Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
831 резултата за facebook
Facebook
Facebook са изтрили 1.5 млрд. фалиши профила между април и септември 2018г.
Facebook са изтрили 1.5 млрд. фалиши профила между април и септември 2018г.
Facebook са обект на множество критики през последните седмици, свързани предимно с начина, по който съхраняват личните ни данни. Компанията стана жертва на хакери няколко пъти  от началото на годината досега и е в центъра на мащабни разследвания на регулаторите в ЕС. Това не са единствените им проблеми, тъй като социалната мрежа се опитва да се бори с фалшивите новини и разпространението на обидно съдържание в профилите .   За да се противопоставят на тези практики от Facebook използват специални алгоритми и голям екип от хора, които следят и блокират акаунти, нарушаващи правилата на платформата. Ако сте любопитни да разберете колко точно е разпространен този проблем ще ви информираме, че в периода между април и септември 2018г. са изтрити 1.5 млрд. фалшиви профила. Това е сериозно увеличение, спрямо началото на годината, съобщава TheNextWeb.     Конкретната информация разкрива, че през второто тримесечие са изтрити 800 млн. потребителски акаунта, като цифрата в началото на годината е 534 млн. Facebook са блокирали още 754 млн. в периода между юли и септември 2018г. Подобни практики имат важно значение, тъй като подобряват качеството на съдържанието и успешно спират разпространението на спам в социалната мрежа. От Facebook ще продължат да са доста агресивни в справянето с този проблем.   Още от Digital: Как Facebook преценяват кои публикации не са подходящи за социалната мрежа
Facebook Messenger
Започнаха ъпдейтите към функцията зa изтриване на изпратени съобщения във Facebook Messenger
Започнаха ъпдейтите към функцията зa изтриване на изпратени съобщения във Facebook Messenger
Facebook вече разкриха плановете си да ни позволят да изтриваме съобщения, които вече сме изпратили до приятелите си в приложението Messenger. От доста време това е едно от най-желаните подобрения от потребителите. Компанията стартира разпространението на дългоочакваната функция за двете водещи платформи за смартфони. Все пак ще е необходимо да се въоръжите с още малко търпение преди да можете да се възползвате от тази възможност в профила си в Messenger.   Последните данни на Engadget разкриват, че функцията е достъпна в някои страни, сред които Боливия, Колумбия, Полша и Литва. Компанията потвърди, че работят усилено със своя екип, за да ускорят максимално разпространението на ъпдейта в повече държави. Припомняме ви, че с този инструмент всеки от нас ще има как да изтрие съобщение до десет минути, след като го е пратил. Facebook смятат, че това е напълно достатъчен период от време, за да променим решението си.       На този етап компанията не планира да увеличи тази стойност. Идеята да можем да изтрием съобщения, които сме пратили в Messenger е доста полезна. По този начин ще можем да си спестим неудобството, ако сме написали прибързано съобщение. Интеграцията на функцията е поредния опит на Facebook да ни предостави повече контрол над комуникацията в популярното мобилно приложение. Едва ли ще се налага да чакаме дълго преди да е достъпна и в България.   Oще от Digital: Десет скрити функции във Facebook Messenger, които може би не знаете
Facebook
5 алтернативи на Facebook, които не злоупотребяват с личните ви данни
5 алтернативи на Facebook, които не злоупотребяват с личните ви данни
Някога Facebook започна социалната медийна революция, но днес компанията е пример за това как не трябва да се управлява една социална мрежа. Постоянните нарушения в сигурността и неприкосновеността на личния живот на потребителите доведоха до това все повече млади хора да напускат Facebook. Според Pew Research, 44% от потребителите на възраст между 18 и 29 години са заявили, че са изтрили приложението през последната година.   Ако и вие сте решили да изтриете потребителския си профил във Facebook, към коя социална мрежа възнамерявате да се насочите? Кои алтернативни сайтове на Facebook няма да откраднат вашите данни? Информацията на Make Use Of има за цел да ви помогне да си отговорите на тези въпроси.   