Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
8935 резултата за internet
уеб браузъри
Бивш инженер на Google разкри тaйния план на YouTube да сложи край на Internet Explorer 6
Бивш инженер на Google разкри тaйния план на YouTube да сложи край на Internet Explorer 6
YouTube е предпочитаната платформа за гледане и споделяне на видео съдържание в интернет. Малцина от нас си спомнят, че преди десетилетие услугата започна да показва рекламен банер за потребителите на Internet Explorer 6. Текстовото съобщение в него ги информира, че "Microsoft скоро спират поддръжката на IE6". Самият банер се показва във всички страници на YouTube и е наличен единствено за тази версия на уеб браузъра в момент, когато IE6 генерира 18% от трафика във видео платформата, съобщава TheVerge.   Екипът от софтуерни инженери създават специален пакет от разширения с името "OldTuber", с което преодоляват филтрите на Google. Така успяват незабелязано от другите служители на компанията да променят кода на YouTube и да възпроизвеждат рекламния банер над вградения видео плейър на услугата за собствениците на IE6. Въпросното съобщение се появява онлайн през 2009г. и веднага предизвика сериозен отзвук сред медиите. Всичко това принуждава незабавно PR отдела да потърси обяснение от инженерите създали банера.     Въпросният банер се появява и в други популярни услуги на компанията, сред които Google Docs. В крайна сметка този експеримент води до масивен спад в трафика на IE6 към видео услугата. Според данните около месец след появата на съобщението се забелязва около 50% намаление в трафика на браузъра, който спада под 10%. В крайна сметка Полза от този банер имат останалите водещи браузъри по това време като Google Chrome, Mozilla Firefox и по-новите версии Internet Explorer, които разширяват пазарния си дял за сметка на IE6.   Oще от Digital: Как да активираме или блокираме Internet Explorer в новите версии на Windows 10
Samsung Internet Browser
Браузърът на Samsung вече е изтеглен над 1 млрд. пъти от Google Play
Браузърът на Samsung вече е изтеглен над 1 млрд. пъти от Google Play
Ако сте собственик на модел от серията Samsung Galaxy вероятно сте забелязали, че смартфона е достъпен с предварително инсталирана версия на мобилния браузър на компанията. Неготово име е Samsung Internet Browser, като собствениците на устройства с Android Lollipop OS или по-висока версия на платформата могат да го изтеглят безплатно от Google Play. Въпреки сериозната конкуренция в този сегмент се оказва, че доста хора работят с мобилния браузър на Samsung.   Компанията се похвали, че Samsung Internet Browser вече е преминал границата от над 1 млрд. инсталации за Android. Това е впечатляващо постижение, с което могат да се похвалят много малко заглавия в Google Play. За да добиете още по-добра представа колко голяма е тази цифра ще отбележим, че така Samsung Internet Explorer е инсталиран два пъти повече на смартфоните от мобилните версии на Mozilla Firefox и Opera взети заедно, предаде AndroidHeadlines.     Разбира се водещата причина за гореизброените стойности има популярността на смартфоните Galaxy в световен мащаб. В случай, че търсите алтернативен браузър за мобилното си устройство сега е удобен момент да изпробвате Samsung Internet Browser. Заглавието предлага редица ексклузивни функции за смартфоните Galaxy и обръща специално внимание на сигурността на потребителите. Другото предимство на Samsung Internet Browser e, че е оптимизиран за устройствата с по-слаб хардуер.   Още от Digital: Най-леките браузъри за Android
Мicrosoft Edge
Отчетоха рекордно ниска популярност на уеб браузърите на Microsoft
Отчетоха рекордно ниска популярност на уеб браузърите на Microsoft
Microsoft продължават да следват стратегията за поддържане на два уеб браузъра, за да привличат вниманието на повече потребители към своя софтуер. От дълго време Internet Explorer e oбект на негативни коментари, свързани най-вече със съображения за сигурност и това накара компанията да разработи новия Edge. Този продукт изразява модерната визия на Microsoft за начина, по който изглежда и функционира съвременния браузър   Oсновната цел е Edge да се утвърди като дългосрочен заместник на IE. Агресивната политика на Microsoft също допринася за популяризирането му сред собствениците на устройства с Windows 10. Новият уеб браузър на компанията определено предлага доста подобрения, но също така е факт, че доста хора продължават да предпочитат други алтернативни заглавия за сърфиране в интернет. Последният доклад на Net разкрива тревожни данни за популярността на Edge и IE.   Оказва се, че пазарния дял на IE е едва 9.94%, което представлява първия път, в който уеб браузъра преминава под границата от 10%. Подобна е и ситуацията с Microsoft Edge, който се използва от почти два пъти по-малко потребители. Пазарният дял на двата браузъра заедно е 14.1%, което е рекордно ниска стойност за компанията. Така например Google Chrome се използва от 66.3% от потребителите. Тенденциите са Microsoft да продължи да изпитва проблеми в този сегмент.   Още от Digital: Как уеб браузърът излага на риск личните ни данни
Internet Explorer
Проблем в Internet Explorer излага на сериозен риск личната информация на потребителите
Проблем в Internet Explorer излага на сериозен риск личната информация на потребителите
