Ако имате бизнес и искате хората да разберат за него, Instagram е идеалното място за това. Трябва да имате предвид, обаче, че събирането на ангажирана и лоялна публика в приложението не е лесна задача.

„Как да намеря последователи в Instagram?“ – това е въпрос, който всеки маркетолог си задава. От Hopper HQ представят набор от универсални и ефективни начини за получаване на последователи в Instagram.

Когато става въпрос за това как да получите последователи в Instagram, времето е много важно. Да, има набор от дейности, които можете да направите, за да увеличите аудиторията си, но преминаванете с пълна скорост през всички тях няма да доведе до нещо забележително, тъй като ефективността на всяко действие се променя след достигане на определен етап от последователя.

Стъпка 1: Нарастване от 0 до 100 последователи в Instagram

Току що сте си създали акаунт в Instagram и започвате да мислите как да наберете последователи. Ако вече имате бизнес или марка с донякъде установена общност, тогава тази задача не би трябвало да е толкова голямо предизвикателство за вас. Изпратете покани на съществуващите си клиенти, като ги помолите да ви последват в Instagram.

Не забравяйте, че когато искате хората да правят нещо, трябва да им дадете стимул. В този случай отстъпка за вашите продукти за първите 100 последователи може да се окаже добра идея. Преди да изпратите имейлите обаче, уверете се, че вече имате няколко ангажиращи публикации в профила си.

Ако нямате съществуваща общност от клиенти / последователи, можете да се обърнете към вашите приятели, семейство или колеги и да ги помолите да ви последват. Освен това, ако имате уебсайт на марката, можете да уловите посетители от там, като добавите бутон за следване в Instagram, за да сте сигурни, че аудиторията ви знае къде да ви намира в социалните мрежи!

След като сте изпълнили тази първоначална стъпка, време e да изберете стратегия за увеличаване на последователите си в Instagram до поне 100.

Стратегия 1:

Създайте атрактивна снимка на профила си и ангажираща и остроумна биография - не се страхувайте да сложите някакви емотикони, ако това би резонирало с вашата публика.

Ако имате линк към началната си страница, страница за абонамент по имейл или друга връзка към марката, която потенциално би могла да разшири връзката с вашите последователи, определено добавете и тях!

Когато пишете биография в Instagram, не забравяйте да сте много ясни относно това за какво ще ви е акаунта. Ако планирате да стартирате бизнес в електронната търговия, тогава го кажете. Ако давате безплатни маркетингови съвети, уведомете хората.

За съжаление, създаването на акаунта ви няма да ви помогне да получите последователи в Instagram. Търсете акаунти, които са във вашата ниша или в ниша, подобна на вашата със съществен брой последователи. След като идентифицирате тези акаунти, започнете да следвате поне 10 от тях и не забравяйте да следвате и около 50 от техните последователи.

И нещо много важно, не забравяйте да взаимодействате с профилите, които редовно следите!

Стратегия 2:

Работете усилено върху първите си публикации, за да разработите свой собствен стил. Не забравяйте, че именно публикациите ви ще привличат вашите последователи.

Колко публикации трябва да публикувате, преди да започнете сериозна работа с Instagram? Отговорът е поне 9-12 публикации. Това означава, че когато някой попадне във вашия профил, ще има достатъчно съдържание, което представя вашата марка. Имайте предвид, че публикациите ви трябва да се допълват взаимно  и да бъдат естетични.

Във всяка публикация включете много (поне 30 на публикация) различни хаштагове, за да направите първоначалните си публикации по-открити за потенциалните последователи. Важно е да покажете добра ангажираност на публикациите си още от самото начало.

Стъпка 2: Нарастване до 1000 последователи в Instagram

Тази стъпка ще даде допълнителен тласък за получаване на последователи в Instagram. Ето какво да направите:

1. Изберете някои от по-големите акаунти (с над 50 хиляди последователи), които са подобни на вашия или са в същата индустрия, със същата целева аудитория, до която се опитвате да достигнете.

