Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1226 резултата за facebook
технологично новини
5 значими новини от технологичния свят на 4 януари в digital.bg (Видео)
5 значими новини от технологичния свят на 4 януари в digital.bg (Видео)
Дигиталните технологии улеснят ежедневието ни, но и крият много рискове свързани със сигурността. 
технологични новини
Най-актуалните теми в digital.bg от 14 декември (Видео)
Най-актуалните теми в digital.bg от 14 декември (Видео)
Samsung са лидер по продажби на смартфони и компания, която произвежда много от хардуерните продукти за своите устройства. 
технологични новини
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 8 декември в digital.bg (Видео)
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 8 декември в digital.bg (Видео)
Главният изпълнителен директор на Apple е един от най-богатите хора на планетата. Усилията, които Тим Кук полага за успеха ха компанията не остават незабелязани за анализаторите.
Facebook Messenger
Криптирането на съобщенията във Facebook Messenger и Instagram се отлага за 2023г.
Криптирането на съобщенията във Facebook Messenger и Instagram се отлага за 2023г.
Приложенията за комуникация за важна част от живота на модерния човек. Независимо от личните предпочитания почти всеки собстрвеник на смартфони използва тази форма на дигитално общуване. Мерките за социална изолация, които се налага да спазваме около пандемията допълнително увеличиха трафика в приложения като WhatsApp, Instagram и Facebook Messenger. Общото между гореизброените заглавия е, че са притежание на Facebook, които вече се казва Meta. Сигурността на личните данни е проблем, който предизвика все по-сериозни коментари в публичното и онлайн пространството, особено когато става въпрос за Марк Зукърбърг и неговата компания. Вече знаем за желанието WhatsApp, Instagram и Messenger да бъдат комбинирани в една обща платформа. Успоредно това Facebook (Meta) обещаха на своите многобройни потребители въвеждане на ефективна технология за криптиране на съобщенията в популярните приложения.     Ако очаквате с нетърпение интеграцията на функцията ще трябва да се въоръжите с повече търпение. Според последните данни криптирането на съобщенията в Instagram и Facebook Messenger няма да бъде достъпно преди 2023г. Информацията бе потвърдена официално от Антигон Дейвис, който е шеф на отдела за сигурност в Meta. Неговото мнение е, че компанията се нуждае от повече време, за да предложи на всички потребители "Еnd-To-End Encryption" функционалност, която е активирана по подразбиране в профилите. Популярните приложения се използват от над 2.8 млрд. души, което налага сериозни технологични затруднения.     Още от Digital: Какви нови неща можем да правим във Facebook Messenger и Instagram
технологични новини
Какво се случи в технологиите на 18 ноември в digital.bg (Видео)
Какво се случи в технологиите на 18 ноември в digital.bg (Видео)
Конкуренцията в пазара на смартфони допринася за навлизането на по-евтини устройства с повече функционалности, което е добре дошло за крайните потребители. 
