Смарт телевизорите генерират все повече продажби и предлагат на потребителите още по-добри възможности да се забавляват с любимото си съдържание. Резултати от две независими проучвания, обаче показва, че този тип устройства могат да крият сериозни рискове за сигурността на личните ни данни. В случая става въпрос не за начина, по който използвате телевизорите, а за рекламните практики на компании като Google, Facebook и Amazon.

 

Оказва се, че компаниите събират много повече информация за активността и предпочитанията на потребителите, отколкото си представяте. Първото изследване на специалистите обхваща над 2000 различни канала в Amazon TV и Roku TV платформите. Данните са интересни и показват, че 69% от съдържанието в Roku използва онлайн тракери, докато тази стойност при Fire TV каналите се увеличава до внушителните 89%, съобщава TechSpot.

 

 

Сред данните, които се споделят с рекламодателите са заглавията на филми и телевизионни предавания, ID и серийни номера на телевизорите, WI-Fi Mac и SSID адреси и др. В повечето случаи информацията се споделя в некриптирана връзка. Второто изследване потвърждава опасенията и показа, че зад тези практики стоят именно тракерите на Google, Facebook и Amazon, които присъстват в 975 от 1000-те анализирани телевизионни канала.

 

Още от Digital: Какво трябва да знаем когато купуваме телевизор