Задълбочаването на пандемията с COVID-19 продължава с всеки изминал ден да оказва негативно влияние на различни отрасли в световната икономика. Страдат както малкият, така и средният и големият бизнес. Всички са засегнати, но някои малко или много повече от други.

 

 

В създалата се ситуация, сериозно пострадаха така наречените "Инфлуенсъри", които имат огромно количество последователи в социалните мрежи. Не, те не загубиха аудиторията си, но  спонсорите им рязко намалиха или дори напълно спряха да рекламират, заради затруднения в собствените си бизнеси. Някои от популярните инфлуенсъри обаче бързо се адаптираха и се ориентираха към алтернативни начини за поддържане на солидни приходи, които им позволяват да продължат да изкарват прехраната си, без да напускат домовете си.

 

Тайната на успеха се крие в правилното адаптиране към  маркетинговите тенденции и влияния. Например днес се наблюдава интересна тенденция, която споделят  инфлуенсър-маркетинг агенциите. Повечето брандове спират планираните си кампании, но пък като цялостно публикациите в социалните мрежи като Facebook и Instagram се увеличила значително, защото хората са в постоянна физическа, но не и в социална изолация. Тя им позволява да общуват със света именно онлайн. Тенденцията е все повече реклами да се адаптират към домашни условия, за сметка на професионалните фото и YouTube видео сесии, които наблюдавахме до момента. Изследвания показват, че дори вниманието на потребителите се привлича много повече от снимки и видео, заснети в непрофесионална домашна среда, отколкото в студийна.  

 


 
Така някои видове инфлуенсъри губят аудитория, за сметка на други. Например пътуващите блогъри като Лорън Булен (gypsea_lust), която има 2.1 милиона последователи в Instagram. В интервю за Business Insider тя заяви, че всичките ѝ платени пътувания са били отменени. Тя вече не може да пътува и респективно не може да споделя ново съдържание. Единственият шанс е да продължи да го прави с вече направени стари кадри. Но и това не е решение, защото хората масово не се интересуват от пътешествия в момента. 

 

Подобни случаи не са единици и за да не спрат напълно доходите им, инфлуенсърите трябва да започват да променят стратегии си за приходи. Някои вече използват аудиторията си и се насочват към директен бизнес с продукти, които могат да се използват у дома, консултации, преподаване и коучинг. Така се случва с фитнес моделите и спортните блогъри. 

 

 

Инфлуенсърите могат да печелят и от продажби на продукти на дребно. Всички знаем за популярният метод, при който те предлагат на аудиторията си да закупи дадена стока и да ползва техният промоционален код, който ще ѝ даде определен процент отстъпка. Когато такава сделка се реализира, инфлуенсърът печели също процент от продажната цена на продукта. Макар сега онлайн продажбите в световен мащаб да са се увеличили, според маркетинголози, това е краткосрочна тенденция. Поне по отношение на неща, които не са ни жизнено необходими.  В същото време има и една друга тенденция - голяма част от големите брандове намаляват процента от комисионните на инфлуенсърите. Например сред тях са Ralph Lauren и Victoria's Secret, които намалиха комисионната почти наполовина. Така редица модели и модни икони от Instagram и Facebook, бележат огромни спадове в приходите си.  

 

Вижте още видео ревюто на Смарт студио за инфлуенсъри - Influgraf 1400 Desktop