Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
304 резултата за google play
технологични новини
Какво се случи в технологиите на 2 септември в digital.bg (Видео)
Какво се случи в технологиите на 2 септември в digital.bg (Видео)
Wi-Fi е технология, която датира от 1997 г. насам и от тогава досега запазва доста от основните си характеристики. 
бизнес
За първи път от 13 години насам Google разкри приходите си от Google Play
За първи път от 13 години насам Google разкри приходите си от Google Play
   За пръв път Google обяви какви са приходите на онлайн магазин на Android. 
Google Play
Google ще персонализират рейтингите на приложенията в Google Play
Google ще персонализират рейтингите на приложенията в Google Play
Собствениците на устройства с Android имат достъп до най-разнообразната колекция от мобилни приложения. Google Play е обект на постоянни оптимизации и подобрения от страна на компанията. Системата за публикуване на коментари и рейтинги на мобилните приложения не е променяна драстично от години насам. Технологичният гигант подготвя интересно нововъведение в Google Play, което смята, че ще бъде още по-полезно на потребителите. В официална публикация Google потвърдиха, че рейтингите в онлайн магазина вече ще бъдат персонализирани съобразно държавата, в която се намираме и устройство, което използваме. По този начин ще получим още по-добро изживяване в Google Play, което е съобразено с нуждите и предпочитанията на всеки потребител. Новите промени са вдъхновени от обратната връзка с разработчиците и собствениците на смартфони, които вярват, че системата за рейтинга може да се подобри допълнително.     Най-съществената разлика за потребителите е, че рейгинтите на мобилните приложения ще са свързани единствено със странта, в която се намирате. Алгоритмите на Google ще вземат под внимание и форм фактора на вашето устройство при показване на резултатите. Причините за това решение са комплексни, информира TheVerge. От една страна не всички функционалности работят по същия начин в различните страни. От друга вида на устройство е важен фактор, който се очаква да стимулира откриването на подходящо съдържание за aлтернативни платформи като Android Auto, Chrome OS и Wear OS. Стартирането на игра или приложение на 6" дисплей е съвсем различно изживяване от например 11" екрани на таблетите. Промените са планирани за ноември, като Google ще осигурят достатъчно време на разбаботчиците да се адаптират към новостите.   Още от Digital: Google Play ще ни показва какви лични данни събират приложенията за Android, подобно на Apple
Google Play
Как Google ограничават достъпа до магазини за Android приложения от трети страни
Как Google ограничават достъпа до магазини за Android приложения от трети страни
Собствениците на смартфони с Android имат много по-голяма свобода при избора на софтуер за своите устройства от потребителите на iPhone. Препоръчителното решение за изтегляне на приложения е Google Play, но e възможно да се изтегля съдържание и от платформи на трети страни. Разпространението на APK файлове предоставя по-голяма избор на потребителите и е ключова разлика между Android iOS екосистемата. Google предупреждават, че изтеглянето на приложения извън Google Play e най-безопасният вариант за потребителите, тъй като филтрите на компанията блокират 99% от заплахите. Има различни причини да искате да изтегляте мобилни приложения от алтернативни магазини. Така можете да преодолеете географски рестрикции и да стартирате заглавия преди да са достъпни във вашия регион. Възможността да инсталирате вирус на смартфона се увеличава, ако използвате магазини от трети страни. Тази специфика на Android се озова в центъра на спор между Epic Games, които са създатели на Fortnite и Google, съобщава PocketNow.     Aнтитръстовото разследване на Epic Games разкрива детайли за Premier Device Program инициативата, с която Google са предлагали стимули на производителите, за да не инсталират външни магазини за приложения в своите смартфони. Традиционно компанията предоставя 8% от приходите генерирани от търсене, но специалната оферта увеличава тази стойност до 12%. Някои компании, сред които LG и Motorola са получили оферти за допълнителни 3-6% от сумите, които потребителите им отделят за покупки в Google Play. Инициативата е имала секретен характер и вероятно Google са предлагали различни условия на производителите. Адвокатите на Epic Games твърдят, че Premier Device Program нарушава нормалните стандарти на естествената конкуренция. Документите разкриват, че 98% от смартфоните на LG  и 95% от устройствата на Motorola изпълняват изискванията на програмата. Алтернативни брандове като Oppo, Vivo и OnePlus отчитат над 70% на същите критерии за Premier Device Program.   Още от Digital: Google Play ще ни показва какви лични данни събират приложенията за Android, подобно на Apple
App Store
САЩ иска да принуди Apple и Google да приемат плащания от трети страни в App Store и Google Play
САЩ иска да принуди Apple и Google да приемат плащания от трети страни в App Store и Google Play
