Водещите технологични компании са изразходвали рекордни суми за лобизъм през изминалата календарна година. Тази тенденция се забелязва при най-богатите брандове в Силиконовата долина, сред които попадат Google, Facebook и Amazon. Конкретните данни на Bloomberg разкриват, че ако добавим към тях Microsoft и Apple се оказва, че петте най-големи компании в IT индустрията са платили общо $64.3 млн., за да си осигурят необходимото лоби и влияние през 2018г. Ситуацията ще се запази и през настоящата година. 

 

Според информацията Google са осигурили най-голям бюджет за лобизъм, който достига до $21 млн., което е с $3 млн. повече, спрямо стойностите през 2017г. Само през последните три месеца, когато Сундар Пичай направи първото си изслушване пред Конгреса от компанията са инвестирали $4.6 млн., за да създадат добър имидж на своя главен изпълнителен директор. Amazon е втората компания с най-голям бюджет за лобизъм и е платила за тази цел $14.2 млн. през цялата година и около $3.7 млн. през периода октомври-декември. 

 

 

Многото проблеми на Facebook през годината са причината социалната мрежа да отдели над $13 млн. за лобизъм през 2018г. Данните разкриват, че $2.83 млн. са инвестирани през последното тримесечие на годината. Списъкът от първите пет най-големи технологични компании се допълва от Мicrosoft и Apple, където бюджета им за подобни дейности е бил съответно $9.5 млн. и $6.6 млн. Колкото по-влиятелни в ежедневието са приложенията и услугите на компаниите, толкова повече средства се изразходват за лобизъм в индустрията. 

 

Oще от Digital: Какви мерки се предвиждат срещу монопола на Google, Amazon и Facebook