През далечната 1995г. японският дизайнер Hiroyuki Kawase създава концепта на един автомобил който 2 години по-късно ще влезне в серийно производство, а в следващите над две десетилетия ще се превърне в истинска жива легенда.

 

Първа генерация Honda CR-V e с моделна абревиатура RD1-RD3

 

Това CR-V, който не само е първият SUV на Honda, но и като цяло е един от първите представители на този нов за световното автомобилостроене клас на градски джипове. Целта на японците била да създадат идеалната комбинация между висока проходимост, динамично шофиране, просторно купе и мултифункционалност. Знаете ли например, че кората на багажника може да се свали и само за няколко секунди да се превърне в масичка за пикник.

 

Масичката за Honda CR-V е една от най-нестандартните екстри които сме виждали

 

С един основен фейслифт и няколко подобрения първата генерация на CR-V се произвежда чак до 2001г., като междувременно печели редица престижни награди сред които и 4х4 автомобил на годината в България за 1997г. годината в която се появява в продажба и у нас.

 

И днес първата генерация CR-V продължава да се кара масово в България

 

Но най-голямата награда е признанието на феновете, които и до днес карат и ценят този модел. Да, феновете на Honda са малко по-специфични и те както например и тези на BMW  почти винаги взимат следващ автомобил от същата марка.

 

Втора генерация RD4–RD9

Така през 2002г. японците представят втората генерация на CR-V с моделна абревиатура RD4–RD9. За разлика от първото поколение при което има само два бензинови двигателя, тук вече Honda предлагат и 4-цилиндровият турбо дизел i-CTDi.

 

i-CTDi дизеловият двигател на Honda е силно податлив на тунинг

 

Двигателят с модел N22A се монтира още в Accord CN1 и CN2, както и в Civic FK3 и FN3.

 

 

В това време обаче Honda са известни със здравите си високооборотни бензинови двигатели и дизеловият CR-V остава на малко по-заден план. За разлика от днес, но бъдете търпеливи - статията не е кратка.

 

Вижте още Видео ревюто на смартфона Doogee BL12000 който има рекордно голяма батерия с 12 000mAh заряд

 

Трета генерация RE3-RE7

През 2007г. идва ред "2th Gen" да бъде заменен от "3th Gen" (П.П. - Феновете на Honda знаят защо използваме тези съкращения). Третата генерация на CR-V е коренно различна спрямо всичко друго което бяхме виждали до този момент от Honda.

 

Все още актуалният дизайн на третата генерация CR-V

 

Дизайнът ѝ е впечатляващ и дори днес повече от 10 години по-късно все още е актуален и този модел може да се гордее с голямо търсене. Третата генерация  много по-различна от предшествениците си. Например при нея вече резервната гума не е изнесена върху багажника и той самия не се отваря на страни, а на горе. Тук вече дизеловият 2.2 L i-CTDI започва да бъде предпочитан пред бензина.

 

Макар и по-луксозен CR-V трето поколение остава с приключенският си дух

 

Макар че освен американският 2.4 бензин от K-Series, в Европа за първи път се появява CR-V с 2-литрови бензин. R20A е базиран на i-VTEC SOHC който до този момент се монтира в Civic.

 

Четвърта генерация RM1-RM4

Историята показва, че много модели на различни марки прекратяват съществуването си след една или две моделни генерации, но CR-V не е сред тях. През 2012г. моделът се сдобива с актуалната все още 4-та генерация която много фенове, критици и автомобилни журналисти определят като върха на технологичната и дизайнерска мисъл в SUV сегмента.

 

Все още актуалното в Европа четвърто поколение Honda CR-V

 

По време на провеждащият се в момента "Автомобилен салон в Женева", Honda представят европейската версия на своята изцяло новата "5th Generation " при която освен всички други иновации, за първи път японците ще представят и хибриден CR-V. Бъдете сигурни, Digital.bg ще е първата българска технологична медия, която ще ви сподели подробности за този автомобил, но до тогава ще споделим с вас впечатленията си от все още актуалното 4-то поколение.