Meta
Ето с какво ще усещаме виртуалните обекти в метавселената на Меta (Facebook)
Ето с какво ще усещаме виртуалните обекти в метавселената на Меta (Facebook)
Виртуалната реалност представлява бъдещето на комуникацията и забавлението. Именно тази концепция е заложена за създаването на нова компания с името Meta. Ребрандирането също така цели да покаже, че Facebook не е просто социална мрежа и да ни фокусира върху другите им иновативни продукти. Марк Зукърбърг вече разкри идеите си да създаде платформа, в която си общуваме в дигитална среда. Сега разбираме за още едно атрактивно допълнение към метавселената. Експертите от Reality Labs дивизията, които работят над най-атрактивните проекти на компанията сега демонстрираха възможностите на иновативен аксесоар. Превъплъщаването в метавселената ще е възможно, чрез хаптични ръкавици проектирани за AR/VR съдържание, над които се работи от години. Настоящият прототип е в състояние да възпроизвежда различни усещания във виртуалния свят, включително текстура, напрежение и вибрация.     По този начин ще можем да усещаме виртуалните обекти и ще добави важен елемент към изграждането на метавселената. Хаптичната ръкавица е оборудвана с миниатюрни задвижващи механизми на повърхността. Тези компоненти са разработени да се движат в отговор на определени действия, които извършваме във виртуалния контекст. Самият процес използва микрофлуиди, с които се изтласква въздух към задвижващите механизми, съобщава ZDNet. Възможността да докосваме, усещаме и манипулираме обекти във VR среда е част от амбициозния план на Meta да премахне границите между виртуалния и физическия свят. Следващата стъпка е добавянето на система за следене на движението на ръцете, което ще позволи на компютрите да разбират точно къде се намираме във дигиталната реалност. Вече се тества и специален процесор, който да захранва задвижващите механизми на хаптичната ръкавица.   Още от Digital: Над 10 000 специалисти в Европа ще работят върху метавселената на Facebook
Facebook Messenger
Нотификациите Chat Heads във Facebook Messenger ще са достъпни за Windows и macOS
Нотификациите Chat Heads във Facebook Messenger ще са достъпни за Windows и macOS
Facebook Messenger е приложение, което е предпочитан избор за ежедневна комуникация от милиарди потребители по цял свят. Споделянето на снимки, клипове, забавни статус ъпдейти и коментари е приятен начин за забавление за собствениците на смартфони. Мобилната версия на Messenger е най-удобният начин да имате достъп до приятелите си, когато сте в движение. Ако използвате приложението за комуникация вероятно сте запознати с т.нар. “Chat Heads” икони, които представляват кръгли символи със снимките на профили и виждате при получаване на ново съобщение във Facebook Messenger. Moжете да кликнете на “балончето” и да отговорите на съобщението без да напускате съответния екран, но също да придвижвате този символ където искате върху дисплея, което е доста полезно, ако сте отворили няколко приложения. Има много ситуации, когато не искате да бъдете прекъсвани и да не отвличате своето внимание, когато е подходящо да спрете входящите нотификации. Това може да стане от “Chat Heads” настройката в менюто.   Независимо от мнението ви функцията е неизменна част от Messenger и е отличителна характеристика на мобилното приложение. Компанията работи над идеята “Chat Heads” иконите да бъдат налични и от десктоп версията на Facebook Messenger. По този начин “плаващите балончета” ще са достъпни и от устройствата с Windows и macOS. Teстовете на Facebook продължават и все още няма детайли кога функцията ще бъде налична за всички потребители. Функцията ще бъде опционална и може да допадне на много хора, тъй като Chat Heads заемат твърде малка част от екрана, което е подходящо на големите дисплеи на компютрите.   Oще от Digital: Скоро ще можем да изпращаме пари с QR кодове във Facebook Messenger
Facebook
Facebook ще деактивира технологията за лицево разпознаване на над 1 млрд. потребители
Facebook ще деактивира технологията за лицево разпознаване на над 1 млрд. потребители
Facebook често търпят критики заради начина, по който съхраняват личните данни на потребителите. Компанията разполага с поверителна информация за милиарди хора по цял свят, които използва за генериране на приходите. В продължение на дълго време Facebook не спираха да изтъкват сигурността като водещ приоритет в социалната мрежа. През последните години, обаче на няколко пъти станахме свидетели на изтичане на данни в хакерски форуми за милиони потребители. Тези инциденти показаха, че Facebook е необходимо да възприемат още по-добри практики, за да предпазят профилите ни. Биометричните технологии вече са неизменна част от мобилните устройства, като тази иновация се поддържа и от Facebook. Регулаторите обаче са доста критични към използването на системи за лицево разпознаване. Така например Европейският парламент вече издаде забрана за идентификация на хора на публични пространства с подобни технологии. Неправителствени организации от цял свят също имат критично мнение към лицевото разпознаване.   