Google Play и App Store предлагат най-разнообразната колекция от мобилни приложения в индустрията. Независимо от личното предпочитание за смартфон с Android и iOS е факт, че това са двете най-развити екоситеми. Двете компании също така полагат много усилия, за да гарантират сигурността на своите потребители. Филтрите на Apple и Google блокират зловредни приложения и разпространението на вируси в Арp Store и Google Play. Разработчиците също така трябва да спазват определени изисквания и да се съгласят да предоставят 30% от приходите си, за да качват своите заглавия в онлайн магазините на Apple и Google. Това условие е в основата на конфликта с Epic Games, които са създатели на играта Fortnite. През последните месеци се увеличава броя на разработчиците, които са недоволни от тази стратегия.     Американски политици от двете водещи партии в страната комбинираха усилията си в създаването на интересен законопроект. В него е заложена идеята да се ограничи контрола на Google и Apple по отношение на мобилните приложения. Тяхното предложение е да се предприемат законодателни действия, с които да се позволи на разработчиците да използват собствени системи за плащания. Предвидена е и забрана магазините за приложения да използват непублична информация, за да се конкурират с тях. В момента разработчиците за iOS и Android нямат друг избор, освен да използват платежната система на Apple или Google за своите приложения, Това от своя страна означава, че при въвеждане на алтернативно решение няма да се налага разработчиците да плащат от своите приходи за покупките на потребителите.   Още от Digital: Защо се случва някои приложения да изчезват от Google Play и Аpp Store
смартфони
Какво да правим, ако Google Play Services изразходва батерията на смартфона
Какво да правим, ако Google Play Services изразходва батерията на смартфона
Google Play Services е един от най-важните системни процеси в Android. На него се осланят много от функциите и възможностите на Android, включително и системи за сигурност и ъпдейти.
Google Play
Как да премахнете старо устройство от Google Play
Как да премахнете старо устройство от Google Play
Google Play е най-сигурната платформа за изтегляне на приложения за устройствата с Android. Всеки профил в Google запазва информация за всички смартфони, с които сте се логвали в онлайн магазина. Това е полезно, тъй като се запазват настройки, които позволяват да използвате множество устройства с един профил. Ако сте твърде активен потребител е възможно списъка със смартфони в Google Play да е твърде дълъг, което да създаде объркване при управлението на всеки смартфон или таблет.  Google са предоставили доста удобен панел, с който да премахнете или редактирате настоящо устройство за достъп до Google Play. Ето как да го направите, според NextPit:     1. Отворете Google Play в предпочитан уеб браузър и кликнете върху малката икона с форма на зъбно колело в горния десен ъгъл. 2. Когато отворените"Settings" субменюто ще видите списък с всички устройства, които са се регистрирали в Google Play от вашия профил. 3. Ако използвате бутона за редакция в дясната част на панела на всяко устройство можете да редактирате името на всяко устройство. По подразбиране се използва името на модела или Unknown Device. 4. Предвидена е опция да скривате устройства в менюто, което може да стане с премахване на отметката от Show/Don't Show in menus ("Да се показва в менютата") във Visibility таба. 5. Трябва да изберете "Update" (Актуализиране) бутона в долния десен ъгъл, за да запазите промените.   Oще от Digital: Как да изтегляме приложения без да използваме Google Play
мобилни приложения
 Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Собствениците на смартфони и таблети са отделили рекордни средства за покупки в мобилни приложения. Данните обхващат първата половина на календарната година и отчитат приходи от $64.9 млрд. Това е 24.8% увеличение от регистрираните $52 млрд. в Google Play и App Store през първите шест месеца на 2020г., разкрива доклад на Sensor Tower. Дългогодишната традиция App Store да генерира повече приходи продължава, като собствениците на iPhone и iPad са отделили $41.5 млрд. за абонаменти, покупки на приложения и игри. По този начин онлайн магазина на Apple отчита 1.8 пъти повече приходи, в сравнение със сумата от $23.4 млрд., която регистрира Google Play за същия период. Настоящите резултати продължават впечатляващото представяне от предходната година, когато потребителите отделиха за мобилни приложения около $40.5 млрд. Тази стойност очерта 28.4% увеличение, спрямо предходната година, като сега вече достига до внушителните $64.9 млрд. в App Store и Google Play през първите две тримесечие на 2021г.     Едва ли ще се изненадате, че гейминга е най-популярната категория на мобилни приложения, като приходите за разработчиците на игри се увеличават със 17.9% през първите шест месеца. Конкретният ръст е 24.7% за Google Play и достига до 13.5% в App Store, информира AndroidHeadlines. Собствениците на смартфони с двете платформи са платили $44.7 млрд. за съдържание в игри през първата половина на 2021г. Най-успешните заглавия за периода са Honor of Kings, PUBG Mobile, Genshin Impact, Roblox и Coin Master. За първи път са отчетени приходи от над $1 млрд. в категорията на книгите, предлагани в онлайн магазините за приложения в периода януари-юни 2021г.   Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
приложения
Как да спрем автоматичния ъпдейт на приложенията в Google Play
Как да спрем автоматичния ъпдейт на приложенията в Google Play
Може би сте забелязали, че има моменти, в които смартфона ви не спира да инсталира актуализации на приложенията, които сте изтеглили от Google Play.
