Потребителите са изключително активни в използването на мобилни устройства през последните седмици. Социалната изолация подканва повече хора да търсят и изпробват нови източници на забавление. Смартфоните са подходящо решение за управляване на финансите, работа с офис приложения, комуникация с имейли и др. Независимо от причината да прекарваме време пред екрана на любимите си джаджи е факт, че в момента генерираме рекорден трафик в мобилните приложения. Това твърдение се доказва и от последния доклад на AppAnnie, който обхваща първите три месеца на настоящата година.

 

Основно заключение в доклада им е, че потребителите прекарват повече време и изразходват повече средства за извършване на покупки в любимите си приложения. Конкретните данни разкриват, че сме прекарали с 20% повече време пред екрана на смартфоните в периода януари-март, спрямо последното тримесечие на 2019г. Средната продължителност на ежедневните сесии, които правят потребителите на Android достига до пет часа на ден. Забелязва се тенденция за сериозно увеличение на тези показатели сред европейски страни. Общият брой изтеглени приложения за първото тримесечие достига до 31.5 млрд. броя.

 

Преобладаващата част от тях или 22.5 млрд. от приложенията са изтеглени от Google Play, докато при App Store тази стойност е около 9 млрд. за периода. Въпреки тази разлика отново магазина на Apple генерира значително повече приходи. Приходите в AppStore за първото тримесечие достигат до $15 млрд., което е почти два пъти по-висока стойност от Google Play, където потребителите са отделили бюджет от $8.3 млрд. за януари-март 2020г. Интересното е, че повече от съдържанието изтеглено от двата онлайн портала не са игри, но именно гейминга е сегмента, който привлича най-много приходи.

 

Най-изтегляното приложение от Google Play и App Store за първото тримесечие e ТikTok. Другите заглавия, които допълват първите път са WhatsApp, Facebook, Instagram и Messenger. Голяма популярност сред европейските потребители генерират Disney+, Zoom и Houseparty. Собствениците на iPhone са отделяли най-много средства за прилoжения в категориите Entertainment, Games, Photo и Video. В същото време при Google Play доминират секциите  Play, Games, Social и Entertainment. С оглед предписанията за социална изолация е най-вероятно трафика на мобилни приложения да продължи да се увеличава.

 

Още от Digital: Как да изтегляме приложения, които вече ги няма в Google Play или в App Store