Обществените нагласи ще променят плановете на Facebook, които обявиха, че ще деактивират функциите за лицево разпознаване, но и ще премахнат данните свързани с тях от профилите на над 1 млрд. потребители. Преди въвеждането на промяната потребителите можеха опционално да използват технологията. Ако се съгласят Facebook ще сканира съдържанието, което ъплоудват в социалната мрежа, търсейки вашето лице в снимките и клиповете.  При този процес се създава шаблон, който може да се използва за активиране на допълнителна функционалност в социалната мрежа, съобщава TechSpot. Едно от приложенията е, че разбирате при качването на изображения и видео клипове, в които не сте тагнати. Събраните данни, обаче ще бъдат изтрити от сървърите на Facebook, като функцията ще бъде спряна от потребителските профили. От компанията твърдят, че шаблоните никога не са споделяни с външни услуги и винаги са използвани само за подобряване на социалната мрежа.   Още от Digital: Защо трябва да изтриете Facebook приложението от iPhone
Facebook
Коя е нaй-лoшaтa ĸoмпaния в cвeтa зa 2021г., на която ползваме услугите всеки ден
Коя е нaй-лoшaтa ĸoмпaния в cвeтa зa 2021г., на която ползваме услугите всеки ден
Facebook изненадаха мнозина след като обявиха намерението да сменят името на компанията. Бъдещето на социалната мрежа е свързано изцяло с метавселената. Разработката на нови по-интуитивни платформи за комуникация ще е приоритет за Meta, които са една от най-дискутираните теми в индустрията през 2021г. Yahoo Finance публикуваха резултатите от традиционната си класация за най-добра компания на годината. Според актуалният списък Microsoft изпреварва конкуренцията и заема първата позиция. Софтуерният гигант вече премина границата от $2 трилиона пазарна капитализация и отчете над 50% ръст на акциите от януари досега. На обратният полюс е Facebook (Meta), която е избрана за най-лошата компания през последните 12 месеца. Негативният резултат е директно свързан с избора на ново име, както и активните действия на регулаторите срещу бизнеса ръководен от Марк Зукърбърг. Напрежението върху компанията се засилва, както сред европейските страни, така и в САЩ.   Проблемите в социалната мрежа са фокусирани основно върху начина, по който споделя личните данни на потребителите, както и дезинформацията сред младите потребители. Липсата на достатъчен контрол над съдържанието и публикациите предизвиква все повече критики в световен мащаб срещу Facebook (Meta). Instagram е най-популярното приложение за споделяне на снимки, което също пердизвиква негативни реакции срещу компанията. Сигурността е деликатна тема, която Facebook често опитват да избягват, но се превръща в солиден аргумент срещ социалната мрежа. Изтичането на данни на потребителите в интернет и множеството разследвания ще продължат да хвърлят сянка върху бизнеса на Facebook (Meta). Всеки трети участник в анкетата твърди, че компанията може да изкупи  вината си като поднесе публично своите извинения или дарят "внушителна сума" на фондация или благотворителна организация. С подобни действия Facebook (Meta) проявява разбиране към грешките си, което към настоящият момент все още не се случило.                                   Още от Digital: Aвторите на съдържание ще могат да печелят пари от профила си във Facebook (Меta)
Facebook
Aвторите на съдържание ще могат да печелят пари от профила си във Facebook (Меta)
Aвторите на съдържание ще могат да печелят пари от профила си във Facebook (Меta)
Рекламите са основният източник на приходи за социалната мрежа, които използват множество механизми, за да монетизират личната информация на потребителите. Компанията вече експериментират с допълнителен инструмент, който е насочен специално към авторите на съдържание. Това е режим с името "Professional" и ще предложи повече възможности да монетизират своите клипове и публикация. Новата секция в профилите ще показва и полезни съвети и аналитични данни, които досега бяха видими единствено за Facebook Pages. Една от новостите, която ще предложи "Professional" режима е опцията авторите на съдържание в социалната мрежа да се включват във Reels Play програмата за бонуси. Някои от тях могат да спечелят до $35 хил. месечно на базата на гледаемостта на своите клипове във Facebook (Meta). Трябва да уточним, че достъпа на програмата става с покани, което означава, че компанията в голяма степен ще определи кои профили могат да се присъединят.     На този етап Meta не са публикували повече информация за функциите и подобренията, които тепърва ще осигуряват в професионалния режим. Очакванията са създателите да имат достъп до сходни инструменти с тези на собствениците на страници, с които промотират своя бизнес. Това включва информация за публикациите, аудиторията и допълнителни статистики на профила. По този начин ше виждате общия брой споделянния, реакции и коментари, които предизвикат публикациите, както и увеличението на броя на последователите с течение на времето. Всички тези данни са важни, тъй като ще позволят на авторите на съдържание да добият по-добра представя за своите аудитория и респективно как да продължат да им предлагат по-добро съдържание.     Още от Digital: Meta ще продават продукти във Facebook и Instagram от 2022г.  
