Системите за двуфакторна автентикация (2FA) са един от най-сигурните начини да се логвате в своите акаунти, независимо какво устройство използвате.

Допълнителният елемент, който ви предпазва е, че получавате SMS със специален код, който трябва да въведете, за да активирате профила.Това означава, че ако теоретично някой се е логнал във вашия профил би трябвало да има и достъп до смартфона, за да продължи верификацията. 

Ако не е така ще получите съответния код на вашето устройство, което няма да му позволи да се логне и респективно ще ви информира за ситуацията.

Всички водещи компании препоръчват използването на 2FA системи. 

Eдва ли е изненадващо, че големите компании в индустрията са най-активни в разработването на технологията, с която предпазват милиони потребители всеки ден. Подходящ пример са Google и Apple, които сега комбинираха усилия, за да направят двуфакторната автентикация още по-добра и достъпна за всички в интернет

Малко известен факт е, че устройствата с Android и iOS използват различни системи, с които генерират и изпращат необходимите кодове, чрез SMS съобщения. Това е защо използват различни 2FA формати.

 

 

Според последните данни на AndroidPolice за в бъдеще двете компании ще преминат към използвате на унифициран метод за двуфакторна автентикация. Причината е, че Google oфициално са се съгласили да подкрепят SMS One-Time Passcodes (SMS OTP) формата на Apple, който се използва от устройствата с Android.

Тестовете на компанията са показали, че този метод добавя още едно ниво на сигурност, към стандартните 2FA системи.

Желанието на Google да се включат към този проект позволи предложения от инженерите на Apple стандарт да придобие статут на официално сертифициран формат за 2FA от Web Platform Incubator Community Group (WICG).

В момента се използват няколко формата за верификация по този начин, които имат различни недостатъци и ограничения. Въвеждането на (SMS OTP) като универсално решение не само ще отстрани проблемите, но и ще улесни самите потребители. 

Самите съобщения до смартфоните ще включват два реда, като първият от тях съдържа самият код за достъп до дадения уеб сайт.

На вторият ще има текст предназначен за браузърите, които да довършат процеса на верификация. Със сигурност участието на Google и Apple в проекта ще накара повече хода да използват този формат за идентификация.

 

Още от Digital: Каква е разликата между двуфакторно удостоверяване и потвърждаване в две стъпки