Viber отбелязва Световния месец на сигурността в интернет, представяйки нови функционалности. С поредица от активности в приложението и извън него,  Viber показва, че поверителността е не само достъпна за всички потребители в приложението, но е и приоритет за компанията.

 

Любопинтно: Знаете ли, че: Viber позволява издаване и валидиране на цифровия сертификат на ЕС за COVID-19

 

Криптирането от край до край във Viber е включено по подразбиране във всички лични чатове и групи още от 2016 г. Освен лични разговори, приложението позволява и комуникация, подсигурена с криптиране и за всички бизнес съобщения. Това предлага изключително високо ниво на сигурност, както за бизнесите, така и за потребителите, защото така комуникацията им е защитена от хакерски атаки. Съобщенията не се съхраняват на сървърите на Viber, а комуникацията е приложима само през HTTPS – това са мерките, които Viber предприема, за да са защитени всички в платформата. 

 

 

В месеца, посветен на темата за сигурността и поверителността, Viber иска да вдъхнови потребителите и бизнеса да предприемат работещи действия за защита на данните. Функцията „Изчезващи съобщения“, която е достъпна за лични съобщения от юни 2020 г., вече е налична и за членовете на групови чатове. Съобщенията могат да бъдат настроени да изчезват определено време след прочитането, което дава много повече възможности, отколкото с изчезващите функции за съобщения на други приложения.

На устройства, използващи Android 6 или по-нова версия, Viber ще деактивира напълно препращането, копирането или правенето на скрийншот на съобщение, когато опцията за изчезване е активирана. За по-старите версии на Android и всички потребители на iOS, членовете на груповия чат ще бъдат уведомени автоматично, ако някой направи снимка на съобщение, настроено да изчезне. Функцията е приложима към всякакъв вид съобщения, включително снимки и стикери.

 

 

Изтриването на съобщение е друга функция, която позволява на потребителите да премахнат текстово съобщение за всички членове на разговора, дори след като е изпратено. Това е още един пример за ангажимента на Viber да предложи приложение с разширени функции за защита и сигурност. През целия месец октомври, Viber  споделя  съвети и видеа в общностите си, за да помогне на потребителите да научат как да контролират различни аспекти на поверителността си в приложението.

Потребителите могат да бъдат уверени в сигурността си и докато общуват с бизнеси. Всички брандове, които искат да имат официални бизнес акаунти в приложението, се преглеждат ръчно от екипа на Viber и трябва да приемат политика за поверителност на потребителите, за да комуникират с тях. Проверените бизнес профили получават „синя отметка“ - знакът за автентичност, който показва на потребителите, че брандът е легитимен. Освен това официалният бизнес акаунт може да включва информация за марката, логото, адреса и телефонния номер. Всичко това позволява сигурна и прозрачна комуникация, и улеснява потребителя да разпознае истинския акаунт.

 

 

Като част от постоянните си усилия за подкрепа на каузата за защита на данните на потребителите, през 2020 г. Viber се присъедини към кампанията #StopHateForProfit и прекъсна всички бизнес връзки с Facebook. Тази стъпка бива оценена и в последното проучване на Mozilla Foundation, където отзивите за Viber относно политиката и усилията на компанията в насока защита и поверителност, са предимно позитивни.