Меta
Meta ще продават продукти във Facebook и Instagram от 2022г.
Meta ще продават продукти във Facebook и Instagram от 2022г.
Tрансформацията на компанията в Меta и плановете им за бъдещо развитие вече предизвикаха множество дискусии в индустрията. Потребителите са раздвоени в своето мнение за промените, като софтуерните решения на Facebook ще продължат да имат сериозно влияние в индустрията. Eдин от неочакваните проблеми за компанията през годината е свързан с добавянето на нова функция за сигурност в iOS. Вече ви информирахме как Apple разби рекламния бизнес на Facebook. Това е сериозен проблем за социалната мрежа, заради огромният брой потребители, които използват iPhone. Обсъждат се различни решения в дългосрочен план, които да подобрят възможностите за бизнес развитие на Meta. Именно заради това скоро ще започне продажбата на повече продукти във Facebook, Instagram, Мessenger и другите им приложения. Плановете на Meta предвиждат това да се случи още през следващата година. Видепрезидентът на рекламната и бизнес платформа на компанията, Дан Леви потвърди планираните промени.     Според него aтрактивните приложения на Meta ще се превърнат във водещата дестинация за представителите на бизнеса. Това е основен приоритет, който постепенно ще превърне профилите ни в онлайн платформа за продажба и покупка на продукти в екосистемата на компанията, съобщава GizmoChina. Експериментите с подобни функционалности стартираха още през 2015г. През миналата година бяха стартирани пилотни програми на Facebook и Instagram с различни дигитални портали за шоппинг с различен успех. При всички положения електронната търговия ще бъде неизменна част от метавселената, която компанията иска да създаде. Меta искат да приковат вниманието на бизнеса, като го принудят да инвестира повече в екосистемата им от приложения. Опциите да пазаруваме и предлагаме продукти в своите профили ще бъдат основен акцент, който ще предопредели успеха на компанията в световен мащаб през 2022г.   Още от Digital: Ето с какво ще усещаме виртуалните обекти в метавселената на Меta (Facebook)
Facebook
Как да изтривате снимки и фотоалбуми от Facebook
Как да изтривате снимки и фотоалбуми от Facebook
Споделянето на снимки в социалната мрежа позволява бързо да информирате своите приятели с вълнуващите неща, които се случват около вас. Независимо дали пътувате, почивате вкъщи или практикувате своето хоби публикуването на изображения и секцията за коментари са подходящ начин да се забавлявате. във Facebook. Колкото повече информация качваме в своя профил, толкова повече неща разбират останалите за нас. Това не винаги може да има положителен ефект, особено ако искате да скриете кадри от стара екскурзия или друг неприятен спомен. Изтриването на снимки и албуми е едно от възможните решения. Добре е да знаете, че след това няма да може да възстановите съдържанието от Facebook. Отделете необходимотo време да копирате снимките, които не сте архивирали. Премахването на изображения и албуми става със следните стъпки, съобщава HowToGeek:   Изтриване на снимки от Facebook   1. Първата стъпка е да се логнете в своя акаунт от предпочитан браузър. 2. Кликнете върху името на вашия акаунт от горния десен ъгъл.     3. От табовете в долната част изберете "Photos".     4.  Отворете "Your Photos" раздела, който ще покаже колекцията от снимки в профила.     5. Всяка снимка има бутон с допълнителни опции, който изобразява молив.     6. Маркирайте желаната снимка и изберете "Delete Photo" опцията от менюто.     7. Остава да потвърдите изтриването със синия бутон "Delete".       Изтриване на фото албуми от Facebook   1. Логнете се в своя профил и избеерте "Photos" таба и подменюто "Albums".     2. Oткрийте албума, който искате да премахнете. Изберете символа с три точни в горния десен ъгъл.     3. Кликнете върху "Delete Album".     4. Потвърдете изтриването от новия прозорец с бутона в долната част.       Oще oт Digital: Какво се случва когато деактивирате Facebook акаунта си
