Предвид създалата се в световен мащаб ситуация, при която милиони хора стоят изолирани в домовете си и работят дистанционно, потреблението на Интернет скочи многократно. Наблюдава се и огромен ръст в използването на социални медии и приложения. Те не само служат за забавление и обмен на информация, посредством тях сега работим и общуваме с близките си, които също са изолирани някъде заради COVID-19

 

 

Публикувано в Techcrunch проучване на консултантската компания Kantar показва в детайли, кои компании трупат огромни ползи покрай кризата. Изследването е направено в периода 14-24 Март и е на база на 25 000 потребителя от 30 различни пазара по света. 

 

Средното увеличение в потреблението на Facebook и WhatsApp е 40%, като в държави в по-напреднала фаза от развитието на пандемията, където изолацията на населението е още по-голяма, ръстът е достигнал 51%.  Като имайте предвид, че това е цифра за цял регион от няколко държави. В частност, например в Испания, използването на услугите на WhatsApp се е увеличило с цели 76%. Като възрастов профил, най-голямо е увеличението на онлайн потреблението от хора с възраст в диапазона 18 - 34 години. 

 

 

От изследването на Kantar става ясно също така, че по-голямата част от онлайн потребителите, не вярват на достоверността на публикуваните новини за COVID-19 в социалните мрежи (само 11% се доверяват на тях). За тях основен и достоверен източник на информация са националните канали за новини в държавите в които живеят (48% са гласували за тях) и сайтовете на официалните правителствени агенции (които са фаворит с 58%).

 

Данните на Kantar се потвърждават и от изявлението, което неотдавна Facebook също направиха. От тази информация стана ясно, че обемът на съобщенията, които преминават през платформата (включая Facebook Messenger, Instagram и WhatsApp), този месец се е увеличил с 50%. Ръстът на груповите разговори с трима и повече участници пък е насрастнал рекордно с на 1000%. За да могат да поемат това голямо натоварване, Facebook и Instagram вече намалиха качеството на клиповете си. Kantar споделиха също така, че сторитата в Instagram са се увеличили с 15% за последната седмица, като средно всеки потребител публикува по 6.1 сторита на ден. 

 

Прочетете още статията: Google Play вече показва броя на изтеглянията в резултатите от търсачката