 

Така изглежда Пета генерация Honda CR-V 


Преди това обаче, задавали ли сте си въпроса, какво стои зад абревиатурата CR-V? Първоначално в рекламите на "1th Gen", Honda давали "Comfortable Runabout Vehicle" което в превод означава "Комфортно компактно превозно средство". Последствие обаче се споменава, че зад абревиатурата стои "Compact Recreational Vehicle" - "Компактно превозно средство за развлечение". Има и вариант в основата на който стои една друга легенда която Honda произвежда от далечната 1972г. -  "Civic Recreational Vehicle".

 

Off Road приключенията също не са чужди на Honda CR-V

 

Honda CR-V 4th Gen изглежда наистина впечатляващо. Когато я виждат за първи път хора които не познават модела, в никакъв случай не биха казали, че пред тях стои модел на 6 години. През 2012г. дизайнът на това SUV беше футуристичен, а сега с появата на други подобни всъдеходи, вече ще определим за съвременен. CR-V има агресивна решетка която преминава директно във фаровете.

 

При следващото поколение на CR-V фаровете вече са лазерни

 

Скосеният отзад таван добре съчетава формата на крайните странични прозорци и стоповете, в които ефектно се вписва дизайнерският хромиран елемент на задния капак. Стъкленият таван пък придава едно незаменимо усещане за пространство. 

 

Пътният просвет на Honda CR-V е доста голям

 

Вижте още Видео ревюто на смартфона Vernee Active който има красив дизайн водо и удароустойчив корпус с MIL-STD-810g и IP68 протекция

 

Задната броня стои високо и така при атака на висок наклон, няма опасност да я задерете. Същата остава в безопасност и при паркиране назад върху много високи бордюри. При този автомобил основният фар (късите светлини) е HID при който партнират LED дневни светлини, при новата 6-та генерация Honda са ъпгрейднали и вече всичко е LED. Включително и светлините за мъгла долу, които тук са халогенни.

 

 

Положението отзад е същото - тук светлините изглеждат много добре, но също са халогенни. 

 

Еволюция

Тук можете да видите една ефектна съпоставка между този джип и първото поколение на CR-V.

Съпоставка между 1-во и 4-то поколение на Honda CR-V

 

Както и сами виждате 4-тото поколение е доста голямо. Точните му размери са 4 605мм дължина, 2 096мм ширина и 1 685мм височина. Междуосието е 2 630мм. Мястото в купето е достатъчно за 5 възрастни и техният багаж.

 

 

Стандартният обем на багажника е 589л, а ако се сгънат задните седалки, обемът ще се увеличи 3 пъти достигайки 1 669л. Седалките са удобни дори за дълъг път, като шофьорската е електрическа и с памет.

 

Интериорът на Premium версията на CR-V е доста луксозен

 

Нивата на оборудване на CR-V са 4 - Premium, LifeStyle, Elegance и FreeStyle като последния е базов и се предлага само във вариант с предно задвижване, ръчна скоростна кутия и с най-слабият 1.6 i-DTEC двигател. Ако изобщо 120к.с. могат да се нарекат слаби при положение, че CR-V тежи под 1 600кг. С него ускорението от 0-100км/ч е 11.2сек. Ако пък джипа е с по-мощният дизел със запас от 160к.с., ускорението спада на 9.6сек.

 

Honda Earth Dreams technology i-DTEC двигател 

 

При бензиновият времето е 10.2сек. Максималните скорости са от 182км/ч до 202км/ч, като скоростта зависи не само от двигателя, но и от това с каква скоростна кутия е въпросният автомобил.

 

Smart технологии

Какви по-интересни екстри има Honda CR-V, освен очевидното още от ключовете на автомобила дистанционно отваряне на багажника. Всъщност ако ключът е във вас, няма нужда да го вадите от джоба си, за да отключите. Запалването пък става чрез този "Старт бутон".

 


В централната част на конзолата има i-MID дисплей който може да се управлява от мултифункционалният волан.

 

 

Под него пък е новата Honda Connect система която разполага със 7" тъчскрийн дисплей. Тя може да се свързва чрез мобилен Wi-Fi рутер и чрез Bluetooth към телефон, за да използвате различни негови функционалности.

 

 

В колата има вградена навигация Garmin която с помощта на GPS и вградена в предната част на CR-V камера следи за пътни значи, маркировка и ограничения. Колата има също така система за следене на осевата линия на пътя. Благодарение на нея, вие можете дори да не държите волана. 

 

Комбинираният разход на Honda CR-V 4th Gen е 7л на 100км

 

Honda CR-V е нагледно доказателство, че Smart технологиите вече са налични не само при супер скъпите лимузини. Например тук има интелигентен адаптивен автопилот който намалява риска от инциденти. При внезапна поява на препятствие на пътя - първо получавате звуков сигнал, после колата автоматично намалява скоростта леко, а след това по-рязко. Всичко това зависи от степента на опасност.

 

 

Огледалата имат специален дизайн който намалява мъртвата зона. Ако ги загледате от близо, впечатление ще ви направят ето тези LED индикатори. Те ви известяват за наличие на автомобил до вас и така предотвратяват ПТП.

 

 

Фаровете също крият тайно преимущество. Те се саморегулират и активират, включително и дългите светлини при извънградско. Когато завивате се пускат допълнителни светлини, а при отключване и заключване имате съпровождаща светлина.

 

 

Освен това като един истински джип, CR-V има система за потегляне под наклан и за подпомагане на спускането по такъв. 

 

Цена нов и втора ръка

Предвид, че както вече споменахме първите автомобили от модела влизат в продажба преди 6 години е интересно да направим и една друга съпоставка - вторичният пазар с автомобили на старо. 

Извадка от немски сайт за продажба на автомобили втора ръка

 

В Западна Европа екземпляри на около 200 000км започват от 24 000лв. От около 30 000лв пък се намират автомобили с показание на километража между 60 и 100 000км и година на производство около 2014г. Разбира се, по-евтините автомобили почти винаги са с базово оборудване.

Kачествени смартфони на добри цени от Smartfonix.com

 

В Honda България днес, чисто нов такъв автомобил с бензинов двигател струва 45 490лв., с дизелов цената скача с 10 000лв. Излиза, че за 6 години средното обезценяване на Honda CR-V е 50%, което спрямо първоначалната инвестиция, съпоставимо други далеч по-скъпи SUV е доста по-малко.

 

Mercedes-Benz GLS е един от най-луксозните SUV на пазара

 

Ще вземем за пример супер луксозният Mercedes-Benz GLS който беше представен през същата година в която и Honda CR-V. Базовият му модел 350d по ценова листа е 146 921лв. За втора ръка, цените започват от около 65 000лв. За тези които искат да си купуват Honda CR-V втора ръка от България, бихме дали един приятелски съвет.

 

Внимавайте при избора на автомобил втора ръка

 

Оглеждайте се за автомобили с ясно проследима история, например такива които продава първи собственик, закупил автомобила нов от официалният вносител. Тогава шансът да попаднете лош екземпляр е много по-малък. Също вариант е и покупката на проверен тестов или демо автомобил директно от самия вносител. 

 

Бензин или Дизел?


Предимствата на дизела пред бензина не са малко, особено по отношение на ниският разход.  От друга страна Honda са известни със здравите си бензинови двигатели които са податливи на газифициране. В CR-V се монтира бензинов двигател 2.0 i-VTEC който японците и използват и в много други свои автомобили, като най-масовият газифициран е семейният Accord 5-та генерация.

 

Дизеловият двигател е по-икономичен и по-динамиче, но и по-скъп

 

Ако обаче можете да си позволите малко по-голяма първоначална инвестиция за дизелов CR-V който планирате да карате по поне 30 000км на година, то това е по-удачният избор. Инвестицията бързо ще се възвърне, а и например при дизела нямате различни допълнителни разходи, като да речем възпламенителни свещи както при бензиновият двигател. Но най-големият разход който можете да спестите е консумация на гориво.

 

Скоростите могат да се сменят посредством пера зад волана

 

Например в реален тест с комбиниран режим на шофиране, дизеловият CR-V постигна точно само 7л на 100км. За този добър резултат разбира се допринася и един страничен фактор - 9-степенната автоматична скоростна кутия.