социални мрежи
Дойде ли времето да забравим Facebook (Меta)
Дойде ли времето да забравим Facebook (Меta)
Социалната мрежа е красноречив пример за модерния свят и влиянието на технологиите в ежедневието ни. Всеки потребител е запознат с предимствата на Facebook и невероятните възможности за достъп до информация и комуникация, които предлага. Приложения като WhatsApp и Instagram разширяват екосистемата от услуги на компанията, която достига до по-голямата част от световното население. Само преди няколко седмици възникна проблем, който спря достъпа до всичките услуги на компанията, което предизвика сериозна вълна от коментари. Вече ви съобщихме колко струва на Facebook да остави 3 млрд. потребители без услугите си за 6 часа. Финансовите загуби са само едно последствие от неочакваната ситуация. Невъзможността на милиони потребители да се логнат в своите акаунти показа и каква е алтернативната реалност, ако няма Facebook. Дори само за няколко часа много потребителите трябваше да се фокусират върху други дейности, освен традиционното сърфиране в своя фийд с публикации.     Критиките срещу Facebook набират сила през последните месеци  и са базирани на обвинения за корпоративни интереси, приоритизиране на печалбата пред качеството на съдържанието и дори нарушаване на демократичните ценности. Увеличава се и броя на хората, които признават, че вече не изпитват същото задоволство, докато използват своите профили. Разкритията на бивши служители за определени политики на компанията също допринасят за засилване на негативните критики. Алгоритмите на Facebook са програмирани да показват противоречиво съдържание, което да провокира реакции, независимо, често с отрицателен характер, за да провокира рейтинги, коментари и дискусии. Това се превръща в голям проблем за най-младата аудитория, които са изправени ежедневно пред токсична дигитална среда. Напрежението върху Facebook се засилва и може би е подходящ момент да помислим за бъдеще, което не е обвързвано с профилите ни в социалната мрежа.   Още от Digital: Какво се случва когато деактивирате Facebook акаунта си
социални мрежи
Всеки втори потребител не вярва, че данните се съхраняват сигурно от социалните мрежи
Всеки втори потребител не вярва, че данните се съхраняват сигурно от социалните мрежи
Социални мрежи от години задават тенденциите в уеб пространството. Независимо от мнението ви за Facebook е факт, че услугите от този тип са важен фактор в ежедневието за милиони хора. Колкото по-активни сме в своите профили, толкова по-голям рекламен интерес представляваме за Facebook и мрежата им от партньори. Понякога това може да крие неочаквани рискове. Най-голямата социалната мрежа стана жертва на хакери скоро, когато в продължение на 6 часа нямаше достъп до услугите на Facebook. Това е поредният случай, в който доверието на потребитетелите бе изправено пред изпитание. Ново проучване на маркетинговата агенция Callsing потвърждава за развитието на тези тенденции, като 54% от участниците споделят, че не смятат за сигурен начина, по който се съхранява личната им информация. Съмненията им са свързани с бизнес методите за генериране на приходи от компании като Facebook, информира VentureBeat.     Изследването също така показва, че 51% от участниците признават, че нямат доверие на мобилния оператор, с който имат абонамент. Това е провокирано от страхове, че данните им не се съхраняват безопасно. 33% от потребителите казват, че губят вяра в компании, които станат жертва на хакери или зловреден софтуер. Любопитен факт, е че по-малко от половината анкетирани изразяват опасения в съхранението на данните им в банковите институции, с които работят. Рекламните компании и онлайн тракерите използват все по-усъвършенствани методи, с които създават уникални ID номера на базата на активността на всеки потребител. Потребителите основателно опитват да се предпазят и от подобни методи за следене онлайн.     Oще от Digital: Защо трябва да игнорираме броя на „харесванията“ в социалните мрежи