С всяка изминала година броя на потребителите, които използват Internet Explorer намалява прогресивно и това не е тайна за никого. Нямаме намерение да стартираме дискусии за причините довели до това хората да предпочитат други уеб браузъри, тъй като са многобройни. Вместо това искаме да обърнем внимание на съществуването на мащабен пропуск в сигурността на новите версии на Internet Explorer, който излага на сериозен риск личните данни на потребителите. Данните са генерирани след серия от тестове на експерти по сигурността, които работят в Qihoo 360.   В крайна сметка те откриват уязвимост в Internet Explorer, с който много лесно може да се инфектират компютрите със зловреден софтуер и да се компрометира поверителната информация съхранявана в тях. Експертите твърдят, че този проблем е известен на Microsoft, които обаче все още не са предоставили съответния пач, съобщава ZDNet. Успоредно с това от Qihoo 360 твърдят, че хакери от няколко големи групировки вече използват тази уязвимост на "глобално ниво", за да проникнат незабелязано в компютрите на потребителите, които работят с различни версии на Windows.     Потребителите е необходимо да дадат съгласието си да отворят инфектиран Office файл в своя браузър. След като го направят зловредния софтуер се инсталира на компютъра, преодолявайки неговата защита. Проблемът може да стане сериозен, ако подобен вирус попадне в мрежата с устройства на компании с много служители и да зарази всички машини. Все пак с оглед горепосочените данни, ако сте внимателни какви файлове отваряте и не използвате Internet Explorer не е нужно да се притеснявате от тази уязвимост.   Още от Digital: Kак да изключим Internet Explorer в Windows 10
Internet
5 забавни игри скрити в уеб сайтовете
5 забавни игри скрити в уеб сайтовете
Ние използваме някои уебсайтове толкова редовно, че те са станали неразделна част от интернет за нас.   Можете ли да си представите интернет без Google? Или без видеоклиповете в YouTube? Ако е така, трябва да проверите колко добре познавате тези сайтове. От Make Use Of  разкриват 5 забавни игри скрити в популярни уеб сайтове.   1. Google Feud Когато започнете да въвеждате заявка в полето за търсене на Google, търсачката прави няколко предложения, които автоматично завършват ключовите ви думи. Това може да са интересни предложения или направо смешни. Вие можете ли да предположите какво Google ще ви предложи?   Google Feud е забавна игра, в която трябва да познаете първите 10 предложения за автоматично допълване на Google за всяка фраза. Изберете от четирите категории (култура, хора, име, въпроси), за да получите непълна фраза. Напишете как смятате, че Google ще завърши фразата и вижте дали сте познали. Автоматичните допълнения не винаги са само от една дума, така че не се страхувайте да бъдете креативни.   2. YouTube A to Z За десетата годишнина на YouTube през 2015 година компанията направи страхотна игра. Бяха избрани 26 от най-популярните видеоклипове на сайта и бяха създадени въпроси към тях. Във всеки кръг трябва да познаете коя икона съответства на въпроса. Въпросът не е ясен, затова тествайте знанията и интелигентността си. Ако познаете, YouTube ще покаже въпросния видеоклип и ще преживеете хубавите моменти.   3. The Wiki Game Ако обичате Wikipedia, бъдете готови да прекарате много време в тази игра. Ще ви бъде дадена тема и страница от Wikipedia, с която да започнете. Вашата цел е да преминете от първата страница към темата, като използвате възможно най-малко връзки (не повече от шест). Не само че може да тествате общите си познания, но също така ще откриете странни или интересни статии от Wikipedia.   4. The IMDb Plot Keyword Game Ако сте фен на филмите, тогава има някои страхотни сайтове, с които да се забавлявате. Сайтът The IMDb Plot Keyword Game е един от тях. Използват се ключови думи, за да се опише всеки филм, а вие трябва да отгатнете филма въз основа на тях и да въведете името му в полето горе.   5. The IMDb Game Тази игра изисква двама или повече играчи. Един от играчите казва името на някой актьор и търси неговия профил в IMDb. Трябва да превърти надолу където ще види "Known For", тук са изброени четири филма. Другите играчи трябва да познаят тези филми. След две правилни предположения, този който задава въпросите трябва да разкрие годините на излизане на другите два филма.   Вижте 7 игри, които можете да играете в браузъра на смартфона си
технологии
Как технологиите ни помагат да виждаме невидимите неща
Как технологиите ни помагат да виждаме невидимите неща
В света, в който живеем има много повече неща отколкото можем да видим с просто око. Ние дори не сме в състояние да видим или регистрираме някои неща, които се случват точно пред нас, защото те се случват прекалено бързо.   От време на време, нашето ограничено полезрението ни пречи да видим неща които се случват в страни от нас. Примери за нашата несъвършена човешка природа могат да се дадат много.   През последните години, развитието на технологиите допринесе много за това да можем да виждаме неща, които в противен случай не бихме могли. От Mashable ни разказват за пет устройства и приложения, които използват тези технологии.   