Аmazon представиха първата версия на джаджата Echo през 2015г. и на практика създадоха тази нова пазарна ниша. Компанията досега бе неизменен лидeр в тази категория, но сега за първи път ще трябва да се задоволи с втората позиция. Последните данни на Canalys разкриват, че през първитe три месеца на годината за първи път устройствата Google Home са отчели повече продажби от Amazon Echo. Te вече притежават 36.2% пазарен дял, което е почти два пъти по-висока стойност от 19.3% регистирани през първото тримесечие на 2017г., което е ръст от впечатляващите 483%.

 

Google Home

 

Google са реализирали с приблизително 700 хил. повече продажби от своя конкурент за периода между януари и март 2018г., които достигат до 3.2 млн. броя, докато Amazon са доставили 2.5 млн. джаджи Echo. Тук е момента да уточним, че данните засягат както Google Home, така и Google Home Mini. В същото време портфолиото на Amazon включва оригиналния модел Echo, Echo Dot и Echo Plus, информира BusinessInsider. Сегашните резултати в изследването на Canalyst слагат край на четири поредни тримесечия, в които Amazon комфортно доминираха този сегмент. 

 

Google Home Mini

 

Все по-сериозните усилия на Google в тази сфера най-накрая започват да дават желаните резултати. Първият Google Home бе представен през 2016г. или приблизително година след Amazon Echo. Вторият модел от серията Google Home Mini може да се открие на пазара от октомври 2017г., което е 18 месеца по-късно от премиерата на Echo Dot. Разликата между пазарния дял на Google (32.3%) и Amazon (27.2%) е минимална и може да бъде заличена още в рамките на настоящото тримесечие и конкуренцията им ще продължи с пълна сила до края на 2018г.

 

Още от Digital: Какво се случва с джаджите ни след като ги изхвърлим