2. Проверете дали техните последователи са истински. Чудесни инструменти за това са Fameaudit и SocialAuditPro.

3. Ако по-голямата част от последователите им са истински, започнете да следвате тези акаунти (по-добре е да следвате акаунти, чиято снимка на потребителския профил е човек, а не лого).

4. Проверете кои акаунти не ви следват и спрете да следвате и вие тези акаунти. Има много приложения както за Android, така и за iOS с точно тази цел. В идеалния случай поне 20% от хората, които сте започнали да следвате, трябва да ви последват.

Хората са по-склонни да следят акаунти в Instagram, които:
- Изглеждат истински
- Имат повече последователи, отколкото техния акаунт
- Имат много последователи 
- Имат добре създадени постове

Следващата стъпка е да започнете да взаимодействате с тези по-големи акаунти (стига те да не са директни ваши конкуренти). За целта включете известията за публикуване от тези акаунти. Всеки път, когато публикуват нещо, бъдете първият, който хареса и оставете коментар.

Опитайте се да напишете нещо, свързано с надписа или публикацията и се постарайте да не подразните хората с традиционни фрази като „Вярно е!“ или „Страхотен пост!“. Задайте конкретни въпроси или добавете собствено мнение. Това ще докаже на другите потребители на Instagram във вашата общност, че наистина се интересувате.

За да достигнете до 1000 последователи, комбинирайте стратегията за следване със стратегиите, обхванати в предишната стъпка!
Второ, когато започнете да достигате до 1000 последователи, добре е да започнете да мислите за насрочване на публикациите си в Instagram. Това ще ви даде повече време за създаване на съдържание, за ангажиране с аудиторията ви и за търсене на още последователи в Instagram.

Стъпка 3: Нарастване до 5000 последователи в Instagram

Сега, когато имате добра основа, време е да ускорите още повече нещата. Не трябва да спрате да правите това, което сте правили до сега. Само трябва да добавите още методи.

1. Трябва да започнете да използвате Engagement Groups.

2. Инвестирайте в реклами.

3. След като стигнете до този етап, всяка минута, която инвестирате в своя Instagram профил е от значение.

За да пускате реклами в Instagram, трябва да преминете към бизнес акаунт. Ако все още нямате такъв (или ако не знаете дали го имате или не), има много лесен начин да го активирате:

1. Отидете във вашия профил и кликнете върху бутона за настройки до „Edit Profile“.

2. Превъртете надолу, докато видите „Switch to Business Profile“ (ако вече имате бизнес акаунт, ще видите „Switch back to Personal Account“).

3. Кликнете върху него и следвайте инструкциите за създаване на бизнес профил.

Можете да популяризирате съществуващите си публикации или да свържете акаунта си с Facebook и да създадете реклама от панела на Facebook Ads Manager. Опитайте различни опции и вижте коя от тях получава последователи в Instagram най-бързо или увеличава ангажираността.

И накрая, ако сте установили отношения с влиятелни лица в Instagram, възползвайте се от това. Инфлуенсърите също са истински хора! Ако искате да се свържете с влиятелен човек за съвместна работа, бъдете искрено заинтересовани какво се случва в живота му. Може да запишете кратко видео за себе си, за да стартирате разговор и го изпратете като директно съобщение. Определено ще се откроите от други акаунти, с които този човек може да провежда разговори.

Ако изберете няколко акаунта, не забравяйте да не създавате групов чат, а да говорите с всеки поотделно.

Може би се питате: „Как това ми помага да получа последователи в Instagram“? Е, всъщност е съвсем просто. Когато преглеждате известията си в Instagram, ще забележите раздел Following. Тук хората идват, за да шпионират какво правят приятелите им в Instagram –  какви снимки харесват, кои акаунти са започнали да следват, какви коментари са оставили и т.н.

Според проучване, 67% от потребителите на Instagram използват този трик. Ако тези влиятелни акаунти продължават да харесват и коментират вашите публикации, има голяма вероятност техните последователи да видят.

 

Вижте защо няма Instagram приложение за iPad