Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
963 резултата за facebook
снимки
Facebook ще улесни преместването на снимките и видео клиповете ни в други платформи
Facebook ще улесни преместването на снимките и видео клиповете ни в други платформи
Споделянето на информация е ключов елемент от бизнеса на Facebook и компанията ежедневно улеснява този процес за милиони потребители. Социалната мрежа също така полага усилия да ни предостави максимален контрол над личните данни включително и в интеграцията им с други услуги. Facebook заедно с други големи имена като Google и Microsoft са част от инициативата Data Transfer Project (DTP), която цели да се улесни преноса на данни между различни онлайн платформи.   Компанията вече разработва инструмент, който ще позволи на потребителите да споделят снимките и видео клиповете от профилите си във Facebook с други услуги. Първоначално функцията ще е достъпна за Google Photos и е част от участието на компанията в общия DTP проект с Microsoft и Google, съобщава Neowin. Съвместното им участие ще гарантира оптимална интеграция между популярните им платформи, но също и поверителността на информацията, която се споделя от потребителите.     От компанията потвърдиха, че стартират пилотна програма на новия инструмент за споделяне на снимки и клипове за ограничен брой потребители. Програмата ще стартира първо в Ирлания, но от Facebook обещават да е достъпна за всички през първата половина на 2020г. Идеята е с течение на времето повече онлайн платформи да предложат тази функция и да улеснят своите клиенти. Обратната връзка с многобройните потребителите само ще помогне на Facebook да ускорят този процес.   Oще от Digital: Защо да изберем Google Photos вместо iCloud Photos за съхранение на снимките ни
мобилни приложения
Facebook разработват приложение за лицево разпознаване предназначено за служителите на фирми
Facebook разработват приложение за лицево разпознаване предназначено за служителите на фирми
Компанията обръща специално внимание на биометричните технологии и вече ви съобщихме, че Facebook тестват функция за лицево разпознаване на потребителите при логин в социалната мрежа. Инвестициите им в тази сфера, обаче породи редица въпроси, свързани със сигурността на потребители и предизвикаха мащабно дело срещу Facebook в САЩ. Обвинението е, че социалната мрежа използва неправомерно данни от алгоритмите с лицево разпознаване и също така иска финансова компенсация в размер на $35 млрд. Въпреки тези проблеми Facebook продължават да експериментират с технологията.   Така например от BusinessInsider ни информират, че служителите на компанията са използвали мобилно приложение с лицево разпознаване още преди няколко години. Според данните поне една от версиите на този софтуер им е позволявала да разпознават приятелите и съучениците си единствено като насочат смартфона към лицата им. На практика мобилното приложение е разработено с идеята да може максимално бързо да идентифицира самоличността на даден човек с активен профил в социалната мрежа. Този софтуер не е представян публично досега.     Въпросното приложение е разработено за служителите на компанията между 2015г. и 2016г. След като  насочат смартфоните си към даден човек са нужни няколко секунди да видят името и снимката от неговия акаунт във Facebook. Няма да е изненадващо, ако алгоритмите на софтуера се използват за разпознаване на лицата на потребителите, които качваме в социалната мрежа. Oфициален говорител на Facebook потвърди за наличието на подобен продукт и уточни, че компанията постоянно експериментира с различни технологии.    Oще от Digital: Снимките ни от социалните мрежи могат да отключат 40% от Android смартфоните с лицево разпознаване
Facebook
Потребителите на Facebook приемат за достоверни над 50% от фалшивите новини в интернет
Потребителите на Facebook приемат за достоверни над 50% от фалшивите новини в интернет
