Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1 резултата за google analytics
Google Analytics
Дойде ли краят на Google Analytics
Дойде ли краят на Google Analytics
Google е толкова добре вграден и прикрит в инфраструктурата на мрежата, че не винаги можем да усетим присъствието му. Google обаче винаги проследява действията ни когато сме онлайн и споделя тези данни с други компании.   Компанията предоставя Google Analytics – услуга която помага на други компании и физически лица да идентифицират кой посещава техните уебсайтове, заедно с множество друга информация, като например колко време прекарвате в даден сайт, откъде сте дошли и дори къде се намирате. Google Analytics е важен за фирмите инструмент, защото предоставя важна и много подробна информация за клиентите. Това обаче означава, че сме следени повече отколкото предполагаме.   Според Fast Company, Google Analytics проследява повече данни за потребителите отколкото реално е нужно. Това е и причината Google да участва в множество скандали за неприкосновеността на личния живот на потребителите. А като резултат от страховете на хората, през последните няколко месеца стартираха няколко нови компании, чиято цел е да  предоставят анализи на потребителските данни.   Те се съобразяват с личния живот на всички ни като за целта показват само най-безобидните показатели, като например прегледи на страници, уебсайтове за препратки и размери на екрана, от който са отваряни уеб страниците.     През юни 2018 година стартира платформа за анализ с отворен код, наречена Fathom, която всеки може да използва безплатно. Тя е с изключително прост интерфейс, състои се само от една уеб страница с графика, показваща прегледите на страниците и посетителите; средното време прекарано на сайта и степента на отпадане; списъци на най-популярните сайтове за препратки и най-популярните страници в сайта.   Най-важното е, че всички данни са обобщени, защото компаниите имат нужда от обобщени данни, а не от лични данни. Платформата проследява сумата от действията, които са предприети, но нищо за самия човек.   Поради големия интерес към Fathom, вече има и платена версия на услугата, благодарение на която може да се запазват данните от анализа на сървърите на компанията и предлага поддръжка, като цените варират от $ 14 на месец до $ 79 на месец.     Приблизително по същото време, когато Fathom стартира платена услуга, друга една компания за анализ на данни стартира с подобно предложение – Simple Analytics. Базираният в Амстердам стартъп  е основан от Адриаан ван Росум, който твърди, че се притеснява за това, колко данни Google Analytics използва за хората, без те да знаят и за това им е предложил алтернатива.   Той построил платформата с една проста концепция – без досадните бисквитки, които ви следват из целия интернет. Кодът на Ван Росум, който е само два реда се вгражда в уеб страницата и се ползва с настройка на браузъра, наречена „Do Not Track“, която изпраща съобщение до анализаторския софтуер с искане потребителят да не бъде проследен, тяне е включена по подразбиране, но се предлага в повечето браузъри. Цената на Simple Analytics е от $9 до $49 на месец.     Докато Simple Analytics и Fathom са скорошни допълнения към света на софтуера за анализ на данни, фокусиран върху неприкосновеността на личния живот, 1,5% от интернет сайтовете вече използват децентрализирана платформа с отворен код, наречена Matomo. Проектът, започнал през 2007 година стартира като алтернатива с отворен код на Google Analytics. Сайтовете на United Nations, Amnesty International, NASA и European Commission, както и още около 1,5 милиона уеб сайта използват Matomo.   Matomo предлага значително по-стабилно проследяване, отколкото Fathom или Simple Analytics – платформата може да направи около 95% от това, което прави Google Analytics.   Подобно на Simple Analytics, Matomo се свързва с настройката „Do Not Track“ и е съвместим с GDPR, което дава възможност на потребителите си да изтриват информация. Най-важното е, че Matomo дава на собствениците на уебсайтове по-голям контрол над това какви конкретни данни да проследяват.   Възходът на подобен род компании говори за нарастващо желание за търсене на алтернативи на корпоративните екосистеми, контролирани от гиганти като Google, Amazon и Apple. Концентрацията на властта в ръцете (или сървърите) на големите компании е причината поради която в момента по-малките компании се подкрепят и финансират.   Вижте каква информация събира Google от собствениците на смартфони
DMCA.com Protection Status