Apple разработват втората най-популярна операционна система за смартфони в технологичната индустрия. Екосистемата от приложения на компанията предлага най-добрите софтуерни иновации на  потребителите. Собствениците на iPhone вече имат достъп до функцията App Tracking Transparency (ATT) и се превърна в центъра на конфликт между Apple и Facebook.

Новият инструмент е част от iOS 14.5 и позволява на потребителите да разбират какви данни използват приложенията инсталирани в устройствата им. Преди премиерата на ATT рекламните платформи като Facebook могат да следят активността на потребителите дори в сайтове и услуги на трети страни. За целта се генерира уникален идентификационен код (IDFA) за всеки профил.

Разликата от интеграцията на ATT e, че потребителите вече могат да се откажат данните им да се споделят с разработчиците. По този начин вместо уникалния код няма да получават никакви данни. Първоначалните изследвания на рекламодателите показаха, че над 75% от собствениците на iPhone са избрали опцията да не бъдат следени.

 

 

Собствениците на устройства виждат на екрана специално уведомление, което ги подканва да дадат своето съгласие за "Allow App To Track" или да не позволят на приложенията да ги следят. Изборът на втората опция на практика слага край на IDFA кодовете, които досега се използваха за таргетиране на рекламни кампании.

Eдва ли е изненадващо, че Facebook е една от най-засегнатите компании от въвеждането на новата функция. Популярността на ATT се превръща в сериозен проблем за най-популярната социална мрежа, който придобива значителни финансови измерения. Причината е невъзможността на рекламодателите да следят и управляват ефективно своите кампании, съобщавa Forbes.

Според данните на Facebook не се отчитат около 15% от уеб конверсиите в iOS, заради новата функция. Проблемите с рекламите се появяват в момент, когато всички коментират продължителния срив довел до спирането на Instagram и Facebook за часове. iPhone е стратегически продукт от рекламно отношение, заради големия брой потребители, които използват смартфоните.

 

Още от Digital: Новите правила на Apple против проследяване принуждават рекламодателите да преминат към Android