Facebook
Администраторите на групи вече ще могат да печелят пари от Facebook
Администраторите на групи вече ще могат да печелят пари от Facebook
Facebook разполагат с мащабна мрежа от партньори, с които генерират приходи от активността на своите потребители. Компанията разчита основно на реклама и постоянно търси нови начини, за да монетизира своите популярни продукти и услуги. Вече са стартирали тестове с пакет от функционалности, които ще позволят на администраторите на групи да генерират приходи. Това ще е възможно, чрез опции за пазаруване, набиране на средства и абониране на потребителите в социалната мрежа. Данните за този проект бяха разкрити по време на Communities Summit събитието. Facebook искат да улеснят хората, които поддържат групи, предлагайки им повече възможности да поддържат и увеличат своята аудитория. Най-голям интерес предизвика опцията "Paid Subrgroups". Подгрупите представляват по-малка част от дадена общност и включва членове, които плащат месечна такса за участие. Администраторите ще имат свободата да създават безплатни или платени групи, съобщава Engadget.     Тази функционалност е поредният опит на Facebook да предлага атрактивни продукти, които са базирани на абонамент. Компанията постоянно изтъква какви предимства имат авторите на съдържание за генериране на приходи. Групите са основен елемент от социалната мрежа, като хората склонни да плащат ще имат достъп до ексклузивно съдържание. Facebook знаят, че не всички групи биха искали да използват подобни методи за монетизиране. В същото време има много администратори, които продават свои продукти и организират кампании за набиране на средства. От компанията искат да предложат полезни инструменти, които да отговорят на нуждите на всички потребители. За Facebook е важно да прекарваме повече време в своите профили, като участието в много групи съобразно интересните ни е един от най-подходящите начини да го направим.   Още от Digital: 8 полезни трика във Facebook, които може би не знаете
Facebook Меssenger
Как да отблокирате потребители във Facebook Messenger
Как да отблокирате потребители във Facebook Messenger
Facebook Messenger е предпочитана платформа за чат и разговори за милиарди потребители. Приложението предлага лесен за използване интерфейс, с който да се свързвате с важните хора от всичките си устройства. Има много причини да искате да блокирате акаунт във Messenger. Имайте предвид, че ако сте забранили достъпа на някой във Facebook трябва първо да го отблокирате, ако искате да комуникирате с него във Facebook Messenger. За да премахнете потребител от Block списъка на вашия профил е необходимо да следвате следните стъпки, според HowToGeek. Това важи както за мобилното приложение на Facebook Messenger, така и за уеб версиите в предпочитаните браузъри за Windows, Chrome OS, macOS и Linux.   1. Първата стъпка е да се логнете в своя профил и да изберете иконата със стрелка, която сочи надолу в горния десен ъгъл. 2. След това изберете от менюто раздела "Settings & Privacy". 3. Изберете допълнителният раздел с настройки и кликнете върху "Settings".     4. Facebook ще ви пренасочат към "General Account Settings" страницата на вашия акаунт. 5. Трябва да откриете "Blocking" опцията в левия панел.     6. Oт "Manage Blocking" страница скролнете до "Black Messages" секцията. 7, Открийте профила, който искате да отблокирате като изберете "Unblock" до неговото име.     8. След това вече ще можете да получавате съобщения и разговори от съответните акаунти от Facebook Messenger. Ако промените мнението си може да следвате същите стъпки, за да блокирате отново даден акаунт. Целият процес е сходен и от мобилните приложения на Facebook Messenger, където трябва да отворите "Ме" секцията с кликване на профилната снимка и изберете последователно "Privacy>Blocked Accounts".   Още от Digital: Ефектите с добавена реалност във Facebook Messenger са достъпни и по време на видео разговор
DMCA.com Protection Status