Google
Google са плащали на производителите, за да не използват магазини за приложения от трети страни
Google са плащали на производителите, за да не използват магазини за приложения от трети страни
Google опитват да установят пълен контрол над екосистемата от Android приложения. По този начин компанията обещава да предложи най-доброто от потребителите. От друга страна тази стратегия създава и някои ограничения, като например стремежа на Google да ограничат използването на магазини за приложения от трети страни. Разработчиците е необходимо да отделят 30% от своите приходи в Google Play, което често предизвиква негативни критики срещу Google. През последните месеци създателите на Fortnite стартираха агресивна кампания срещу тази политика на компанията. Еpic Games повдигнаха сходни обвинения и срещу Apple, като делата между двете страни продължават в някои страни. Документи от антитръстовият иск на Epic Games разкрива непознати детайли за договорните отношения на Google и Android производителите. Според данните компанията е стартирала инициатива с името "Premier Device Program", която предоставя допълнителни възможности за генериране на приходи на OEM производителите.     За да се възползват компаниите е необходимо да се съгласят, че няма да използват магазини за приложения от трети страни в своите устройства. В замяна Google обещават да предоставят повече приходи от търсенето на съответните производители. Конкретното изискване забранява използвaнето на "приложения с APK привилегии" без одобрението на Google. По този начин смартфоните ще могат да изтеглят мобилните приложения единствено от Google Play, каквото е желанието на технологичния гигант. Традиционната оферта на компанията е 8% от приходите от търсене, като тази стойност е увеличена до 12% за продуктите квалифицирани като "Premier Device Program". Производители като LG и Motorola са получили предложения за 3% и 6% от сумите, които собствениците на смартфоните им инвестират за покупки в Google Play.   Още от Digital: Google Play ще ускорява инсталацията на приложения за Android
технологични новини
Най-интересните теми в digital.bg от 24 август (Видео)
Най-интересните теми в digital.bg от 24 август (Видео)
Собствениците на смартфони с Android имат много по-голяма свобода при избора на софтуер за своите устройства от потребителите на iPhone. Препоръчителното решение за инсталиране на приложения е Google Play, но e възможно да се изтегля съдържание и от платформи на трети страни. Разпространението на APK файлове предоставя по-голям избор на потребителите и е ключова разлика между Android и iOS екосистемата.  
