Пазаруването онлайн вече е ежедневие за много хора. То има много предимства, но и своите особености. Например изборът на даден продукт. Има толкова много онлайн магазини, оферти и цени, че човек може да се загуби в търсене на най-добрия избор дори и за най-елементарните продукти. Ето как да направим своя избор.

 

Откриване на продукта

Обикновено знаем какво точно търсим и обикаляме по онлайн магазините, в търсене на най-добрите оферти. Ето няколко неща, които първо трябва да съобразим.

 

1. Добре е да проверим доколко самите онлайн магазини са реални. Ако нямат ясни адреси и контакти и/или предлагат значително по-ниски цени от останалите, има нещо съмнително. 

 

2. Да проверим отзивите за самите магазини. Може всичко да им е наред от гледна точка на данни, но клиентите все пак да не са доволни от доставка, обслужване и качество. В този случай най-добре е да попитаме близки и познати дали вече  са пазарували от тези магазини и какво им е мнението.

 

3. Не разчитайте само на един уеб сайт, освен ако не сте 100% сигурни в него. В борбата си за пазарен дял търговците използват всякакви методи да популяризират и направят продукта си по- желан и достъпен.

 

След като сме избрали няколко онлайн магазина, на които имаме доверие, време е да изберем и най-подходящата оферта.

 

1. Добре е първо да сравним цените в онлайн платформите за сравнение, които са агрегатори на оферти от множество магазини. Просто трябва да видим как цените на избраните от нас магазини се съпоставят с останалите. Сайтовете, които предлагат сравнение на цените, ви дават възможност да търсите по ключови думи желаните продукти. Накрая резултатите излизат под формата на класация според вашите персонални критерии.

 

2. Следва да проверим каква е препоръчителната цена на устройството от самия производител. Някои компании публикуват подобни цени в сайтовете си, но не всички. Все пак си струва да се провери.

 

3. Желателно е да проверим за скрити такси и условия. Някои магазини предлагат ниска цена на продукта, която компенсират с по-висока цена на доставка. Други магазини пък предлагат уж безплатна доставка, но при определени условия или цените на продуктите са малко по-високи.

 

4. Трябва да проверим начините на доставка и на плащане. Някои магазини работят само с определени платформи и куриерски фирми, други предлагат по-голям избор. Трети не поддържат определени начини на плащане, които може пък да се предпочитани от самите нас.

 

5. Задължително трябва да проверим политиката на магазина при връщане и рекламация  на закупен продукт, както и кой и как поема гаранционните проблеми.

 

След като проверим всичко това, може да се окаже, че не винаги най-ниската видима цена, реално е най-добрата.

 

Какво да правим, когато търсим продукт, но не сме избрали конкретна марка или модел.

 

Процесът е сходен. Първо трябва да определим няколкото онлайн магазина, в които ще потърсим подходящи предложения. Вече разгледахме как да направим това. Сега продължаваме с избирането на офертите.

 

1. Всеки онлайн магазин има търсачка. В нея можем да въведем типа продукт, който търсим. Също така може просто да отворим съответната категория от неговото меню.

 

2. И в двата варианта ще видим множество продукти, но реално малко от тях ще отговарят на нашите цели и условия.

 

3. Всеки онлайн магазин предлага множество филтри за персонализиране на търсенето. Можем да избираме ценови диапазон на показаните оферти, предпочитани производители и дори функции.

 

4. След като използваме филтрите, бързо ще намерим поне няколко продукта, които отговарят на условията ни.

 

5. Можем да проверим отзивите на самите клиенти за продуктите. Големите онлайн магазини позволяват на клиентите да оставят ревюта, като добавят и виртуални значки за проверените поръчки. За по-сигурно, може да разгледаме ревюта на тези продукти и на други места чрез търсене в Google. Това ще ни помогне да изберем конкретния производител и модел.

 

Как да направим поръчката

 

Често магазините се опитват да ни накараме да прибързаме с поръчката, като показват съобщения като „ограничена наличност”, „побързай, трима вече го купиха”, „намаление само до 12 ч.” и др. Не трябва да се поддаваме, освен ако вече не сме избрали конкретния продукт.

 

Някои магазини предлагат допълнителни отстъпки чрез добавяне на кодове за отстъпки и ваучери. Ако имаме такива, можем да ги добавим по време на поръчката. Препоръчително е да ги въведем ръчно, а не чрез копи-пейст функцията. Много потребители остават разочаровани и не могат да се възползват от намалението именно заради тази тънкост.

 

Важно е и да проверим дали сме въвели адреса правилно. Повечето магазини имат и поле за допълнително съобщение към поръчката. В него можем да помолим да се уверят, че са принтирали пълния адрес върху етикета за доставка. При поръчка от чуждестранен магазин, това е още по-важно, за да не се изгуби пратката.

 

След това натискаме бутона за поръчка и ще получим потвърждение по имейл. Започва чакането на доставката на вече избрания продукт.

 

Още от Digital: Най-добрите цени на качествени смартфони от Smartfonix