1. Oakley Prizm лещи Тези лещи използват уникална технология, която подобрява детайлите на това, което виждаме. Докато лещите са предназначени за подобряване на зрението във всяка среда, те са особено полезни когато спортуваме. Лещите изострят зрението, така че да можем да видим по-ясно и да реагираме по-бързо, те засилват малките подробности, за да ни помогнат да забележим това, което трябва да видим. Освен това подобряват периферното зрение (особено когато става въпрос за проследяване на движещи се обекти).   2. CompactXR Разбира се, ние можем да почувстваме топлината, но не можем да я видим с просто око. За целта ще имаме нужда от термална камера. CompactXR е най-малката термовизионна камера в света, която може да се използва с Android и iOS устройство. Ще имате нужда и от приложението Seek Thermal. Освен да следите термичната активност може да използвате CompactXR и за да разберете температурата на храните и напитките, които искате да консумирате.   3. Приложението Dark Sky   Dark Sky е най-точното приложение за метеорологични прогнози. То използва нова, иновативна технология, за да предоставя изключително прецизна информация за времето за региона, в който сте вие. С него вие ще знаете точно кога дъждът ще започне и кога ще спре, както и къде да отидете, за да не ви вали дъжда.   4. LifeScanner   LifeScanner е приложение, което ако решите да използвате може да допринесете много за бъдещите научни изследвания. LifeScanner ви дава възможност да използвате вашия смартфон, за да се научите да гледате на света като учен. Това приложение е чудесно за образование и изследване.   5. RF-Capture   Нашите очи не могат да виждат през стени, но RF-Capture може. Устройството е разработено от изследователи от MIT и може да усети присъствието на човек през стена. RF-Capture използва ниско енергийни радио сигнали, които се пречупват по особен начин от човешкото тяло. Така получените отражения се използват за определянето на местоположението на човека и за визуализацията на силует. Сензорите на устройството са толкова прецизни, че могат да различат един човек от друг или пък да проследят ръката ви, докато рисувате във въздуха.   Вижте 6 любопитни открития вдъхновени от природата
Мicrosoft
Microsoft изгубиха 40 млн. потребители на Internet Explorer през октомври
Microsoft изгубиха 40 млн. потребители на Internet Explorer през октомври
Internet Explorer е обект на сериозни критики свързани с бавната скорост на работа и сигурността на личните данни. Именно това доведе и до премиерата на новия Microsoft Edge, който може да се използва в Windows 10. Последните данни на NetMarketShare разкриват, че броя на потребителите, които работят с Internet Explorer(IE) продължава да намалява със стабилни темпове. Благодарение на тях разбираме, че само през октомври 40 млн. души са преминали към други уеб браузъри.    Изследването на анализаторите показва, че пазарния дял на всички версии на IE, заедно с Microsoft Edge е 28.3%, информира DigitalTrends. Това е спад от 2.3% спрямо предходния месец. Потребителите проявяват все по-малък интерес да използват популярния преди години браузър и се очаква неговия дял да спадне под 25% през декември. Тенденцията ще продължи с пълна сила и през 2017г. Oт NetMarketShare смятат, че до края на март тази стойност ще се свие до под 20%.   Google Chrome продължава да доминира пазара на браузъри и се използва от 55% от потребителите. Mozila също се представят добре през октомври и успяват да увеличат своя дял от 9.19% до 11.1%. Oсновната причина за популярността му са новите функции, които компанията представи през последните седмици. Заключението на анализаторите е, че всички браузъри разширяват присъствието си за сметка на Internet Explorer. По всичко личи, че възможностите на Microsoft да се противопоставят на тази ситуация са доста ограничени.    Вижте как да изключим Internet Explorer в Windows 10
домейни
Защо покупката и продажбата на домейни е толкова печеливш бизнес
Защо покупката и продажбата на домейни е толкова печеливш бизнес
Наскоро Verisign съобщи, че броят на регистрираните .com домейн имена превишава 128 милиона. С цена от $ 7,85 за всяко име, това означава  че годишните приходи възлизат на $ 1 004 800 000. Интернет се е променил много от времето на първия регистриран домейн – Symbolics.com, това се случва през 1985 година.   Състоянието на индустрията на домейн имената значително е променена днес. Почти всеки с онлайн бизнес се е опитвал да регистрира .com домейн, но бързо открива че неговото желание вече е заето. Повечето големи домейни бяха грабнати преди години от инвеститори като Кевин Хам (CNN го нарекоха, „човекът, който е собственик на интернет"). Лана Дел Рей е друг емблематичен инвеститор в домейн имена, а членове на кралските семейства от Близкия изток притежават едни от най-големите портфолиа в света.   Но не само отделни хора купуват домейн имена. Компании като Hearst, AOL, CBS, Salesforce и Amazon също влагат в закупуването на домейни, много от които все още не се използват. Съвсем наскоро, GoDaddy похарчи повече от $100 милиона за придобиване на портфолио от домейн имена от частни собственици.   Затова решихме да ви предложим анализа на специалистите от Tech Crunch, според които бизнесът с домейн имена е еволюирал до огромна индустрия, в която всяка голяма компания или малък бизнес си заслужава да инвестират.   