Tехнологичният гигант потвърди официално за нова промяна в управленската си структура, която е свързана с Фил Шилер. Досега той изпълняваше длъжността главен маркетингов директор на Apple, но ще бъде заменен на тази позиция от Грег Джосвиак. 

Apple няма да се разделят напълно с Фил Шилер, който от десетилетия изпълнява важни постове, тъй като се присъедини към компанията още през 1987г. За в бъдеще неговите правомощия ще бъдат ограничени до ръководенето на Apple Store и Apple Еvents бизнесите.

В същото време новият маркетингов директор вече ще се отчита директно на главния изпълнителен директор, Тим Кук. Тази позиция представлява значително увеличение на отговорността за Грег Джосвиак, който през последните четири години е вицепрезидент на Worldwide Product Marketing дивизията на Apple.

След назначението вече ще бъде главен вицепрезидент на Worldwide Marketing и респективно ще получи още по-широки задължения на този пост, информира SlashGear.

 

Грег Джосвиак

 

Apple залагат на бизнес модел, който е фокусиран предимно върху софтуерното изживяване на потребителите, но тясната интеграция на компанията им позволява да контролират и хардуера. Именно тази стратегия гарантира, че платформи като iOS и macOS са изключително бързи и интуитивни, но също така гарантират оптимална сигурност на потребителите. 

Една от най-важните роли на маркетинговия директор е да бъде запознат с тези процеси и да взима активно участие в ежедневните операции на Apple. Така например беше пряка отговорност на Фил Шилер да осигури информираност за транзицията от Intel x86 процесори към собствени чипове на Apple, което бе водещия акцент на WWDC 2020

В свое изявление сега той сподели, че става част от Apple, когато е на 27, а сега вече е на 60-годишна възраст. Фил Шилер твърди, че се нуждае от малко време за дълго планирани промени в своя живот и да отдели повече време за приятелите и семейството си. 

 

Фил Шилер

 

Още от Digital: Apple разширяват мрежата от независими сервизи за ремонт на iPhone в Европа