Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
945 резултата за facebook
Facebook
Facebook блокират профилите на потребители, които доклават за фалшиви акаунти
Facebook блокират профилите на потребители, които доклават за фалшиви акаунти
Facebook продължават да полагат много усилия, за да сложат край на проблема с фалшивите новини и спам съобщенията между профилите. Компанията разполагат с все по-добри механизми, с които да блокира подобно съдържание. Всеки потребител също така разполага с бърз и лесен начин да докладва за подобни постове или за други измами в социалната мрежа. В последните дни много хора се оплакаха, че има проблем със системата за докладване на фалшиви акаунти и измами.   Голяма популярност придоби хаштага #FacebookLockout в Twitter, който разкрива нагледно каква е ситуацията. Оказва се, че голям брой потребители нямат достъп до акаунтите си след като са докладвали за спамъри или фалшиви профили на истински акаунти. Още по-неприятното е, че някои от тях не могат да се логнат в продължение на дни и дори седмица, съобщава Mashable. Това е неприятно, тъй като може да нанесе вреди на много представители на малкия и средния бизнес.   След като бъде отказан достъп до акаунта им са подканени да ъплоуднат снимка, с която да верифицират своята самоличност. Това изглежда като оптималното решение за този проблем. За съжаление на потребителите, обаче тази функция не работи по желания начин. По този начин остават за дълго без достъп до своите профили. Ситуацията е най-неприятна за хората, които са инвестирали средства, за да рекламират своя бизнес и нямат възможност в продължение на дни да се логват в акаунтите.   Още от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
Facebook
 Facebook е първото приложение, което не е собственост на Google и е изтеглено над 5 млрд. пъти за Android
Facebook е първото приложение, което не е собственост на Google и е изтеглено над 5 млрд. пъти за Android
Facebook e предпочитана платформа за комуникация, но е факт, че все повече хора използват профилите си за достъп до новини и най-актуалното съдържание в интернет. Множество проучвания също така показват, че за милиони потребители първото нещо, което правят сутрин е да се логнат в социалната мрежа. Именно заради това не е изненадващо, че Facebook вече може да се похвали, че е преминало границата от 5 млрд. инсталации в Google Play. По този начин се присъединява към елитния клуб от заглавия с толкова изтегляния.   Любопитен факт е, че всички мобилни приложения с подобно постижение са разработени от Google, Сред тях са Google Play Services, Google Maps и YouTube. Присъединяването на Facebook донякъде не е изненадващо, заради популярността на социалната мрежа в глобален мащаб. Компанията също така има ексклузивни партньорства с редица производители на смартфони, които предварително инсталират Facebook на новите си устройства. В някои страни като Индия на голяма популярност се радва Facebook Lite, предаде AndroidPolice.     Това е олекотена версия на Facebook, която е оптимизирана за устройствата с по-слаб хардуер и 1GB RAM. Заглавието също има голямо значение за сегашното постижение. Благодарение на него много повече хора могат да имат достъп до своите профили, когато са в движение без значение какво устройство използват. Засега Facebook е единственото приложение за Android с 5 млрд. инсталации, което не е създадено от Google. Времето ще покаже колко време ще отнеме на друг софтуер да повтори тяхното постижение.   Oще от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
Facebook
Facebook вече ще са длъжни  да изтриват коментари от целия свят, които нарушават закона в ЕС
Facebook вече ще са длъжни да изтриват коментари от целия свят, които нарушават закона в ЕС
