Google се превърнаха в синоним на търсене в интернет със своята невероятна услуга, която всеки ден спестява време на милиони потребители. Компанията също така от години инвестира сериозни средства, за да бъде основна търсеща машина в устройствата на Apple. 

По този начин Google се възползват максимално от популярността на iPhone въпреки, че водят сериозна конкуренция с Apple в мобилната индустрия. Тази стратегия продължава и през настоящата година, което утвърждава търсачката като дългосрочно решение за потребителите на браузъра Safari. 

Конкретните финансови параметри на споразумението между двете компании не са публикувани официално. Въпреки това данни от английските регулатори ни разкриват повече за сумата, която Google плаща за тази привилегия.

Според данни от "Competition and Markets Authority" на правителството във Великобритания oт Apple са получили около $1.5 млрд. от Google през последните 12 месеца. Тези средства гарантират, че по подразбиране всички търсения в Safari ще се обработват от тяхната услуга.

 

 

Tрябва да отбележим също, че горепосочената сума е свързана единствено с територията на Великобритания. Двете компании имат подобни договори и в другите големи държави и атрактивни пазари. 

На практика с тази инвестиция Google си гарантират, че възможността потребителите на Apple да използват алтернативна търсачка е сведена до минимум. Регулаторите във Великобритания са притеснени от подобни действия, тъй като нарушава избора на гражданите. 

Все пак собствениците на iPhone могат, ако желаят да сменят Google с друга алтернативна търсачка като Bing, DuckDuckGo или Qwant. Факт е, че нито една от тези услуги не разполага с финансовия ресурс да конкурира сделка с такива параметри. 

Apple никога не са коментирали официално парите, които получават от Google, за да бъдат търсачка в Safari, но според анализаторите печелят повече от $9 млрд. годишно от тази дейност. ЕС са доста стриктни и ще продължат да разследват големите технологични компании, ако открият доказателства за нерегламентирани практики.

 

Oще от Digital: История на противоречивите отношения между Apple и Google