1. FamilyWall От всички аргументи срещу изтриването на профила ви във Facebook, може би най-голяма тежест е този че след като се решите на тази крайна стъпка, ще загубите връзка с вашето семейство, което е далеч от вас или разпръснато по целия свят. За щастие, има алтернативи на Facebook, които можете да използвате за да подържате връзка с близките си. Една такава алтернатива е FamilyWall. Както подсказва името, услугата е специално създадено за поддържане на връзка с близките ви.   Мрежата има три основни характеристики, които я правят привлекателна от гледна точка на неприкосновеността на личния живот. Първо, комуникациите на вашето семейство се съхраняват в частен, сигурен облак. На второ място, няма реклами, така че никоя фирма няма да използва поведенческите ви данни, за да се рекламира. И накрая, FamilyWall обещава, че никога няма да използва вашите лични данни за търговски цели.   Функциите на FamilyWall включват споделяне на календари за рождени дни и други семейни събития, споделяне на списъци със задачи, проследяване на местоположението в реално време, възможност за създаване на частни групи в семейството ви и обширна фотографска и видео библиотека.   2. NextDoor FamilyWall може да изпълнява същата роля като Facebook, когато става дума за вашето семейство, но какво ще кажете за вашата местна общност? Друга основна сила на Facebook е че ви позволява да се свързвате с вашите съседи и съграждани, за да организирате събития, да обсъждате различни проблеми, да продавате предмети и т.н. Ако използвате Facebook за тези цели, трябва да проверите NextDoor.   Политиката на NextDoor е никога да не продава или отдава вашите данни за контакт или лична информация на трети страни. Поради естеството на мрежата обаче някои от вашите данни за контакт може да са видими за вашите съседи.   3. 23snaps Помислите пак, преди да добавите още снимки на вашите деца във Facebook. Ако пренебрегвате този съвет, не бива да се учудвате ако някой ден мине покрай вас градски автобус украсен с лицето на вашето невръстно дете. Въпреки че запазвате авторските права върху снимките си, условията на Facebook дават на компанията  право да използва безвъзмездно всичко, което качвате на сайта.   На практика това означава, че Facebook може да предостави допълнително разрешение за използване на вашето съдържание на други компании без ваше съгласие. Компанията дори може да печели от това, но не е задължена от закона да ви плаща.   Ако искате да споделяте скъпоценните спомени на вашите деца, по-добре проверете 23snaps. Компанията няма да споделя информацията ви или снимките ви с рекламодателите, освен ако няма изрично разрешение за това.  Самата мрежа ви позволява да създавате няколко албума от снимки, видеоклипове и текст, след което да ги споделяте с подходящите хора. За да спестите време, сайта интелигентно поставя вашите снимки в правилните албуми. Можете дори да поръчате печатна книга на всички ваши снимки.   4. Edmodo Edmodo се фокусира върху образователния сектор. Социалните медийни връзки между ученици и учители играят все по-важна роля в образователния процес, но публичната и отворена платформа на услуги като Facebook затруднява тяхното използване. Това накара учителите да търсят алтернативи на Facebook. Edmodo е създаден от учители, а сред характеристиките са групови разговори, дискусии, базирани на теми и мониторинг. Огромната общност вече е споделила повече от 650 милиона безплатни материала.   И поради това, че е насочена към малолетните и непълнолетните, Edmodo има солидна политика за защита на личните данни. Компанията не продава информацията на никого, включително на рекламодатели и на приложения на трети страни. Освен това, Edmodo позволява на родителите да се присъединят към мрежата. Като се присъединяват, родителите могат да се включват в учебния процес и да координират работата на учителите.   5. MeWe Четирите мрежи, които разгледахме досега, имат привидно стабилни политики за поверителност. Но ако сме научили нещо от Facebook, то е че политиките за поверителност могат да се променят.   