Google Maps е неизменна част от ежедневието на повече от 1 млрд. потребители по цял свят, които активно използват услугата, за да се придвижват бързо до желаните локации. Няма да е пресилено да кажем, че това е един от най-добрите продукти на компанията, който на практика улеснява планирането на пътуване до всяка точка на планетата. Услугата за навигация бе представена официално преди 14 години и освен всичките си предимства продължава да бъде безплатна за водещите платформи за смартфони в индустрията. 

 

Тази ситуация, обаче скоро може да се промени, тъй като компанията вече експериментира с идеята да допусне показването на реклами в интерфейса на Google Maps. Припомняме ви, че сега също виждаме спонсорирано съдържание в услугата, коeто ни препоръчва да посетим определени заведения и локации. Google искат да разширят значително обхвата на тази концепция и да предоставят по-разнообразни възможности на рекламодателите да достигат до потребителите. Все още, обаче не знаем как биха изглеждали рекламите в услугата.

 

 

Компанията е изправена пред нелеката задача да намери оптималния баланс между идеята да генерира приходи и да не накара потребителите да спрат да използват Google Maps. Една от възможностите е да се създава персонализирана емисия с препоръчани събития, маршрути и заведения на всеки потребител. Google разполагат с огромно количество информация за нас, включително къде живеем и работим, какви места посещаваме в почивните дни и др. Тези данни могат да се превърнат в солиден източник на приходи.

 

Oще от Digital: Защо Google Maps е новата социална мрежа за бизнеса