Тежката година за Facebook се отразява сериозно на репутацията на компанията. Толкова много, че тази година тя изпадна от Топ 10 на класацията на Interbrand, съобщава CNBC. Класацията на Interbrand определя най-ценните брандове според финансовото им представяне, но и според ролята им в определянето на мнението на потребителите, лоялността им и позициите спрямо конкурентите.

 

 

Facebook влезе в класацията за пръв път през 2012 г., като тогава беше на 69-то място. През 2017 г. достигна най-високата си позиция в класацията – 8-мо място. През 2019 г. обаче пада до 14-та позиция. Interbrand казва, че Facebook има тежка година, като има и проблеми със защитата на данните на потребителите.

 

Междувременно конкурентите като Apple и Microsoft се справят доста по-добре, казва Interbrand. Проблемите на Google остават на заден план, защото потребителите виждат по-голяма стойност в услугите на компанията, казва Interbrand. Именно затова не е изненада, че лидер в класацията е Apple, следвана от Google, Amazon и Microsoft. В Топ 10 попадат още Coca-Cola, Samsung, Toyota, Mercedes-Benz, McDonald’s и Disney.

 

Още от Digital: Facebook вече ще са длъжни да изтриват коментари от целия свят, които нарушават закона в ЕС