Facebook продължават да се борят усилено с разпространението на фалшиви новини и друго обидно съдържание в профилите на потребителите. Това е голям проблем, който има съвсем различно измерение в контекста на пандемията от COVID-19. Компанията не само съдейства на властите и отдели бюджет за подпомагане на редица здравни институции, но планира интересни промени в профилите на обикновените потребители.

Oфициалният блог на Facebook разкрива, че се предприемат допълнителни стъпки, с които да се гарантира оптимална прозрачност на съдържанието, разпространявано в социалната мрежа.

Следващата стъпка е да се предостави информация на всеки потребител откъде се качват отделните публикации във Facebook. Това е част от стратегията да се позволи на акаунтите да разбират кой е качил съответното съдържание и от коя точка на света.

Амбициозният план е да се сложи край на спекулациите с определените постове и да се осигури "максимална прозрачност" за милионите потребители на социалната мрежа по цял свят. Именно заради това ни очаква интересна промяна в профилите.

 

 

Вече стартира разпространението на функция, която съдържа информация от къде е публикуван даден пост в публикацията. Ако например не искате да виждате публикации от дадени държави ще можете лесно да разберете, че определено съобщения е качено от там и респективно да го пропуснете докато скролвате в социалната мрежа.

Новата стратегия ще обхване и Instagram, където също ще бъде интегриран инструмент, който показва откъде е качена дадена публикация.

Разбирането на кой човек е ъплоуднал дадена публикация има важно значение, особено когато става въпрос за държави, които са известни със своите манипулативни и разривни дейности. Функцията определено ще предложи повече гъвкавост на всеки потребител, когато вижда съдържание от непознати акаунти.

Сегашната ситуация с COVID-19 е само конкретен мотив за новият ъпдейт. Въпреки това функционалността ще продължи да има важно значение, особено в контекста на предстоящите избори в САЩ, които ще се проведат в края на годината.

Facebook ще продължат да работят, за да подобряват възможностите на новия инструмент, който в следващите дни ще дебютира във всички профили на социалната мрежа.

 

Oще от Digital: Facebook тестват нова функция с лицево разпознаване във Messenger