Google Play
Какви приложения премахва всеки месец Google от Play Store и защо
Какви приложения премахва всеки месец Google от Play Store и защо
Филтрите на компанията автоматично премахват над 99% от заплахите за устройствата с Android. Въпреки това е възможно Google да пропуснат някое заглавие. Експертите по киберсигурност често предупреждават технологичният гигант за различни заплахи, които допълнително се изваждат от онлайн магазина за мобилни приложения. Общите им усилия гарантират, че собствениците на Android смартфони са напълно защитени от актуалните трендове сред киберпрестъпниците. Последният доклад показва, че Google са изтеглили над 110 хил. приложения от Google Play през първите две тримесечия на годината. По този начин отбелязваме първият сериозен спад в броя на заглавията, които са премахнати от 2018г. Kонкретните данни разкриват, че над 58 хил. заглавия са премахнати от Google Play през януари-април. През второто тримесечие тяхната цифра достига до 65 хил., съобщавa АndroidAuthority.     В момента има повече от 2.8 млн. приложения в Google Play, които са преминали през всички проверки и критерии за сигурност нa Google. Контролирането на съдържанието е значителен проблем, който изисква много усилия и ресурси. Нови промени въведени от Google през април налагат допълнителни изисквания, с които компанията се бори срещу приложенията  с подвеждащи имена и снимки. Изтеглянията през първата половина на годината достигат до 56.2 млрд., което е със 6% повече, спрямо същия период преди година. Приходите oт Google Play oтчитат 30% ръст и достигат до $23.4 млрд. Компанията изостава по този показател от Apple, но все пак подобрява представянето си с всяко изминало тримесечие.   Още от Digital: Google Play ще ускорява инсталацията на приложения за Android
Google
Google ще улеснява откриването на WearOS приложения от Google Play
Google ще улеснява откриването на WearOS приложения от Google Play
Операционната система на компанията за умни часовници се казва Wear OS. Разнообразието от модели със софтуера на пазара, обаче не стимулира достатъчно високи продажби. Това е причината Google да се обърнат към един от най-големите производители, за да подобрят възможностите на операционната система. Вече ви съобщихме, че смарт часовниците Samsung Galaxy Watch4 и Watch Active4 ще работят с Wear OS. Плановете на двете компании също така предвиждат Samsung да се включат в разработката на платформата, като взаимстват някои идеи и функционалности от Tizen OS. По този начин Samsung и Google ще опитат да популяризират Wear OS сред по-голям брой потребители. Google също така обявиха, че работят над актуализирана система, която да улесни откриването на приложения за WearOS директно от Google Play. Колкото по-бърз е процеса, толкова по-удобно ще е инсталирането на софтуер за смарт часовниците с платформата, което е важно за популярността на Wear OS.     Tака например може да се използват филтри като "Watch" и "Watch Face" за намиране и откриване на приложения за смарт часовници. Google също така ще предлагат колекция от предварително избрани заглавия, за да популяризират Wear OS в Google Play. Aктуалната версия на онлайн магазина ще показва съдържание в лесни за използване интерактивни карти, които са удобни на по-малките дисплеи на смарт часовниците.  Извършването на плащания ще бъде още по-лесно, като ще можете да отворите страница за финализиране на транзакция на Android смартфон или URL адрес в уеб браузъра. Промените ще са налични до няколко седмици за всички потребители на Google Play и Wear OS.   Още от Digital: Google Play ще ни показва какви лични данни събират приложенията за Android, подобно на Apple
Google Play
Google отлага въвеждането на единна система за покупки в приложенията до март 2022г.
Google отлага въвеждането на единна система за покупки в приложенията до март 2022г.
Google направиха любопитно обещание, че мобилните приложения в Google Play трябва да използват "Play Billing" системата за обработка на вътрешни покупки до ноември 2021г.. Пълното име e "Billing System for in-app purchases" (IAPs), като идеята е онлайн магазина да действа като посредник при трансферите. Това ще гарантира максимална сигурност и ще улеснява потребителите, според Google. Потребителите няма да се налага да въвеждат всеки път необходимите детайли за банковата транзакция. Вместо това данните ще се запазват във профила. Управлението на активните абонаменти може да става от "Subscriptions" раздела в Google Play, където лесно можете да откажете платен абонамент към дадена услуга. Въвеждането на IAPs ще позволи на Google да получава малка такса при извършването на всяка покупка в приложенията. Първоначалният срок, в който разработчиците трябва да оптимизират своите заглавия, за да спазят изискването е 30 септември 2021г. Все пак се оказва, че новите правила ще бъдат забавени допълнително, съобщава SlashGear.     Според актуалните данни крайният срок за масовото въвеждане на Play Billing е 31 март 2022г. Допълнителните шест месеца ще предоставят повече време на разработчиците да интегрират Play Billing IAP към своите софтуерни решения. Компанията също така изрази удовлетворение от прогреса, който отбелязва броя на приложенията за Android, които вече използват новата система за вътрешни покупки в Google Play. Oфициална причина за удължаването на първоначалния срок не е обявена, но вероятно е свързана с поредните антитръстови разследвания срещу Google.  Така разработчиците ще разполагат с още осем месеца, за да интегрират Play Billing към заглавията, които предлагат в Google Play.   Oще от Digital: Google Play вече поддържа споделяне на ъпдейти и приложения с Android смартфони
