Google възнамеряват да добавят нова секция в онлайн магазина за приложения. Интеграцията ще предоставя повече информация за личните данни, които споделяме. Функцията работи по същия начин, както въвеждането на "Privacy Labels" в App Store, което предизвика широк отзвук сред разработчиците.

Идеята е доста полезна, тъй като ще предоставя повече детайли за информацията, която събират приложенията още преди да ги изтеглим. Facebook и Google не бяха доволни от промените в App Store и по-скоро от възможността да разкрият колко много лични данни споделят за всеки потребител.

В крайна сметка Apple защитиха своето решение с правата на потребителите и "Privacy Labels" са част от iOS екосистемата. От Google също искат да възприемат подобен подход в Google Play, което ще се случи през 2022г., съобщава TheVerge. Нова секция в онлайн портала ще предоставя необходимата информация за начина, по който работят приложенията за Android.

 

 

Oсновната цел на инициативата е да помогне на всеки потребител да разбере дали личните им данни са защитени. Google ще включват описание за всички разрешения, които трябва да дадете и респективно данните, които споделяте с даден софтуер. В това число влизат поверителни детайли, като местоположение, списъка с контактни или имейл адрес.

Разработчиците на приложения за Android ще могат да предоставят допълнителни обяснения кои функционалности се нуждаят от достъп до съответната информация. Предстоящата секция в Google Play ще съобщава дали данните са криптирани и кои заглавия са подходящи за използване от деца.

Новият панел е подходящ да разберем дали трети страни имат достъп до данните, както и дали е възможно да поискаме информацията ни да бъде изтрита. Google не бързат с премиерата на функцията, за да предоставят на разработчиците достатъчно време да се адаптират към промените.

Предстоящата Google I/O конференция е удобна възможност да разберем повече за този проект на компанията.

 

Oще от Digital:  Google Play вече поддържа споделяне на ъпдейти и приложения с Android смартфони