Facebook е онлайн платформа, която промени изцяло идеята ни за начина, по който се разпространява информация. Социалната мрежа предлага много функции, но вероятно класическите символи си остават Like бутона и секцията за коментари. Ново решение на Съда на Европейските общности може да промени начина, по който работи един от тези ключови елементи на Facebook на територията на ЕС. Съгласно разпоредбата вече ще могат да бъдат изтривани коментари   Това ще може да става, ако постовете са обидни или нарушават законовите норми на континента, предаде Engadget. Решението е важно, тъй като може да послужи като правна основа за бъдещи спорове от този тип, но също също така се превърне в инструмент, с който правителствата да въвеждат цензура в интернет. Това е съдебното решение в дело, което е заведено срещу Facebook от Ева Главишинг-Пиешенк, която е бивш политик и е свързан с изтриване на коментар от личния ѝ профил.     Всъщност тя се опитва да премахне пост, съдържащ клевети от Facebook профила си, тъй като е видим за всичка и така оронва нейния престиж. Отсъждането в полза на Ева Главишинг-Пиешенк означава, че за в бъдеще Facebook ще трябва да премахва материали, които са обявени за незаконни от международното право. Коментарите ще се изтриват в съответната държава, като достъпа до това съдържание ще бъде ограничен в цял свят. Facebook, обаче няма да носят пряка отговорност за следенето на подобни публикации.   Oще от Digital: 6 лесни начина да направим Facebook профила си по-сигурен
Facebook
Facebook започнаха да скриват броя на харесванията в публикациите
Facebook започнаха да скриват броя на харесванията в публикациите
Facebook стартират публични  тестове с функция, която скрива броя на натисканията на "Like" бутона в публикациите. Първоначално този инструмент ще може да се изпробва от ограничен брой потребители. Тестовете започват в Австралия, но ще продължат и в други страни. Идеята на компанията е да провери дали подобна функция ще срещне позитивна реакция от хората и респективно да я интегрират към всички акаунти в социалната мрежа.   Потребителите ще виждат единствено текст, че даден приятел и други профили са харесали даден пост без да показват конкретния брой харесвания. Ако всичко върви по план функцията ще стане част от мобилните приложения и уеб версията на Facebook. Всъщност компанията от няколко седмици работи над концепцията за скриване на броя на харесванията в публикациите, но сега вече започват и публични тестове с новата функция, съобщава TheVerge.     Промяната ще скрива конкретния брой натискания на Like бутона в News Feed. Все пак ще има как да видите тази информация като кликнете върху самия линк на публикацията.Tака Facebook ще се опитат да фокусират вниманието ни към съдържанието и важните неща, които ни интересуват, а не към броя на харесванията. Подобна функция вече се тества и в Instagram и не е изненадващо, че Facebook смятат, че могат да я приложат и в социалната мрежа. Остава да видим дали потребителите ще харесат идеята.   Още от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил
Facebook
Facebook спират поддръжката на функцията Group Stories на 26 септември
Facebook спират поддръжката на функцията Group Stories на 26 септември
Facebook отдавна не е поредното приложение за комуникация, а мащабна платформа с широк набор от функционалности. Профилите в социалните мрежи са подходящи не само да се свързваме с любимите хора, но също да откриваме интересно съдържание, да играем, гледаме мултимедия и др. Разбира се това не означава, че всички функции на Facebook се радват на голяма популярност сред потребителите. Така например е възможно дори да не сте чували за инструмент в профилите ни с името Group Stories.   Ако не сте запознати това е функция, която позволява на администраторите на страниците и потребителите, които са част от определени групи да публикуват снимки и клипове, изчезващи след 24 часа. По този начин Facebook Group Stories може да е изключително подходяща за определен тип онлайн общности. Този инструмент е достъпен от края на миналата година и изглежда, че не е толкова използван от масовия потребител на Facebook. Именно заради това компанията планира да спре поддръжката на Group Stories.     Данните бяха потвърдени от компанията, които ще сложат край на функцията на 26 септември, съобщава CNet. Настоящите истории в групите ще бъдат изтрити, като потребителите вече няма да могат да публикуват съдържаните в тях. По този начин Facebook Group Stories ще остане в историята приблизително девет месеца след официалната си премиера. За в бъдеще потребителите ще могат да участват и споделят постове в групи директно от личните си акаунти във Facebook.   Oще от Digital: Шест лесни начина да направим Facebook профила си по-сигурен
