YouTube е услуга, която едва ли се нуждае от представяне. Гледането на видео в профилите ни е ежедневие и дори хоби за много потребители. Едва ли има сфера или жанр, който да не предлага разнообразно съдържание в най-популярната видео услуга в интернет. YouTube е важна част от екосистемата и рекламния бизнес на Google, заради невероятния трафик, който генерира платформата всеки ден.

Потребителите гледат повече от 5 милиарда видео клипа на денонощие, като всяка минута се ъплоудва еквивалента на 500 часа съдържание в YouTube. Припомняме ви, че Google купиха услугата на цена от $1.65 млрд. през ноември 2016г. В момента този бизнес на компанията се оценява на повече от $140 млрд. Тази цифра е добро доказателство за невероятния успех на видео услугата. 

С оглед внушителният брой хора, които използват YouTube не е изненадващо, че компанията търси различни начини, за да монетизира платформата и да генерира допълнителни приходи от активността на потребителите.

 

 

Сега научаваме за нова функционалност, която Google вече тества с ограничен брой потребители. Според данни на Pocket-Lint от компанията експериментират с идеята да може да пазаруваме директно от клиповете в YouTube. Aвторите на съдържание ще могат да добавят различни продукти към своите клипове, за да ги промотират сред потребителите.

В този случай реализирането на дадена покупка може да стане само с няколко кликвания от линка със самото видео. Още докато гледате ще виждате на екрана детайли и линкове към въпросните продукти. Необходими са само няколко секунди да добавите даден продукт към своята кошница и да продължите да сърфирате в YouTube.

Интеграцията на подобна функционалност е интересно решение, което може да направи YouTube още по-успешна платформа. Засега няма информация колко време ще продължат тестовете на Google, но няма да е изненадващо, ако скоро можем да извършваме покупки директно от профилите си в услугата.

 

Oще от Digital: Какво ще представлява новият бутон Timestamp за коментари в YouTube