Активността на потребителите в интернет се следи от много външни сайтове и тракери. Това не е тайна за никого и е сериозен източник на приходи за компании като Google и Facebook. Когато се логнете в своя профил след това се споделят данни за другите сайтове, които посещавате. По този начин рекламодателите получават релевантна информация за отделните потребители и респективно могат да провеждат своите маркетингови кампании.

Бисквитките са най-популярният, но не и единствен метод, с който се следят потребителите в интернет. Предимствата им са многобройни, но е факт, че много компании злоупотребяват с единствената цел да получават повече информация за отделните профили. Има различни начини, които ви позволяват да сърфирате анонимно, като например приложенията за блокиране на реклами и тракери, както и VPN услугите.

Ново проучване анализира повече от 88 популярни страници онлайн, за да провери как се използват данните на всеки потребител. Конкретният акцент в проучването са тракерите, които ни следят в различните страници и се използват за рекламни цели.

 

 

Изводите в проучването, което е озаглавено "The Web's Most Invasive Cookies" разкрива любопитни подробности за активността на компаниите. Основното заключение в него е, че Google следят най-много своите потребители в уеб сайтовете, които посещаваме онлайн. Според информацията броя на тракерите във външни страници достига до 262, съобщава TechRadar.

Това е изключително висока стойност, като за сравнение Facebook са поставени на втора позиция със 107 тракера или повече от два пъти по-малко от лидера по този показател. Изненадващо за мнозина е наличието на Adobe на трета позиция, тъй като използват 69 тракера за следене на потребителите в уеб пространството.

Първите пет се допълват още от Twitter и Microsoft, които имат съответно 44 и 34 тракера. Забелязва се увеличение във времето, в което тракерите съхраняват информация за потребителите. Средната продължителност за индустрията е около 41 дни. Ако темата със следенето в интернет ви притеснява вероятно е добра идея да предприемете мерки, за да сърфирате онлайн безопасно и без да бъдете шпионирани от трети страни.

 

Още от Digital: Иконите на уеб сайтовете могат да се използват като супербисквитки за следене на потребителите