Социалната мрежа предлага разнообразни възможности за комуникация и откриване на атрактивно съдържание в интернет. Впечатляващата популярност на Facebook, обаче постепенно доведе до навлизането на феномена наречен фалшиви новини. Toва е проблем, с който компанията тепърва ще се справя и вече инвестира сериозни средства за превенция на подобно съдържание. Независимо от опитите им в тази сфера е доста трудно да се спре напълно разпространението на фалшиви новини.   Проявленията на този феномен са много редица анализатори твърдят, че потребителите все по-трудно правят разлика между истинска и фалшива новина. Именно заради това специалисти от University of Texas McCombs проведоха интересно проучване. Неговата цел е да провери достоверността на този факт и да докаже дали хората могат да разпознават достоверното от измисленото съдържание във Facebook. Крайните резултати са доста любопитни, съобщава FoxBusiness.     Доброволците, които участват са подканени да прегледат различни новинарски бюлетини и трябва да ги категоризират като фалшиви или достоверни. Оказва се, че успяват да го направят с положителен резултат в едва 44% от случаите. По този начин 56% от новините, които не съответстват с действителността се възприемат от тях като нормални. Учените смятат, че тези стойности са най-доброто потвърждение, че хората не са толкова добри, колкото смятат в разпознаването на фалшиви новини.   Още от Digital: Софтуер с изкуствен интелект на Adobe може да сложи край на фалшивите новини в интернет
TikTok
Kакво мисли шефът на Facebook за успеха на социална мрежа TikTok
Kакво мисли шефът на Facebook за успеха на социална мрежа TikTok
ТikTok е платформа, която вече се радва на впечатляващ успех особено сред тийнейджърите и най-младите потребители. В момента почти няма мобилни приложения, които могат да се похвалят със същата популярност, тъй като TikTok се използва от над 1 млрд. души. Това е стойност, която би могла да притесни дори Facebook. Mалко известен факт e, че Марк Зукърбърг e опитал да придобие предшественика на приложението Musical.ly преди три години. Сделката не се осъществява и само година по-късно ByteDance Inc. купува платформата срещу сума от внушителните $800 млн.   Тoва е само част от стратегията на Facebook да стъпят на китайския пазар, като лично основателя на Instagram е пратен да преговаря със създателите на Musical.ly на серия от работни срещи в Пекин. В крайна сметка социалната мрежа се отказва от намеренията си, като причината е твърде младата аудитория и потенциалната намеса на правителството в приложението. Няколко месеца по-късно Мusical.ly се слива с Douyin платформата и заедно полагат основните на TikTok и впечатляващия успех на услугата в световен мащаб.     Шефът на Facebook изрази недоволството си от популярността на TikTok като определи платформата като заплаха за демокрацията, съобщава BuzzFeed. Марк Зукърбърг визира цензурирането на съдържание в приложението, което не съответства на консервативния режим в Китай. Според него подобни действия нарушават свободата на словото в интернет, но също така не позволяват на приложенията на американските компании да се конкурират успешно с TikTok в Китай. Може би това е и причината за провалената сделка.   Oще от Digital: Как социална мрежа TikTok стана популярна почти колкото Facebook
Facebook Pay
Новата услуга за разплащане Facebook Pay позволява да изпращате пари в Instagram, WhatsApp и Messenger без такси
Новата услуга за разплащане Facebook Pay позволява да изпращате пари в Instagram, WhatsApp и Messenger без такси
Facebook представиха официално новата си услуга за мобилни плащания, която се очаква да стимулира потребителите да изпращат пари до приятелите си. Платформата се казва Facebook Pay и е разработена специално за приложенията Facebook, Messenger, WhatsApp и Instagram. Голямо предимство на услугата е, че премахва допълнителните такси при преводите. Потребителите също така ще могат да пазаруват онлайн, докато използват Facebook Pay.   За разлика от предходната функция за разплащания с името Payments новата услуга може да обработва заявки от кредитни карти и да пази историята на всички транзакции. Facebook Pay трябва да се настрои индивидуално от всяко едно мобилно приложение, което я поддържа. Платформата няма да запазва пари в онлайн акаунт, като средствата ще се преxвърлят директно от банковата ви сметка. Facebook Pay ще ви позволи да пазарувате от Facebook Marketplace.     Компанията допълни, че освен популярните кредитни карти като Visa и Mastercard са осигурили участите на външни партньори, като PayPal и Stripe, съобщава BusinessInsider. Премиерата на този продукт става факт, докато Facebook очакват регулаторите да дадат своето одобрение за криптовалутата Libra. Tова означава, че засега ще се фокусират върху паричните преводи, но за в бъдеще ще се надяват потребителите да предпочетат виртуалната им валута.   Още от Digital: Facebook ще слеят Messenger, WhatsApp и Instagram в една платформа след 2020г.
