Трудно е да си представим нещо по-лесно, от това да се публикува история на Instagram. В крайна сметка отнема само няколко секунди и три клика, за да направите снимка или видео и незабавно да го споделите в профила си.

Но Instagram Stories предлага много по-голяма дълбочина от това, което се вижда на пръв поглед. Когато се използва правилно, Stories е невероятен инструмент за привличане на ангажираността на вашите последователи, за изграждане на връзки с други потребители и за споделяне на живота си с хората, които са ви близки.

Когато се използва неправилно, обаче, историите ви бързо могат да станат досадни и прекалено дълги монолози, които са объркващи за всеки, но не и за техния създател.

За да не се стига до там, от Make Use Of споделят своите тайни за това как да откроим нашите Instagram Stories.

1. Публикувайте качествени снимки и видеоклипове

Качеството на снимките и видеоклиповете често се пренебрегва, но ако търсите успех в социалните медии, всичко, което публикувате, трябва да заслужава вниманието на вашата публика. Ето някои практични съвета:

- Снимките и видеоклиповете трябва да бъдат фокусирани и интересни.

- Лекото им редактиране, може да ви донесе много бонуси.

- Текстът трябва да е четим, а не прекалено дълъг.

- Озвучените видеоклипове, трябва да са с ясен звук.

- Само защото Stories ви дават възможност да публикувате толкова снимки или видеоклипове, колкото искате, не означава, че трябва да публикувате всяка снимка или видеоклип, които правите.

2. Дайте контекст за вашите истории

Една от най-големите грешки, които потребителите на Instagram правят, е да публикуват истории, които нямат никакъв смисъл. Това обаче не означава да пишете дълги обяснения, които никой няма да чете или да предлагате гласови обяснения, които никой няма да слуша.

 

Instagram предлага стикери (намиращи се в горния десен ъгъл на екрана за редактиране на снимки) за всяко изображение или видеоклип. Използвайте ги, за да идентифицирате местоположението си, да маркирате хората, с които сте и т.н. Съчетани с изречение или две, вашата история ще има смисъл за всеки, който я гледа.

3. Бъдете интересни

Instagram предлага чудесни функции специално за Stories. Добра идея е да се възползвате максимално от тези функции, когато е възможно!

4. Задавайте въпроси относно историите си

Един лесен начин да накарате зрителите да инвестират време във вашата история е да ги помолите да споделят мнението си. Instagram предлага два лесни инструмента, за да получите информация от хората, които гледат историята ви.


Първо, можете да изберете да създадете анкета, за целта изберете стикера “Poll”, въведете въпроса си и след това въведете две възможности за избор. Може да използвате и стикера на плъзгача.

5. Създайте общност

Едно от потенциалните недостатъци на Stories е, че последователите ви не могат да откликват публично коментари. Ето защо много успешни профили в Instagram публикуват скрийншоти на внимателно подбрани отговори, които са се появили в техните директни съобщения.

 

Тази стратегия може да бъде чудесен начин за изграждане на общност около вашия Instagram акаунт, но внимавайте да спазвате поверителността на последователите си. Винаги е най-добре да попитате, преди да маркирате потребителското име на някого или да показвате идентифицираща информация в скрийншот.

6. Мислете нестандартно

Stories предлагат наистина уникален метод за разказване на истории и споделяне на информация, а приложенията и функциите за редактиране от трети страни могат да допринесат значително за постигането на желания ефект.

7. Разширявайте се

Не се страхувайте да насочвате последователите си към профилите си в други социални медийни платформи чрез вашите истории. Например, ако показвате интервю за дадено събитие, можете да помолите зрителите да прегледат крайния продукт в YouTube, да влязат в конкурса в блога ви или да посетят конкретен сайт. Ако имате над 10 000 последователи, можете дори да включите линк директно в историята си.

 

Вижте 8 неща, които не е добре да правим в Instagram