Доминацията на Google Chrome при уеб браузърите продължава с пълна сила и през първото тримесечие на годината. Това е водещото заключение в последния доклад на NetMarketShare. Маркетинговото им изследване обхваща месец април и разкрива, че 69.18% от потребителите на Windows са предпочели да използват Google Chrome през съответния период.

Ако към данните се добавят и резултати от macOS и Linux дистрибуциите се забелязва спад в пазарния дял на браузъра до 56%. Дори и тази стойност е достатъчна Chrome да изпревари своите конкуренти.

Само месец по-рано Google Chrome е имал 65.8%, което представлява увеличение от едва 0.68%. Доста сериозна е конкуренцията за втората позиция в пазара на уеб браузъри, където разликата между Мicrosoft Еdge и Mozilla Firefox e изключително минимална.

В момента Edge има 7.76%, спрямо 7.59% преди месец, докато браузъра на Mozilla се използва от 7.25% от потребителите. Това е ръст от 7.19% през март. Съревнованието между тях ще продължи с пълна сила и през следващите месеци.

 

 

Трябва да отбележим също, че Internet Explorer 11 има пазарен дял от 5.18% и така успява да изпервари Safari с 3.94%. Друг популярен браузър, а именно Opera е с пазарен дял от 1.06%.

Една от водещите причини за доминацията на Google Chrome е популярността на смартфоните с Android. Голям брой потребители използват браузъра, който е предварително инсталиран в платформата, за да откриват информация в интернет.

Сам по себе си този фактор допринася сериозно за популярността на Chrome. Подобна е ситуацията с Internet Explorer и Safari, тъй като броя на устройствата с macOS е твърде малък, в сравнение с тези на Windows.

По всичко личи, че конкуренцията ще бъде фокусирана основно върху битката между Mozilla Firefox и новия Microsoft Edge. Този браузър използва енджина на Chrome и така осигурява по-бърза скорост и достъп до приложенията от Chrome Web Store.

Дали това е достатъчно за успеха на браузъра е нещо, което времето ще покаже в дългосрочен план.

 

Още от Digital: Най-полезните трикове за браузъра Google Chrome