социални мрежи
Нова функция ще ни позволи да блокираме нотификациите с червени точки във Facebook
Нова функция ще ни позволи да блокираме нотификациите с червени точки във Facebook
Сегашната система за нотификации във Facebook е обект на множество коментари през последните месеци. Много потребителите споделят мнението, че червените точки, които индикират непрочетените входящи съобщения на началния екран са доста досадни. Дискусиите по темата се обединяват около идеята, че ще е добре да има как да контролираме уведомленията, които виждаме в профилите си в социалната мрежа. Добрата новина е, че Facebook са обърнали внимание на тези молби на потребителите.     Разработчиците на компанията са създали инструмент с името "Shortcuts Bar Settings", която скоро ще е част от приложенията им за Android и iOS. Разпространението ще става на етапи и вероятно ще отнеме на Facebook няколко седмици. Новата функция предоставя възможност да контролирате нещата, които виждате в долната лента на мобилното приложение на Facebook. Продължителното натискане ще показва допълнително меню с опция да спирате нотификациите или да премахвате икони от лентата.     Така всеки потребител ще има пълната свобода да настрои лентата за навигация да показва само нещата, които желае да вижда, предаде Engadget. Ако постоянно получавате досадни нотификации от "Marketplace" можете например да премахнете иконата или да спрете самите уведомления с червени точки. Интеграцията на "Shortcuts Bar Settings" ще ви позволи да го правите и с други секции на социалната мрежа като Watch, Groups, Events, Profile, Friend Requests, News, Today In, Gaming и Dating.   Oще от Digital: Facebook започнаха да скриват броя на харесванията в публикациите
Facebook
Защо Facebook смени логото си
Защо Facebook смени логото си
Вече ви информирахме как да настроите кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн.Сега искаме да фокусираме вниманието ви към новото лого на компанията. Актуализираният символ включва името на Facebook, което изписано с главни букви в червени нюанси. Според официалните данни до броени дни логото ще започне да се използва в уеб сайтовете на Facebook. Tрябва да отбележим също, че старият символ в син цвят ще продължи да бъде лого на социалната мрежа.     Новият дизайн ще символизира Facebook като компания и ще е наличен във всичките си продукти, за да покаже на потребителите, че са различни от основното им приложение. Добавянето на Facebook брандиране към другите услуги на компанията се очаква да създаде позитивен имидж сред потребителите, съобщава Mashable. По този начин ще е напълно ясно, че приложения като WhatsApp, Instagram и Oculus са самостоятелни продукти, които се притежават от Facebook.     Компанията вече добави "from Facebook" към имената на WhatsApp и Instagram, като новото лого е продължение на тази стратегия. Една от идеите, които е обсъждана е била промяна на името на социалната мрежа, за да се диференцира от самата компания. В крайна сметка е взето решение просто да се промени корпоративния символ. В заключение ще отбележим, че Марк Зукърбърг не крие желанието си да обедини Messenger, WhatsApp и Instagram в едно приложение.   Още от Digital: Как да възстановите Facebook акаунт, който сте спрели да използвате
Facebook
Потребителите прекарват с 26% по-малко време във Facebook през последните две години
Потребителите прекарват с 26% по-малко време във Facebook през последните две години
Facebook е основния източник на новини и актуална информация за стотици милиони потребители всеки ден. Най-популярната социална мрежа също така има регистрирани повече от 2 млрд. потребителски профила. Тази цифра по най-добър начин илюстрира популярността на платформата в световен мащаб. Ново проучване от Activate Inc. очертава параметрите на тревожна тенденция в навиците на потребителите. Данните разкриват, че хората прекарват все по-малко време в профилите си в социалната мрежа.   Toва може да се превърне в сериозен проблем за големите брандове, които инвестират милиони долари за рекламиране на своите продукти във Facebook. Изследването твърди, че активността на потребителите в платформата се е свила с 26% през последните две години, съобщава mspoweruser. За да добиете по-добра представа за ситуацията ще споделим, че регистрираните профили са били активни средно около 14 часа на месец през 2017г. Докато в момента тази стойност е не повече от 9 часа.     Проблемът е по-сериозен при по-младата аудитория на възраст между 12 и 34 години, които вече предпочитат алтернативни платформи като TikTok или Snapchat. Aнализаторите дори направиха аналогия с MySpace, която се радваше на внушителна популярност преди години. Постепенно започна да се забелязва спад в активността на потребителите, което в крайна сметка доведе до края на платформата. Причините за сегашните цифри са свързани и с факта, че хората вече използват между 5 и 8 различни социални мрежи и приложения.   Още от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил
мобилни приложения
Facebook ще плаща на потребителите за тяхното мнение
Facebook ще плаща на потребителите за тяхното мнение
Компанията генерира приходи основно от реклама, което е причината да ни насърчава да споделяме повече лична информация в профилите си. Facebook предлагат разнообразни инструменти, с които да ограничите достъпа до данните си в социалната мрежа. Въпреки това съдържанието, което качвате ще бъде използваме за таргетиране на реклами от coциалната мрежа. Новият проект на Facebook се казва Viewpoints и представлява мобилно приложение, коетo ще ви възнагради, ако отделите 15 минути от времето си.   Идеята е да извършвате различни задачи и да участвате в кратки анкети. Отговарянето на въпросите ще ви спечели минимална награда от порядъка на $5, съобщава TechSpot. От компанията твърдят, че данните от Facebook Viewpoints ще се използват за подобряване на другите мобилни приложения, които разработват. В това число влизат WhatsApp, Istagram, Messenger, но също продуктите с брандовете Portal и Oculus. Необходимо е да регистрирате свой акаунт и да изтеглите Facebook Viewpoints на смартфоните.     Този проект е вдъхновен от идеята Facebook да обърнат специално внимание на мнението на своите потребители. Обратната връзка ще е полезна за подобряването на технологиите, които използваме всеки ден в ежедневието си. Колкото повече задачи извършвате и анкети попълвате, толкова повече точки ще събирате в програмата, които ще се превърнат в реално възнаграждение за вас. Facebook увериха, че информацията, която въвеждате няма да бъде споделяна с рекламни партньори и приложения от трети страни.     Oще от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил
мобилни приложения
Whale ще е новото приложение на Facebook за създаване на мемета
Whale ще е новото приложение на Facebook за създаване на мемета
Споделянето на снимки в интернет е глобален феномен, на който Facebook предимно дължат своята популярност. С течение на времето потребителите провокираха навлизането на различни начини за ъплоуд на атрактивно съдържание. Напоследък се забелязва голям интерес към мемета, като начин за свободно изрязване в интернет. Facebook също са заинтересувани от концепцията и вече са готови с финалната версия на експериментално приложение, което носи името  Whale, съобщава TheInformation.   Основната идея на заглавието е да улесни потребителите в създаването на забавни мемета, които да споделят с приятелите си в социалните мрежи. Предвидена е възможност да качвате снимки от смартфоните или да изберете от предварително селектираната колекция на Facebook. Следващата стъпка е да добавите предпочитаната от вас комбинация, която може да включва текстови съобщения, емоджита и допълнителни филтри. Засега мобилното приложение е достъпно само за ограничен брой потребители.     Facebook Whale е разработено от New Product Experimentation (NPE) дивизията на компанията, която бе създадена през лятото. Идеята е да се експериментира над софтуерни решения, които са полезни и забавни за потребителите. Вече бяха създадени Bump и Aux, които също, както Whale имат тестов характери. Обратната връзка с потребителите не само подобрява възможностите на приложенията, но и показва на Facebook какви неща харесват. Времето ще покаже дали Facebook Whale ще е налично за всички.   Oще от Digital: Facebook тестват функция за криптиране на разговори в Messenger
Instagram
Най-популярните постове в Instagram, Facebook и Twitter
Най-популярните постове в Instagram, Facebook и Twitter
