тази сума, създателите често предлагат достъп до ексклузивни клипове или стоки.

 

Странични дейности

Колкото повече уменията имате, толкова по-добре. Всички умения са ценни и много хора в YouTube ги използват, за да допълват доходите си. Независимо къде живеете, има местни компании, които търсят някаква помощ, като редактори на видеоклипове или управители на социални медии, а YouTube потребителите могат да използват своя канал като доказателство за техния опит. С малко упоритост  може да си изградите кариера на свободна практика в допълнение към собственото ви съдържание в YouTube.

 

Лицензиране

Това се случва сравнително рядко , но не е изключено някой телевизионен канал да се свърже със собственик на YouTube канал и да му поиска разрешение да използва някой от видеоклиповете му. Понякога това може да доведе до лицензионна сделка, в която телевизионната мрежа плаща правото на използване на клипове. Това се случва рядко, но е друг потенциален източник на приходи.

 

Вижте 7 трика за по-лесна работа с YouTube