1. Това е бизнес, в който се влагат много пари Бизнесът с домейн имена се въртеше в миналото предимно от индивидуални инвеститори и доставчици на услуги. Сега обаче, той привлича огромни количества корпоративни инвестиции. Големи марки като Amazon, Google, Verisign и WordPress влагат много средства, за да притежават и експлоатират цели разширения за домейн имена. Вече има разширения за конкретни марки, като например, Barclay’s – home.barclays, BMW – .bmw, или Travelers – .trv.   2. Вложенията имат голяма възвръщаемост Помислете само – ниска цена, продукт с висока печалба, евтина инфраструктура, възможности за разрастване, глобален обхват, и така нататък. И всичко това в един свят, в който технологиите водят в инвестирането на рисков капитал. Няма съмнение, бизнесът с домейн имена определено прерасна в една много печеливша индустрия.   За непредубедения наблюдател, бизнесът с домейн имена не е нищо повече от нечия реклама. Масовия потребител не вижда как това може да е бизнес, тъй като смята от една страна, че едва ли някой потребител иска да влага пари в това да притежава определен домейн, а от друга, че компаниите едва ли имат нужда от повече от 2-3 домейна за своите нужди.   Истината е, че тази индустрия е много печеливша, защото печалбата се реализира поради нуждата да се регистрират все повече и повече домейни. Така стигаме до следващата причина бизнесът с домейни да е печеливш, според Tech Crunch.   3. Пазарът е много по-голям, отколкото се вижда на пръв поглед Никой не знае със сигурност мащабите на пазара, но според специалистите пазарът е доста голям. Милиони нови домейни се регистрират по най-различни причини. Някои компании ги използват като допълнителни домейни към съществуваща марка, други ги използват като основен URL, трети с маркетингова цел, а четвърти за да запазят интересите си. В същото време се регистрират големи продажби на съществуващи домейн имена. Hanes например, са похарчили $ 30 000 за придобиване на T-Shirts.store, Visual Dynamics са купили 3D.software за шест цифрена сума, а Autism.rocks е закупен за $100 000.   Ситуацията не е по различна и що се отнася до индивидуални потребителски интереси. Там също се отбелязва засилен интерес към нови домейни. Причината е лесно обяснима. Например, има хиляди хора, които се наричат ​​Джо, но може да има само един joe.com, който най-вероятно никога няма да притежавате, ако носите това име. Затова съществуват избори като joe.live, joe.social, joe.link, и така нататък.   Изобщо, концепцията за използване на нови разширения на домейн имена за лична употреба дава възможност на отделните потребители и на компаниите със запазени марки да изразят себе си по начин, който .com досега никога не им е предоставял, а това неизменно води до разрастване на бизнеса с домейн имена.   4. Домейн имената се търгуват между инвеститори подобно на всяка друга стока Това е в разрез с традиционните очаквания на масовия потребител, според които домейн имената са просто начин за интернет изява, а не „стока“, от която да се реализират печалби. Според CNBC обаче, пазарът на домейн имена отдавна е привлякъл вниманието на големия бизнес, и неслучайно 54 % от новите имена на домейни са собственост на китайски инвеститори.   Анализаторите отбелязват, че бизнес, в който „стоката“ се търгува за $ 100 000 и повече – какъвто е случаят с премиум домейн имената – определено заслужава вниманието на инвеститорите. Нека припомним някои сделки от последните години – правото да се използва .blog бе закупено от WordPress за $ 19 милиона, Google платиха $ 25 милиона за .app, Amazon – $ 10 милиона за .book, а Verisign – $ 135 милиона за .web.   Вижте три любопитни факта за домейните в Интернет  
Internet Explorer
Проблем в Internet Explorer позволява да ви хакнат, дори ако използвате Google Chrome или Mozilla Firefox
Проблем в Internet Explorer позволява да ви хакнат, дори ако използвате Google Chrome или Mozilla Firefox
Eксперти по сигурността откриха наличието на неприятна уязвимост в Internet Explorer, която излага на риск собствениците на устройства с Windows. Самият проблем е свързан с начина, по който уеб браузъра oбработва MHT файлове. Всъщност това е съкращение от MHTML Web Archive и е стандартната настройка, с която Internet Explorer запазва страниците, когато натиснете "Ctrl+S" командата. Модерните браузъри са базирани на HTML и не работят с MHT файлове.   Проблемът е доста сериозен, тъй като позволява хакери да си осигурят достъп до информацията съхранявана в компютрите с Windows. Oще по-неприятното е, че това е възможно без значение дали използвате уеб браузъра или не, съобщава TechRadar. Компанията е информирана за тази уязвимост, но все още не е предоставила ъпдейт, който отстранява проблема. На практика е необходимо единствено да имате инсталират Internet Explorer, за да станете жертва.    Според данните хакерите могат да достъпят поверителна информация в устройствата без никакво действие от страна на самите потребители. Последната версия на браузъра Internet Explorer 11 също е засегната, като това важи както за Windows 10, така и за Windows 7. Информацията за този недостатък е поредното доказателство защо трябва да използвате конкурентни браузъри като Google Chrome, Opera или Firefox, които използват по-модерни уеб технологии.   Oще от Digital: Как да активираме или блокираме Internet Explorer в новите версии на Windows 10
браузъри
Microsoft спират поддръжката на Internet Explorer 10 от януари 2020г.