Всеки ден в социалните сайтове се качват милиони снимки. Независимо дали става въпрос за вашите празници, за незабравими моменти или любими домашни животни, нашето  желание да споделяме е по-силно от всякога.   Това важи и за известните личности. Социалните медии ни позволяват да следим любимите си знаменитости отблизо и да навлезем в тяхното ежедневие. За всяка снимка, която те публикуват, очакват ние простосмъртните да я харесаме, за да покажем любовта си към тях.   От pocket-lint проследяват най-популярнире постове в Instagram, Facebook и Twitter за последните няколко години. От това става ясно, че все повече и повече хора се присъединяват към сайтовете в социалните медии, тъй като броят на харесванията нараства.   1. Това е първата снимка, качена в Instagram. Качена е от основателя Кевин Систром на 16 юли 2010 година.  Досега тя е натрупала малко над 70 000 харесвания, но беше най-харесвана снимка през годината, в която беше публикувана.     2. Джъстин Бийбър, най-продаваният канадски изпълнител за всички времена, участва в най-харесваната снимка в Instagram през 2011 година. Това е доста проста снимка на тогава 17-годишния Бийбър, който прави бебешки гримаси. Вече има над 263 000 харесвания.     3. Бионсе сподели първата снимка на новородените си близнаци през юли 2017 година. Тя беше публикувана със следната надпис: „Sir Carter and Rumi 1 month today“. Снимката получи над три милиона харесвания за по-малко от три часа и има повече от 10 милиона харесвания.     4. Тази снимка, туитната от бившия президент на САЩ, Барак Обама през август 2017 година, стана „най-обичаният туит за всички времена“. Надписът към нея беше цитат на Нелсън Мандела: Никой не се ражда, мразейки друг човек поради цвета на кожата му или неговия произход или религията му („No one is born hating another person because of the color of his skin or his background or his religion…”).     5. Снимка на Полин, дъщеричката на  Вин Дизел от „Бързи и яростни“ кръстена от него на другата звезда от филма, Пол Уокър след смъртта му, има близо 8 милиона харесвания във Facebook.   6. Тази  снимка на Тейлър Суифт, в Instagram страницата ѝ, на която е със Селена Гомес, е една от най-популярните с 3,2 милиона харесвания.     7. Тази снимка качена във Facebook страницата на Кристиано Роналдо е невероятно популярна, тя събира 4,6 милиона харесвания.     8. Кайли Дженър, най-младият член на семейство Дженър, е също толкова голяма звезда в Instagram, колкото и по-големите ѝ братя и сестри. Тази снимка от дипломирането ѝ през юли 2015 година има малко под 2,4 милиона харесвания.     9. Дълго време „суперселфито“ на Елън Дегенерес беше най-харесваната снимка за всички времена.     10. Помните ли сватбата на Ким Кардашиян и Кание Уест на 27 май 2014 година? Това беше най-харесвана снимка за 2014година.   Вижте 4 неща, които е добре да проверим, преди да качим снимки в Интернет
Facebook
Как могат да се разгледат профила ни във Facebook, дори и да е бил заключен
Как могат да се разгледат профила ни във Facebook, дори и да е бил заключен
В първите дни на Facebook потребителите публикуваха всякакви лични и поверителни данни на сайта, без да се замислят за поверителността.  И така докато проблема с поверителността на данните не се превърна в масов бич. Сега най-добрата практика е да заключите профила си във Facebook за света и да го направите достъпен само за приятелите си. Така защитавате своята идентичност, вашите данни и дори тази на приятелите си.   Но дори и да имате частен Facebook профил, хората все още ще се опитват да се промъкнат в него. Ето защо информацията на Make Use Of по темата може да ви е от полза, ако искате да гарантирате безопасността си.   Кои профили във Facebook са частни? Частен профил във Facebook е акаунт, който не можете да видите, без да сте приятели с лицето, което стои зад него. Когато преглеждате частен Facebook профил, не виждате никаква информация за потребителя и в много случаи не виждате и снимка на потребителския профил. Потребителят е изключил всички публични настройки на профила, което прави профила не съвсем анонимен, но със сигурност по-личен. Интензивният контрол на Facebook във връзка с поверителността на неговите потребители означава, че достъпът до личен профил във Facebook е изключително труден. В това отношение най-голямата уязвимост в момента е човешката връзка: социално инженерство, слаби пароли и лоша лична сигурност.   Има няколко метода, по които може да се опитат да получат достъп до вашия частен Facebook профил. Ето за какво трябва да внимавате:   1. Фалшиви приятели във Facebook Най-простият метод е чрез фалшив приятел. Някой, който отчаяно иска достъп до личния ви профил във Facebook, може да създаде изцяло фалшив профил, за да ви заблуди и ви подмами да приемете заявката му за приятелство. Например, този лъжлив профил може да се опитва да ви заблуди, че е на човек на сходна възраст с вашата, че има сходни интереси и харесвания или да твърди, че човека е от вашия роден град, училище или бизнес – всичко, което може да се използва, за да се подбуди любопитство и интерес у вас.   Ако някой се е насочил конкретно към вашия акаунт, той може да използва информация от други акаунти, свързани с вашия, за да създаде илюзията за колега в друг отдел или отдавна изгубен приятел от училище.   Трудността да откриете фалшив приятел във Facebook зависи от начина, по който използвате акаунта си. Ако имате малък брой приятели във Facebook, по-лесно ще забележите фалшива заявка. Можете да поемете контрола над настройките на приятелите си във Facebook, включително да скриете списъка си с приятели и да ограничите кой може да ви изпраща заявка за приятелство.   2. Шпионски софтуер Ако максимално затрудните натрапниците да получат достъп до профила ви във Facebook, някои могат да опитат с по-опасни атаки. Инсталирането на шпионски софтуер е един от тези по-екстремни методи за достъп до частен профил във Facebook. За съжаление, лесно може да бъдете подмамени да изтеглите шпионския софтуер чрез злонамерен имейл или линк. Премахването на Spyware е трудна задача, ако не използвате антивирусни софтуер със силни антиспайуер функции. Avast, Norton, Kapersky Labs са сред най-добрите решения в този случай.   3. Кражба на парола Правилата за създаване на пароли във Facebook са достатъчно добри. Те трябва да са от минимум осем знака, включително главни и малки букви, цифри и символи. Въпреки това обаче, потребителите се стремят да създават възможно най-лесната парола. Ако имате лесна парола, лесно някой ще може да я познае. Може да използвате сайт като Have I Been Pwned?, за да разберете дали вашият имейл адрес и парола са били хакнати. И разбира се, старайте се винаги във всички случаи да използвате трудни за разбиване пароли.   Вижте 6 лесни начина да направим Facebook профила си по-сигурен  
Facebook
Пропуск в сигурността позволява на Facebook да има достъп до камерата на iPhone
Пропуск в сигурността позволява на Facebook да има достъп до камерата на iPhone
Apple са известни с бързата система за софтуерни ъпдейти, която позволява за кратко време да актуализират голям брой устройства. Това продължава да бъде едно от водещото предимство на компанията пред Android. Вече ви информирахме какви са подобренията в iOS 13, а сега разбираме за неочакван бъг възникнал в работата на платформата. Някои потребители вече се оплакаха за проблем с Facebook приложението, което стартира камерата на iPhone във фонов режим, съобщава TechSpot.   Toва се случва без знанието им, докато разглеждат съдържанието в своята емисия с новини в социалната мрежа. Собствениците на iPhone дори успяват да видят камера приложението показано зад интерфейса на Facebook. Неприятният бъг изглежда се активира, когато потребителите гледат видео в профилите си, независимо дали във "Full Screen" режим или в минимализиран прозорец. Все пак се оказва, че не всички версии на iPhone са засегнати от този странен проблем.     Toва се случва едниствено с устройствата получили ъпдейт до iOS 13.2.2. Интересното е, че тази версия предлага защита срещу приложения, които са активни във фонов режим. Facebook са информирани за ситуацията и вече работят над пач, който да възставнови нормалната работа на приложението им. Компанията увери потребителите, че няма данни за изтекли снимки или видео клипове от засегнатите устройства. Все пак бъдете много внимателни докато използвате Facebook.   Още от Digital: iOS 13 вечe е инсталирана на над 50% от всички смартфони iPhone
социални мрежи
Facebook тестват функция за лицево разпознаване на потребителите при логин в социалната мрежа
Facebook тестват функция за лицево разпознаване на потребителите при логин в социалната мрежа