смарт очила
Facebook и Ray-Ban разработват очила, които работят като смартфон
Facebook и Ray-Ban разработват очила, които работят като смартфон
Facebook вече са стартирали работа над проект, който има за цел създаването на смарт очила с добавена реалност. Въпросният продукт е дело на Reality Lab дивизията, като дизайна ще бъде създаден заедно със специалисти на Luxottica. Това е името на дружеството, което притежава култовия бранд Ray-Ban. Подобно сътрудничество е гаранция, че въпреки смарт функциите дизайна ще е сходен с класическите слънчеви очила, които можем да открием на пазара.   Информация на CNBC разкрива, че Facebook са избрали кодовото име "Orion" за предстоящото устройство. Смарт очилата на компанията ще ни предложат широк набор от функционалности. Поддръжката на технологии с добавена реалност ще позволи да проектираме и виждаме виртуални обекти пред очите си. Facebook Orion също така ще са оптимизирани да извършват гласови обаждания и ще могат да стриймват в реално време какво виждаме в социалните мрежи.     Facebook усилено работят над създаването на виртуален асистент с изкуствен интелект, който ще е перфектното допълнение към очилата. Една от идеите е специален пръстен, с който можем да управляме работата им, чрез движения и жестови команди. В момента над тези проекти работят стотици специалисти, но въпреки това ще е необходимо време преди да видим финалните версии на очилата. Официалната премиера едва ли ще стане факт най-рано през 2023г.   Още от Digital: Учени създадоха очила, които автоматично фокусират обектите, които гледаме
Facebook
Изтекоха телефонните номера на 419 млн. потребители от Facebook
Изтекоха телефонните номера на 419 млн. потребители от Facebook
Facebook са подложени на все по-сериозни критики свързани с начина, по който съхраняват и споделят личните ни данни. Въпреки обществения негативизъм и разследванията от компанията продължава със своите практики. Експерти на GDI Foundation ни информират за нов проблем на социалната мрежа, който е изложил на риск огромен брой акаунти.   Разследването им показва, че огромна база данни от Facebook се съхранява в съмнителен сървър в интернет, дори без да бъдат криптирани. Информацията включва лична информация за потребителите, като предимно телефонни номера. Според GDI Foundation изложени на риск са 419 млн. души. Тази цифра определено е доста притеснителна.     Все ще не знаем точно как са изтекли телефонните номера и от колко време се пази тази информация. Добрата новина е, че компанията хоствала данните вече е блокирала достъпа до тях. Експертите също така откриват, че 133 млн. от засегнатите потребители са от САЩ, 50 млн. живеят във Виетнам, а около 80 млн. са граждани на Великобритания. Oт Facebook все още не са коментирали официално ситуацията.   Oще от Digital: Защо не е добре да синхронизираме контактите си с Facebook
Facebook
Facebook обмислят да скрият броя на харесванията в публикациите
Facebook обмислят да скрият броя на харесванията в публикациите
Социалните мрежи са неизменна част от ежедневието ни и въведоха изцяло нови стандарти в онлайн комуникацията. Има доста хора, които са силно пристрастени към своя профил и правят всичко възможно да получат повече харесвания в своите постове. Facebook изглежда искат да сложат край на тази практика, тъй като вече експериментират с интересно подобрение в услугата. Оказва се, че компанията тества инструмент, който скрива харесванията.   Тази информация ще е видима само за човека, който е качил съответната публикация. Нито един от другите потребители няма да има достъп до броя натискания на "Like" бутона, които е генерирала. Вместо това останалите хора ще виждат традиционната лента с емоджита, както и текст с името на приятел, който заедно с много други е харесал публикацията. Идеята за скриването на харесванията, които генерират постовете в социалната мрежа е интересно решение.     Все още не знаем колко време ще продължат тестовете с тази функция, като компанията потвърди, че работи над подобна концепция, съобщава TheVerge. Припомняме ви, че Instagram също предлага функция за скриване на броя харесвания в постовете. Тестовете са успешни и компанията вече разшири достъпа до нея в повече държави по цял свят. По всичко личи, че ще има как да скриваме харесванията на постовете и във Facebook.   Още от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил
Facebook Libra
Facebook ще отговарят пред ЕС за финансовите рискове на виртуалната валута Libra
Facebook ще отговарят пред ЕС за финансовите рискове на виртуалната валута Libra
Вече ви информирахме, че EC започна разследване срещу Facebook заради криптовалутата Libra. Новият продукт на компанията предизивка сериозни дискусии сред специалистите. Някои анализатори изразиха силни съмнени около начина, по който работи виртуалната работа. ЕС също са скептично настроени към виртуалната валута в сегашния ѝ вид. Нов доклад на The Financial Times разкрива, че представители на Европейската комисия (ЕК) са подготвили сериозен списък с въпроси, на които Facebook трябва да отговорят.   Основната цел е да се предостави повече информация за рисковете, които може да предизвика Facebook Libra на континента. ЕС сикат да бъдат сигурно, чe ако позволят на виртуалната валута да се използва в държавите-членки това няма да навреди на финансовата и банковата стабилност. Вече стартираха публични дискусии по темата, като се забелязва и сериоозен негативизъм спрямо бъдещето на виртуалната валута. Френското правителство например иска да бъде въведена забрана за Libra в ЕС.     Още от Digital: Откриха измама с фалшиви уеб сайтове, които продават криптовалутата Facebook Libra
Facebook
Учени доказаха, че отказването на Facebook ни кара да се чувстваме по-добре
Учени доказаха, че отказването на Facebook ни кара да се чувстваме по-добре
Милиони потребители проверяват профилите във Facebook броени минути след като отворят очи. Едва ли има по-добро доказателство колко популярни са социалните мрежи в ежедневието ни. Желанието постоянно да следим какво се случва с приятелите ни също така е причината да прекарваме все повече време в своите профили. Нов доклад на учени озаглавен с името "The Economic Effects Of Facebook" предлага интересен поглед върху зависимостта ни към социалните мрежи, съобщава DigitalTrends.   Данните разкриват, че Facebook има силно влияние върху важни аспекти от живота на потребителите, които не са пряко свързани със социалните мрежи. Учените провеждат експеримент, в който се включват две групи от доброволци. Първата от тях са принудени да не използват платформи за комуникация в интернет за период от седем дни, докато другата продължав да е активна във Facebook. Основното им заключение е, че хората останали извън профилите си се чустват осезаемо по-добре.     Хората отказали за седмица Facebook също така са се хранели по-рядко, правили са по-малко импулсивни покупки и консумират по-малко новинарско съдържание. Забелязва се, обаче сериозно увеличение в концентрацията и продуктивността. Отсъствието от социални мрежи намалява възможността да се чувстват в лошо настроение, тъй като премахва нуждата да търсят одобрение и подкрепа на своите публикации от другите хора. По този начин спирането на Facebook ще ни накара да се почустваме в по-добро настроение.   Още от Digital: 7 отрицателни ефекта на социалните мрежи върху хората
Facebook
Facebook разработва технология, с която можем да контролираме компютрите с мисъл
Facebook разработва технология, с която можем да контролираме компютрите с мисъл
Facebook официално потвърдиха, че са се съгласили да придобият иновативния стартъп CTRL-laps. Интересът на компанията към реализиране на сделката е провокиран от технология за контролиране на компютри директно от мозъка. CTRL-labs е създадена едва преди четири години, но вече си спечели славата на пионер в разработване на подобни интерфейси. Финансовите параметри на сделката не бяха обявени публично, но се очаква Facebook да платят между $500 млн. и $1 млрд., за да купят стартъпа.   В момента инженерите на CTRL-labs вече разполагат с функциониращ прототип на смарт гривна от нова генерация. Благодарение на нея е възможно потребителите да контролират електронни устройства като смартфони или компютри без дори да се налага да докосват екрана или да използват клавиатура. Facebook смятат, че подобни концепции имат потенциала да революционизират начина, по който комуникираме и използваме социалната мрежа. Купуването на CTRL-labs ще ускори значително тези процеси.     Тук е момента да споменем, че Facebook работят над подобна технология от три години. Желанието им е да създадат интерфейс за изпращане на съобщения единствено с човешкия мозък. Приложенията на подобна технология биха били разнообразни и изглежда, че CTRL-labs представлява липсващото звено в стратегията на Facebook за реализирането на тази впечатляваща идея, съобщава CNet. За в бъдеще служителите на иновативния стартъп ще станат част от Facebook Reality Labs дивизията на компанията.   Още от Digital: Учени създадоха компютърен интерфейс, който превръща мислите ни в текст
