YouTube е предпочитана дестинация за слушане на музика, гледане на видео трейлъри, както и за откриване на забавни клипове в интернет. Услугата генерира впечатляващ трафик и постоянно ъпдейтва мобилните си приложения, за да улесни своите потребители.

Авторите на съдържание знаят какви са възможностите за монетизиране на акаунтите в YouTube и да предлагат още по-качествено видео на своите последователи. Потребителите могат лесно да поръчат определени продукти използвани в клиповете, чрез линкове добавени в описанието на клиповете YouTube.

Това също е начин за генериране на приходи, като Google имат нова идея как да се възползват от популярността на своята платформа. YouTube генерира приходи от внушителния трафик и рекламите, които компанията разпространява. Другият източник са абонаментите в YouTube Premium, но компанията подготвя функция за онлайн пазаруване, директно от YouTube.

Официален говорител потвърди, че вече са стартирали тестове със селектирани профили. Интеграцията на функцията ще бъде базирана на Google Shopping, чиито резултати вече се показват в Google Search.

 

 

Компанията подканя собствениците на профилите да тагват продуктите показани във видео клиповете, което ще ги синхронизира със софтуера за дигитален маркетинг на Google. По този начин YouTube акаунтите могат да се превърнат в интерактивен каталог от продукти, който можете да разглеждате и купувате, докато гледате самото видео.

Собствениците на акаунтите ще имат контрол над нещата, които дистрибутират с новата функция, като Google ще прибират част от регистрираната продажба. Най-вероятно ще се използва същата 30% такса, която е актуална в Google Play.

Ако потребителите харесат идеята да извършват покупки директно от YouTube това може да засили сериозно конкуренцията с другите търговски гиганти в интернет: Amazon и Alibaba. Данни на Bloomberg прогнозират, че световния пазар за електронна търговия ще се превърне в бизнес за $2.8 трилиона до края на 2025г.

Невероятната популярност на YouTube и солидните ресурси на Google са основните предимства, които компанията иска да използва, за да се възползва от тази бизнес възможност.

 

Още от Digital: YouTube са премахнали 11 милиона видео клипа с неподходящо съдържание през първата половина на 2020г.