Биометричните технологии са неизменна част от смартфоните и позволяват по-бързо, по-лесно и по-сигурно да верифицираме своята самоличност. Потребителите използват предимно сензори за пръстов отпечатък, но технологиите за лицево разпознаване набират все по-голяма популярност. Facebook също проявяват интерес към подобни иновации и са започнали тестове с нова функция. Компанията иска да създаде система за логин в социалната мрежа, която използва софтуер за сканиране на лицата на потребителите.   Facebook експериментират с концепцията всеки от нас да направи видео селфи, в което гледа в различни посоки. По този начин алгоритмите за лицево разпознаване на Facebook ще могат да направят по-добро 3D копие на уникалните черти на лицето на всеки потребител. Информацията ще се запазва в сървърите на компанията и няма да се споделя с рекламните им партньори и приложения на трети страни. Данните генерирани от системата по план трябва да  се изтриват на всеки 30 дни, съобщава Engadget.     Въвеждането на тази система на практика може да се превърне в заместител на сегашната система с потребителско име и имейл адрес. Функцията също така вероятно ще изисква смартфон, който поддържа лицево разпознаване, за да може да отворите своя профил. Големият въпрос свързан с тази иновация е как компанията ще съхранява личните данни на потребителите. Facebook ще продължат да провеждат тестове, за да оптимизират максимално технологията за крайния потребител.   Още от Digital: 6 лесни начина да направим Facebook профила си по-сигурен
Facebook Messenger
Facebook тестват функция за криптиране на разговори в Messenger
Facebook тестват функция за криптиране на разговори в Messenger
Само преди дни ви информирахме кои са най-полезните функции във Facebook Messenger. Вече се провеждат тестове с още една функционалност, която допълнително ще подобри възможностите на мобилните приложения. Компанията търси начини как да направи функцията за стартиране на тайни обаждания във Facebook Messenger още по-полезна за всички. Идеята в случая е аудио и видео обажданията в "Secret Conversation" да бъдат криптирани.   На този етап криптирането на информацията ще става единствено в режима "Secret Conversation", който е наличен в мобилното приложение от три години насам. Това означава, че няма как да защитите по този начин разговорите, докато използвате нормалния режим на Facebook Messenger. Технологията за криптиране на информацията в новата функция е идентична със системите, които вече се използват от Signal и WhatsАpp, съобщава TheNextWeb.     Тестовете се провеждат с ограничен брой потребители и са част от мащабните планове на Facebook да криптират цялата комуникация в своите приложения. Ще е необходимо време преди компанията да ни предложи подобна функционалност. Стартирането на "Secret Conversation" разговор може да стане от мобилната версия на Messenger, като кликнете върху профилната снимка и активирате функцията. Можете да въвеждате времеви лимит за всяко съобщение.   Още от Digital: Как да създаваме прякори на приятелите си във Facebook Messenger
Facebook
Facebook съдят компанията OnlineNIC заради измами с домейн адреси в Интернет
Facebook съдят компанията OnlineNIC заради измами с домейн адреси в Интернет
Facebook винаги са били много стриктни към опитите за измами и разпространение на манипулативна или обидна информация. Компанията за пореден път затвърждава тази репутация, като сега заведе дело срещу регистъра на домейни OnlineNIC. Конкретната причина за тези действия на Facebook е услугата ID Shield допуснала регистрацията на домейни, които "имитират" действителния уеб сайт на социалната мрежа. Сред тях са aдреси като "facebook-login,com", и "facebook-mails.com".   От компанията твърдят, че не са давали разрешението си името им да се използва от външни домейни. В същото време използването на подобни съчетания е предпоставка за измами и подвежда потребителите, че страниците са легитимни. Facebook смятат, че тези практики са недопустими и дори могат да доведат до кражба на лични данни и дори пари, чрез предоставянето на фалшиви услуги, които объркват хората в интернет. Искането на компанията е подобни домейни да бъдат блокирани.     Другият проблем е, че OnlineNIC не провеждат собствени разследвания, за да разберат кой регистрира домейните в тяхната платформа. Именно тази липса на прозрачност е провокирала действията на компанията срещу тях, съобщава Engadget. Любопитен факт е, че в миналото и други големи имена в света на технологиите са завеждали дела срещу OnlineNIC,като Yahoo и Microsoft. В тези случаи обвиненията към собствениците на домейн регистъра са идентични с тези на Facebook.   Още от Digital: Как да възстановите Facebook акаунт, който сте спрели да използвате