Google често са обвинявани, че съхраняват твърде много лични данни на своите потребители. Екосистемата на компанията е насочена именно към концепцията да бъдем максимално активни в услугите, които ни предлага. Трудно можем да си представим деня без достъп до Google Maps, Gmail, YouTube, Chrome, Google Photos и др.

Всички софтуерни решения на Google са обединени в мащабна мрежа, която събира лична информация за всеки отделен профил. По този начин нещата, които търсим в Google Search, локациите в Google Maps, видео клиповете в YouTube се превръщат в източник на реклами. Това е основният начин, по който Google генерира приходи.

Неслучайно повечето им приложения и услуги са безплатни за използване от всички, тъй като ги монетизират от огромното количество лична информация, която имат за всеки акаунт в интернет. Ключовият елемент от стратегията на Google е да поддържат мрежа от рекламодатели, които получават достъп до информацията на потребителите, съгласно индивидуални споразумения с компанията.

 

 

Все пак Google са отворени към подобрения, които да направят бизнеса модела им още по-успешен. Шефът на Director of Product Management, Ads Privacy и Trust at Google, Дейвид Темкин потвърди за интересна промяна, която ни очаква. Според него се експериментира с алтернативни методи, които не разчитат на историята на сърфиране за таргетиране на реклами.

Google искат да предложат по-гъвкав механизъм, с който да не следят всяка личност какво прави в интернет. Вече се работи над нов API интерфейс, който обещава да предложи нещо различно на потребителите, съобщава AndroidAuthority. Основният акцент е профилите да бъдат разделени на отделни категории и да бъдат следени макро процесите.

Личната информация за всеки потребител ще бъде "скрита" в обща база, съдържаща данни на други хора, споделящи сходни интереси и активности онлайн. В следващите месеци ще бъдат проведени много тестове с актуализираните API и рекламодатели. Очаква се през април потребителите да имат достъп до повече настройки за поверителност в браузъра Chrome.

 

Още от Digital: Как да изтрием личните данни, които Google знае за нас