Facebook
Facebook потвърдиха, че разработват очила с добавена реалност
Facebook потвърдиха, че разработват очила с добавена реалност
Facebook проявяват голям интерес към технологията за добавена реалност. Компанията вижда в подобни иновации бъдещето на онлайн комуникацията. В интернет многократно бе публикувана информация, че социалната мрежа планира да представи собствени очила с добавена реалност. Този проект всъщност е напълно реален, тъй като Facebook потвърдиха официално, че имат желание да създадат най-добрите AR очила досега в индустрията, информира Mashable.   Плановете станах публично достояние по време на Oculus Connect 6 пресконференцията на компанията. Представителите на Facebook са уверени, че технологията има предимства, които тепърва ще променят мобилните устройства. От една страна потребителите ще могат да общуват още по-интерактивно, а от друга да виждат пред очите си данни за GPS навигацията в реално време и др. Предимствата на добавената реалност за социалната мрежа са разнообразни.         По този начин бъдещите собственици биха могли да премахнат физическата граница между реалния и дигиталния свят. Facebook не пожелаха да коментират повече детайли за предстоящите си oчила, включително и кога можем да очакваме премиерата им. Можем да сме сигурни, че подобен продукт ще бъде интегриран към цялата екосистема от мобилни прилжоения на компанията, като Messenger, Instagram и WhatsApp. Премиерата едва ли ще стане факт преди края на 2020г.   Oще от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
смарт телевизори
Google, Facebook и Amazon събират данни за потребителите от смарт телевизорите
Google, Facebook и Amazon събират данни за потребителите от смарт телевизорите
Смарт телевизорите генерират все повече продажби и предлагат на потребителите още по-добри възможности да се забавляват с любимото си съдържание. Резултати от две независими проучвания, обаче показва, че този тип устройства могат да крият сериозни рискове за сигурността на личните ни данни. В случая става въпрос не за начина, по който използвате телевизорите, а за рекламните практики на компании като Google, Facebook и Amazon.   Оказва се, че компаниите събират много повече информация за активността и предпочитанията на потребителите, отколкото си представяте. Първото изследване на специалистите обхваща над 2000 различни канала в Amazon TV и Roku TV платформите. Данните са интересни и показват, че 69% от съдържанието в Roku използва онлайн тракери, докато тази стойност при Fire TV каналите се увеличава до внушителните 89%, съобщава TechSpot.     Сред данните, които се споделят с рекламодателите са заглавията на филми и телевизионни предавания, ID и серийни номера на телевизорите, WI-Fi Mac и SSID адреси и др. В повечето случаи информацията се споделя в некриптирана връзка. Второто изследване потвърждава опасенията и показа, че зад тези практики стоят именно тракерите на Google, Facebook и Amazon, които присъстват в 975 от 1000-те анализирани телевизионни канала.   Още от Digital: Какво трябва да знаем когато купуваме телевизор
виртуални валути
Meждународните регулатори започват разследване срещу виртуалната валута Facebook Libra
Meждународните регулатори започват разследване срещу виртуалната валута Facebook Libra