Microsoft спират поддръжката на Internet Explorer 10 от януари 2020г.
Недоволството на потребителите по отношение на възможностите, които им предлага Internet Explorer доведе до идеята компанията да разработи алтернативен уеб браузър. Официалната премиера на Мicrosoft Edge стана факт с премиерата на първата версия на Windows 10. В опит да привлече вниманието на повече хора към платформата Мicrosoft представиха и модерна версия Internet Explorer, която предлага редица подобрения свързани със скоростта и сигурността.    Въпреки това броя на хората, използващи в ежедневието си Internet Explorer намаля значително. Компанията вече спря да инвестира сериозни средства в разработването на нови версии на браузъра и за в бъдеще ще се фокусира предимно към Microsoft Edge. От TechRadar ни информират, че официалната поддръжка за IE 10 ще бъде спряна през януари 2020г. Приблизително по това време същата съдба ще сполети и Windows 7. Припомняме ви, че премиерата на IE10 стана факт преди седем години.        В периода между 2012г. и 2016г. тази версия на уеб браузъра бе обект на постоянни ъдейти и актуализации от Microsoft. След това ситуацията се промени с новия Internet Explorer 11. Доста е вероятно повечето хора вече да не използват IE 10 и да са се насочили към други алтернативни решения. Въпреки това Microsoft сега ни информират, че от януари 2020г. тази версия няма да може да се изтегли от потребителите. Съветваме ви да не губите време и още сега да направите своя избор, за да си спестите евентуални бъдещи проблеми.   Oще от Digital: Как да активираме или блокираме Internet Explorer в новите версии на Windows 10
Internet Explorer
Как да активираме или блокираме Internet Explorer в новите версии на Windows 10
Как да активираме или блокираме Internet Explorer в новите версии на Windows 10
Все повече хора предпочитат да използвате браузъра Edge вместо Internet Explorer на своите устройства с Windows 10. Въпреки това компанията продължава да го поддържа и да го предлага като опция на потребители. От Microsoft постоянно ъпдейтват с нови функции Edge, което е още една причина да изберете новия браузър.   За разлика от него IE не се актуализира често и може да изложи на риск сигурността ви. Има лесен и бърз начин да блокирате и активирате Internet Explorer от менюто на Windows 10, съобразно предпочитанията си. Ето как да го направите, според mspoweruser.   Как да откриете Internet Explorer в Start менюто 1. Отворете Start менюто. 2. Открийте папката "Windows Accesories". 3. Кликнете върху нея и стартирайте Internet Explorer.     Как да активирате или блокирате Internet Explorer 1. Стартирайте Start менюто и последователно въведете "Search>Windows Features". 2. Следващата стъпка е да използвате слайдера "Turn Windows Features" . 3. Изберете дали да активирате или блокирате Internet Explorer.  4. Натиснете ОК бутона и рестартирайте устройството.   Добре да знаете, че Microsoft по подразбиране активирате уеб браузъра. Това е причината някои файлове да се отварят директно в Internet Explored. Aко не го използвате често и използвате Microsoft Edge или алтернативни заглавия може би е най-добре да го спрете. Разбира се винаги има как с гореизброените стъпки да го активирате, в случай, че промените мнението си.    Още от Digital: Приложенията, които не е добре да инсталираме за Windows 10
Chrome
Как да блокираме уеб сайтове в Google Chrome
Как да блокираме уеб сайтове в Google Chrome
Има милиони уеб сайтове в интернет. И със сигурност има такива, които искате да блокирате. Блокирането на уеб сайтове е правилия начин да забраните сайтове, които пречат на производителността ви да се отварят или да забраните сайтове с опасно или обидно съдържание.   За щастие имате няколко начина да блокирате уебсайтове в Chrome, а от Make Use Of ни информират за тях.   Опция 1: Използване на подходящо разширение за Chrome Има разширения за Chrome за почти всичко и блокирането на уеб сайтове не е изключение. Ако избирате тази опция, обърнете внимание на разширенията Block Site, StayFocusd и Google’s Personal Blocklist.   Опция 2: Блокиране на уеб сайтове на вашия компютър или мрежа За съжаление, проблем с всички блокиращи разширения е, че можете да ги премахнете за секунди. Chrome не дава възможност да "заключвате" разширение, вероятно за да предотврати злоупотреби от евентуални похитители. По този начин, вашето дете може лесно да премахне разширението за да има достъп до блокираните от вас сайтове и поради това, този начин не е най-надеждния. Освен това, ако детето ви е умно и има опит може да използва или инсталира друг браузър.   За да блокирате уеб сайтове в цялата си мрежа, можете да използвате настройките на рутера. Те ще ви позволят да ограничите достъпа до интернет за определено време и да блокирате определени сайтове. Без паролата за рутера вашето дете няма да може да променя настройките му, освен ако не използва мобилни данни в телефона си. Можете също така да използвате персонализиран DNS, за да постигнете подобен ефект.   Блокиране с хост файла Друга опция е да блокирате сайтовете на компютъра. Този метод използва хост файла – текстов документ на вашия компютър, който му помага да превежда имената на уеб страниците в IP адреси. Можете лесно да блокирате сайтове, като добавите няколко реда към този файл.   За достъп до него на всяка модерна версия на Windows, отворете прозорец на Notepad като администратор. За да направите това, напишете “notepad” в Start Menu, след това кликнете с десния бутон върху него и изберете “Run as administrator”. Изберете File > Open и отидете до следното местоположение: C:WINDOWSsystem32driversetc В долния десен ъгъл на диалоговия прозорец “Open” ще видите падащо меню над бутона “Open”, озаглавено “Text Documents (*.txt)”. Кликнете върху него и го променете на “All Files (*.*)”.   Отворете файла, наречен “hosts” и ще видите обикновен текстов документ. В долната част на документа въведете нов ред и използвайте този формат с уебсайта, който искате да блокирате: 127.0.0.1 spam.com   Добавете допълнителен ред за всеки сайт, който искате да блокирате, като използвате същия формат. Когато сте готови, изберете File > Save и рестартирайте компютъра. След това няма да имате достъп до сайтовете, които сте въвели в този файл.   Препоръчително е да тествате този метод след прилагането му. Може да се наложи да добавите допълнителни записи, включително www. преди името на уебсайта.   Вижте 7 разширения за Google Chrome, които ще подобрят продуктивността ви
Android
Как да изтриете историята си на сърфиране в Android
Как да изтриете историята си на сърфиране в Android
Много потребители използват режима Рrivate когато сърфират от компютъра си. Така браузърите не поддържат история и изтриват файлове като "бисквитки" и "кеширане" при всяко приключване на сесия.   Повечето хора, обаче не са в безопасност когато използват смартфоните си за сърфиране в мрежата. Мобилните устройства лесно се губят, може да бъдат откраднати или да бъдат компрометирани, докато използвате несигурни обществени Wi-Fi мрежи.   За да сте сигурни, че правите всичко както трябва, трябва редовно да изтривате историята си на сърфиране в мобилните си устройства. Но как? От Make Use Of смятат, че методологията не винаги е толкова очевидна, колкото когато използвате десктоп браузър, за това ще покажат как да изтриваме историята си на сърфиране в Android за най-популярните мобилни браузъри.   Chrome Процесът в Chrome е невероятно лесен и ясен. Отворете браузъра и отидете в Menu > History или изпишете chrome://history в адресната лента. Приложението ще зареди вашата страница History. В горната част на прозореца ще видите голям бутон с етикет Clear Browsing Data. Кликнете върху него.   Сега можете да решите точно какви данни искате да изтриете. В горната част на страницата изберете срока, след което маркирайте съответните квадратчета. Уверете се, че сте избрали Browsing History. Когато сте готови, докоснете „Clear Data“.   Firefox Изчистването на историята ви във Firefox е много сходен процес. Отворете браузъра си и докоснете трите вертикални точки в горния десен ъгъл. Изберете History от менюто. Ще видите голям бутон Clear Browsing History в долната част на страницата. Натиснете го. Приложението ще ви покаже екран, за да потвърдите действието си. Докоснете „OK“ и данните ще бъдат изтрити.   Opera Mini Процесът за премахване на историята на сърфирането ви от Opera е най-сложния от трите приложения, които разгледахме досега. Когато браузърът ви е отворен, намерете логото на Opera в долния десен ъгъл и го докоснете. Ще се появи малък прозорец. В горната част на прозореца има четири икони. Кликнете върху иконата „Gear“, за да получите достъп до настройките на браузъра.   След това превъртете надолу, докато видите „Clear Browsing Data“. Докоснете го и маркирайте квадратчетата до данните, които искате да изтриете. Можете да избирате от запазени пароли, история на сърфирането и бисквитки и данни. Когато сте доволни от избора си, докоснете „OK“.   Internet Ако използвате Android 4.0 или по-стара версия, вграденият браузър се нарича internet. Изненадващо, но все още голям брой потребители използват стари версии на Android. За да изтриете историята си на сърфиране от този стар вграден браузър, докоснете бутона Menu и изберете Settings.   От екрана на „Settings“ превъртете до „Privacy Settings“ секцията и използвайте следните опции, за да изчистите различни типове данни за сърфиране: „Clear History“, „Clear Cache“, „Clear All Cookie Data“, „Clear Form Data“ и „Clear Location Access“.   Може също така да използвате опцията „Clear Passwords“ под „Security“ настройките, за да изтриете паролите, които сте запазили в браузъра.   Dolphin Ако използвате Dolphin, докоснете иконата Dolphin в долната част на екрана. Ще се отвори прозорец. Трябва да изберете „Clear Data“. Сега можете да изберете типа данни, които искате да премахнете. Изборът ви е „Browsing Data“, „Cache and Site Data“, „Cookies“, „Form Data“, „Passwords“, и „Location Access“. Докоснете „Clear Selected Data“, за да завършите процеса. UC Browser Докоснете трите хоризонтални линии в долната част на екрана. В изскачащото меню изберете жълтата икона с етикет „History“ and „Bookmarks“. Когато докоснете иконата, първо ще видите списъка си с отметки. Прекарайте пръст наляво, за да разкриете историята си на сърфиране. В долния десен ъгъл ще намерите бутон „Clear“. Докоснете го, след което потвърдете решението си, като изберете „Delete“.   Вижте 5 полезни Android функции, които е добре да пробвате
Facebook
5 Facebook приложения за намиране на интересни събития, места, музика, рецепти и смешни постове
5 Facebook приложения за намиране на интересни събития, места, музика, рецепти и смешни постове
Facebook е страхотен сайт. Но цялото това огромното количество информация, която идва непрекъснато към нас може да ни натовари и умори. Как да пресяваме този поток от информация, за да намираме скъпоценните камъни?   От Make Use Of ни информират, че вече има приложения и сайтове, които могат да направят това вместо нас. Някои от специализираните инструменти са направени от Facebook, за да ни помогнат да намираме нещата, които ни интересуват по-лесно. Други са направени от фенове.   1. Facebook Events (онлайн, iOS, Android): търсене на интересни събития и общуване с приятели Новото приложение на Facebook, Events проследява всички неща, които се случват около вас. Приложението ще ви разкаже за последните събития, обявени на страниците, които сте харесали както и на тези страници харесани от вашите приятели. Ако искате да намерите нещо, което да правите, можете да разглеждате и другите събития въз основа на времето, местоположението или интересите ви. Приложението Events има вграден календар, за да можете директно да отбелязвате събитията, на които искате да присъствате.   2. Facebook Places: откриване на яки места във всеки град Facebook Places е може би най-пренебрегвана функция в социалната мрежа. А това е един чудесен начин за откриване на интересни места във всеки град, без значение в какво настроение сте и искате да правите. „Popular Nearby” функцията показва горещи точки из града. Това е един от най-добрите начини, по които Facebook може да подобри вашата ваканция.   3. Teeny Recipes (онлайн): бързи видео рецепти, с възможност за търсене Уебсайтът Teeny Recipes събира всички кратки видео клипове, качвани на Facebook на едно място, и ги маркира перфектно за по-лесното им намиране. Дори не се налага да влизате в социалния сайт за да ги гледате.   4. Lamebook (онлайн): хранилище на най-смешните публикации в Facebook Lamebook е хранилище на най-смешните публикации във Facebook. От епични провали и смешни коментари до остроумни реплики, в Lamebook ще откриете всичко необходимо за повдигане на настроението ви. Потребителите на Facebook постоянно предоставят ново съдържание, умишлено или не, така че винаги ще откривате нещо ново на Lamebook.   5. Hickery (онлайн): генериране на плейлист в YouTube по музиката която сте харесвали във Facebook Hickery е идеалното приложение, което разбира вашите музикални вкусове и генерира плейлист с песните.   Вижте можем ли да разберем какво точно знае за нас Facebook
Google
Google Translate срещу Microsoft Translator – коя услуга е по-добра
Google Translate срещу Microsoft Translator – коя услуга е по-добра
Независимо дали обичате да пътешествате по света, учите нов език или сте собственик на бизнес, инструменти като Google Translate и Microsoft Translator могат да ви помогнат много.   Безспорно двете услуги са много полезни, но те не са лишени от недостатъци. От Life Hacker се опитват да намерят отговор на въпроса Google Translate срещу Microsoft Translator – коя услуга е по-добра?   Google Translate отдавна е фаворит, когато става въпрос за инструменти за превод, но през последните години Microsoft Translator навакса много. Сега и двете услуги са доста сходни, когато става дума за функционалност.   Преди да се потопим  и да започнем да сравняваме функциите на Google Translate и Microsoft Translator, нека хвърлим един бърз поглед върху двата инструмента:   1. Google Translate Безплатен инструмент за превод на Google, който може да се използва чрез браузър, мобилен браузър, Android приложение или iOS приложение. Приложението за Android и iOS може да превежда текст, реч в реално време, изображения, уеб страници и дори видео в реално време на някои езици. Има също така API, което програмистите могат да използват, за да изградят свои собствени инструменти за превод.   2. Microsoft Translator Безплатен инструмент за превод на Microsoft, който може да се използва във вашия браузър или мобилен браузър (чрез Bing Translator), и има приложения за Windows, Windows Phone, iOS, Android и приложения за Apple Watch и Android Wear. В допълнение, Microsoft Translator може да се интегрира с други приложения на Microsoft, като Microsoft Office, Skype, и Visual Studio чрез Microsoft Translator API. Версиите на браузъра могат да преведат само текст и уеб страници, но Microsoft Translator приложенията могат да работят с текст, реч в реално време, както и изображения.   3. Google поддържа повече езици от Microsoft Translator, но не всеки език работи с всяка функция Google Translate поддържа 103 езици, а Microsoft Translator – 54 езика. Но преди да отбележим точка за Google Translate, важно е да се отбележи, че не всеки език в каталога им има същото ниво на подкрепа, тоест не всеки език работи с всяка функция на Google Translate. Ето защо двете услуги се изравняват, тъй като единствено основните езици поддържат всички функции на инструментите.   4. Google позволява да превеждаме видео в реално време, а Microsoft улеснява разговорите Функцията, с която Google Translate изпъква е възможността за превод на видео в реално време. Google Translate има шест основни функции, които можете да използвате без интернет връзка: - Въвеждате някакъв текст във вашия браузър или на телефона си и той може да бъде преведен. - Изписвате ръкописно дума или фраза на вашия сензорен екран с пръст и те могат да бъдат преведени. - Казвате нещо в микрофона на телефона си и получавате превода му, всичко това се случва в реално време. - Можете да направите снимка на текста и да го преведете. - Може да насочите камерата на телефона си към някакъв текст и той ще бъде преведен в реално време. Функцията, с която Microsoft Translator изпъква е възможността за превод на разговор в реално време. Екранът се разделя на две половини, и  всяка от страните в разговора избира езика на който иска превод. Разбира се, това може да бъде постигнато и с Google Translate, но усещането не е толкова добро. Microsoft Translator има пет основни функции: - Въвеждате някакъв текст във вашия браузър или на телефона си и той може да бъде преведен. - Казвате нещо  в микрофона на телефона си и получавате превода му, всичко това се случва в реално време. - Можете да направите снимка на текста и да го преведете. - Вие и друг човек, може да говорите в микрофона на телефона си и той да превежда всичко, което казвате в реално време. -  Вие сте в състояние да използвате споменатите по-горе характеристики без интернет връзка.   И двете приложения позволяват да чуем аудио на текста, който искаме да преведем, за да знаем правилното произношение. Това обаче не е достъпно за всеки език. Освен това и двете приложения  водят регистър на миналите ви преводи, така че да можете бързо да имате достъп до тях при нужда. Google Translate маркира любимите преводи със звезди, така че те са запазени завинаги, а Microsoft Translator също има подобна функция.   Вижте как да използваме смартфона си за превод на чужд език
Google
Защо Google са най-добрите в създаването на ботове
Защо Google са най-добрите в създаването на ботове
За масовия потребител, изкуственият интелект е част от бъдещето. Google обаче прекараха почти 20 години в усъвършенстване на търсачката си, и търсейки начини да бъдат най-добрите, проправиха пътя за ботовете от бъдещето.   Всички знаят, че ботовете бързо се превърнаха в хит, защото използването им позволява трудоемките задачи да бъдат решени автономно, затова и на пазара се появяват все повече бот платформи.   Въпреки масовизацията обаче, според анализаторите, днешните ботове имат все още да учат много от Google. Ето от какво се нуждаят платформи като Slack и Facebook Messenger, за да влязат в бъдещето заедно с Google.   Интерактивни карти Преди седем години, Google започна да връща карти с отговори в резултатите от търсенето. С течение на годините, тези карти се превърнаха в силно интерактивни приложения, обхващащи всичко – времето, полети, музика, или текст на песни. Google разбира стенограми на английски като „Flights from SF to LA“ (полети от Сан Франциско до Лос Анджелис) и връща интерактивни карти в резултатите от търсенето. Интерактивната карта е много по-ефективен потребителски интерфейс от текстовите съобщения, защото когато някой търси конкретна информация, последното нещо, което иска е дълъг текст, който трябва да прочете внимателно.   Интерактивни микро приложения Кликвайки върху бутона „покажи полети“ в картата или върху „полети“ в таба отвежда потребителя до едно напълно интерактивно микро приложение с възможност за показване на всичко, което трябва да се направи за покупката на билет за конкретния полет. Ботовете вероятно скоро ще приемат изцяло тази методология за използване на микро приложения за по-сложни взаимодействия, което означава, че платформи като Slack и Facebook Messenger, ще трябва да разработят ново поколение HTML API по подобие на Google, за да могат интерактивни карти и микро приложения да работят в рамките на техните платформи.   Отговори на прости въпроси Google отговаря на прости въпроси, още преди те да са напълно изписани, а това е една функция, която е много необходима за платформи като Slack и Facebook Messenger и вероятно ще бъде скоро добавена към тях и към други като тях. Ботовете трябва да отговорят на въпроса ви, още преди да сте го въвели изцяло, точно както Google вече прави в Chrome за някои заявки, като времето и борсови котировки, а се очаква да интегрират подобен опит и за съобщенията в Hangouts.   Едно ново поле за изява на програмистите След близо едно десетилетие на разработване на приложения за iOS и Android, страхотно е да знаем, че има възможност функционалността им да се подобри значително. Google има голяма преднина в отговор на текстовите заявки, но Microsoft вече обяви API  за бот за Skype. Така че, за потребители и програмисти определено предстои вълнуващо бъдеще.   Вижте шест любопитни факта за изкуствения интелект