Google Play
Обвиниха Google, че вреди на конкуренцията в Google Play
Обвиниха Google, че вреди на конкуренцията в Google Play
Google Play станаха причина за мащабен съдебен конфликт, в който компанията отново беше обвинена в нерегламентирани практики. Този път срещу Google заведоха дело 37 федерални прокурори от САЩ, които комбинираха усилията си срещу технологичният гигант. Критиките срещу компанията са свързани с умишлени действия, които вредят на естествената конкуренция в Google Play. Мотивите в съдебния иск описват стратегия, в която Google съзнателно опитват да влияят на потребителите да не инсталират приложения от външни магазини, освен Google Play. По този начин компанията иска да установи контрол над покупките в мобилните приложения, в които печели 30% дял. Това е сериозен източник на приходи с оглед повече от 3 млрд. души, които имат смартфони с Android в световен мащаб. Обвинението твърди, че хиляди независими разработчици и представители на малкия бизнес нямат равни условия и не могат да се конкурират заради актуалните правила в Google Play.     Предварителното инсталиране на приложения на Google в устройствата с Android също е проблем, който лимитира свободата на външните компании, които разработват софтуер. Федералните прокурори, които инициират делото срещу технологичният гигант смята, че за разлика от Apple в този случай имаме лицензиране на цялата екосистема на Google за други производители. Тяхната свобода, обаче се ограничава до инсталирането на Google Contacts, Gmail, Google Maps, YouTube, Chrome и други приложения на компанията или в противен случай не биха имали достъп до Android. Невъзможността да осигуряват достъп до съдържанието в Google Play вече създаде огромни затруднения на Huawei и търговските санкции срещу китайския бранд. От своя страна Google аргументират своята стратегия с твърдението, че предоставят много повече свободна на своите партньори и разработчиците от конкурентни магазини за приложения. Непрестанните обвинения срещу Google, че вреди на конкуренцията изглежда налагат преразглеждане на бизнеса модела, с който технологичния гигант доминира пазара на смартфони.   Още от Digital: Новите приложения в Google Play ще използват Android App Bundle (AAB) формата вместо APK от август 2021г.
приложения
Знаете ли, че: Повечето потребители прекарват над 4 часа на ден с приложенията
Знаете ли, че: Повечето потребители прекарват над 4 часа на ден с приложенията
Работата с приложения и забавлението с игри от смартфоните вече се превърна в бизнес за милиарди долари. Разнообразното съдържание в App Store и Google Play стимулира потребителите да прекарват повече време пред екраните на своите устройства. Социалната изолация допринесе на свой ред за увеличение в трафика и приходите на популярните приложения. Доклад на App Annie за второто тримесечие показва, че потребителите са платили $34 млрд. за покупки в приложения oт смартфоните. Това представлява със $7 млрд. повече от април-юни 2020г. и с над $2 млрд. по-високи приходи от първото тримесечие на 2021г. Оказва се, че потребителите в осем регионални пазара вече прекарват повече от четири часа дневно в работа с мобилните приложения. В някои страни като Русия и Търция собствениците на смартфони прекарва с 40% повече време пред екраните на смартфона, спрямо предходната година.   Бразилия е абсолютен лидер по този показател, тъй като местните потребители прекарват над пет часа дневно с мобилните приложения. Bridge Race и Hair Challenge са имена на нови заглавия, които започват да се изкачват на водещи позициии за най-много изтегляния в App Store и Google Play. Тенденцията да прекарваме повече време с приложения за смартфони обхваща всички световни региони. Въпреки различият в някои страни от App Annie са категорични, че сме много по-активни от средните нива отчитани преди началото на COVID-19 пандемията. Двуцифрен ръст във времето за работа с приложения е отчетено в много страни, в сравнение с месеците преди старта на кризата с коронавируса. Имаме всички основания да очакваме парите за покупки в приложенията и часовете пред екрана на смартфоните дневно да продължат да се увеличават през 2021г.   Oще от Digital: Какво да направим, ако имаме проблем с работата на Android приложения
DMCA.com Protection Status