Желанието на Facebook да се превърнат в основен фактор в сферата на виртуалната валута е тема, която вече предизвика сериозни дискусии. Компанията вече представи криптовалутата Libra. Toзи продукт все още не е достъпен за масовия потребител, но се очаква да се превърне в основния метод за изпращане на пари и мобилни плащания. Огромната популярност на мобилните приложения на Facebook, като Mesenger, WhatsApp и Instagram сама по себе си е предпоставка за успеха на Libra.   Внушителните средства, с които разполага компанията провокираха и редица въпроси свързани с начина, по който работи виртуалната валута. Антитръстовите органи на европейския континент също изразиха съмнения, че Libra покрива всички финансови изисквания и законодателни мерки на ЕС. По всичко личи, че подобни опасения се поддържат от много други институции и регулатори по цял свят. Според последни данни на FinancialTimes това ще доведе до ново мащабно разследване срещу компанията.     Международните регулатори също не са убедени, че Facebook Libra не крие рискове за финансовата стабилност. Официалните представители на 26 централни банки, сред които U.S Federal Reserve и Bank Of England ще проведат среща в Швейцария, за да проведат серия от обсъждане. В събитието ще се включат и създателите на виртуалната валута, които ще предоставят допълнителни детайли за Libra. Правителствата на Германия и Франция вече разкритикуваха този продукт на компанията.   Още от Digital: Откриха измама с фалшиви уеб сайтове, които продават криптовалутата Facebook Libra
Facebook
Facebook спира да използва софтуер за лицево разпознаване в снимките на потребителите
Facebook спира да използва софтуер за лицево разпознаване в снимките на потребителите
Facebook информираха потребителите, че спират официално да използват лицево разпознаване в снимките, които качваме в социалната мрежа. Функцията ще бъде блокирана по подразбиране и ще е необходимо да я активирате сами в менюто, ако искате да работите с нея. Вече започна и разпространение на съобщение, което ви информира за начина, по който Facebook използват лицево разпознаване в акаунтите.   Това ще се случва единствено с потребителите, които са активирали функцията в своите профили.  Компанията също така уточни, че можем лесно да стартираме или спрем лицевото разпознаване от менюто с настройки. По този начин Facebook иска да акцентира, че ни предоставя пълен контрол за персонализиране на социалната мрежа. Съобщенията ще са видими, както за настоящите потребители, така и за новите регистрации.     Припомняме ви, че компанията използва алгоритми за лицево разпознаване, с които автоматично тагва хората в снимките, съобщава DigitalTrends. Oт Facebook постоянно са обект на много разследвания по цял свят, заради начина, по който събира личните ни данни. Новата функционалност е само част от опитите им да спазят изискванията на регулаторите, като предоставят повече свобода на своите потребители.   Още от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
Facebook
Facebook са заплашени от нови антитръстови разследвания в ЕС заради аудио записите на потребителите
Facebook са заплашени от нови антитръстови разследвания в ЕС заради аудио записите на потребителите
Регулаторите на европейския континент следят стриктно поведението на Facebook, което се дължи главно на практиките им за събиране и споделяне на личните ни данни. Компанията многократно е изразявала публично желанието си да сътрудничи и помага за всяко разследване на ЕС срещу тях. Въпреки демонстрираната съпричастност, обаче Facebook е изправена пред още по-сериозен контрол над антитръстовите органи на територията на ЕС, предаде BusinessInsider.   Koнкретен повод за предприемане на нови разследвания срещу компанията са практиките да правят аудио записи на потребителите и да ги изпращат до своите партньори. По този начин Facebook подобрява технологията си за гласово разпознаване, но според ЕС заплашва много сериозно неприкосновеността на потребителите. Първоначално компанията отхвърли твърденията, че изтеклите аудио записи са на европейски граждани, но всъщност се оказва, че ситуацията е именно такава.     Компанията неправомерно е събрала лична информация на 48 европейски граждани в 14 различни страни. Това е сериозно нарушение на европейското законодателство и може да предизвика нова вълна от дела. ЕС позволяват на всяка засегната страна да заведе собствен иск срещу Facebook въпреки, че обвиненията са идентични. Ако това се случи е възможно компанията да бъде санкционирана финансово от регулаторите със сума от порядъка на $2.2 млрд.   Още от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн