Tехнологични лидери и много големи компании в индустрията вече се включиха активно в битката срещу коронавируса. Финансовите дарения не са единствения начин за подпомагане на лекарите в борбата срещу заразата, като някои предоставиха ценно оборудване.

Аpple и Google също се включиха с ново приложение, което следи в реално време дистрибуцията на COVID-19. Концепцията им е интересна, тъй като използва Bluetooth сигнали от смартфоните с Android и iOS. По този начин софтуера е в състояние да ви информира, ако сте били в контакт с човек, който е тестван като положителен случай на коронавируса. 

Общият проект на две от най-големите технологични компании ще предложи интеграция за Android и iOS, с които работят милиарди устройства в световен мащаб.

Работи се също над поддръжка и оптимизации на популярни приложения и онлайн платформи на здравните институции. Трябва да отбележим също, че потребителите сами ще трябва да дадат съгласието си да споделят Bluetooth информация с мобилното приложение.

На този етап проекта все още е в начална фаза, като Apple и Google вече потвърдиха, че първите софтуерни ъпдейти ще са налични за собствениците на смартфони преди края на май, съобщава CNet.

 

 

Интеграцията на функции за проследяване по този начин в самите операционни системи ще улесни значително двете компании и ще изисква от потребителите да ъпдейтнат своите устройства. Този процес ще се осъществи много по-лесно за iOS, което се дължи на затворения характер и пълния контрол, който Apple има над платформата.

Ситуацията е съвсем различна при Android, където актуализациите традиционно са едно от слабите звена в най-популярната мобилна операционна система. Причината е, че всеки отделен производител на хардуер се нуждае от време за тестване на въпросните ъпдейти, за да ги оптимизират за своите устройства. 

Google ще предоставят достъп до новите функции, чрез серия от актуализации на Google Play Services

Това ще им позволи по-бързо да актуализират смартфоните и да не изчакват излишни тестове от хардуерните им партньори и мобилните оператори. Компанията често използва този подход, за да предоставя нови функции за свои приложения като Gmail и Google Maps.

Аpple се нуждаят от броени дни за разпространение на нова версия на операционната си система. Дори и това, обаче не гарантира, че 100% от потребителите използват най-актуалния софтуер. 

 

Oще от Digital: Защо Bluetooth приложенията не са ефективни в откриването на COVID-19