MeWe обаче е различна. Мрежата се гордее със своята декларация за поверителност, според която „компанията никога няма да ви покаже насочена реклама. Всички публикации ще бъдат показани хронологично; няма алгоритми които да манипулират това, което виждате.  Сайтът никога няма да използва "бисквитки" за проследяване и никога няма да продаде вашите лични данни.“   На началната страница на сайта ще видите предизвикателството MeWe. Отбележете социалните мрежи, които използвате, и сканирайте браузъра си, за да видите колко проследяващи „бисквитки“ се показват. Ако неприкосновеността на личния живот наистина е приоритет номер едно за вас, MeWe е най-добрата алтернатива за Facebook.   Вижте как да разберем какво знае за нас Facebook
Facebook
Хакери откраднаха личните данни на 81 000 профила във Facebook
Хакери откраднаха личните данни на 81 000 профила във Facebook
Facebook отново попаднаха в центъра на масивна хакерска атака, които изложи на риск поверителната информация на милиони потребители. Оказва се, че хакери са използвали плъгини за водещите уеб браузъри, с които незабелязано от компанията да следят комуникацията между профилите. Членовете на анонимната групировка вече продават в интернет частните съобщения от разговорите на 81 хил. акаунти. Според твърденията им те притежават информация за над 120 млн. профила във Facebook.   Атаката на хакерите засяга потребителите от много страни, сред които и Европа, тъй като има засегнатите профили в държави като Украйна, Великобритания и Русия. От BBC потвърдиха, че базата данни е достъпна в интернет за всеки, който плати сума от $0.10 за достъп до личните разговори на един профил. Единственото нужно за провеждане на атаката е засегнатите хора да изтеглят разширение на трети страни в браузъра. След това хaкерите от разстояние копират личната им кореспонденция в социалната мрежа.     Компанията коментира официално информацията и потвърди, че вече се води разследване заедно с органите на реда, за да се установят причините за престъплението и самоличността на извършителите. Facebook допълниха, че сървърите им не са били компрометирани, а информацията от засегнатите профили е попаднала в хакерите от зловредни разширения за браузърите. Публикуваните данни включват не само скрийншоти на разговорите, но също потребителски имена, пароли, имейл адреси, снимки и др.   Още от Digital: Най-големите проблеми в сигурността на Facebook
Facebook
Защо шефът на Facebook вижда iMessage като най-големия конкурент на социалната мрежа
Защо шефът на Facebook вижда iMessage като най-големия конкурент на социалната мрежа
Facebook e първата асоциация, която повечето от нас си правят, когато чуят термина социална мрежа. Това не е случайно, тъй като платформата на практика няма конкуренция и популяризира този метод за комуникация в интернет. Доста компании опитаха по един или друг начин да прекъснат доминацията на Facebook, но всичките се оказаха неуспешни. Липсата на алтернативни социални мрежи е основна причина днес Facebook да имат над 2 млрд. регистрирани профила, което е доста впечатляващо постижение.    Лично шефът на компанията сега направи интересно изявление, в което определи iMessage като най-големия им конкурент досега, информира macrumors. Toва се случи по време на разговор с инвеститори, в който Марк Зукърбърг коментираше бъдещите планове на компанията. Тук е момента да обърнем внимание на факта, че iMessage e предварително инсталирано приложение за комуникация в iPhone и iPad, което само по себе си предпоставя неговата популярност сред собствениците на устройствата.     Успоредно с това шефа на Facebook допълни, че се забелязват сериозни признаци на промяна в нагласите на потребителите. Според него хората вече предпочитат да използват мобилни приложения, предлагащи възможност за по-поверителни форми на комуникация, като WhatsApp, iMessage и Facebook Messenger. В крайна сметка всичко опира до личните предпочитания на потребителите, които обаче обръщат все по-голямо внимание на сигурността на личните данни.    Oще от Digital: Как бързо да превключваме между няколко Facebook профила на един компютър
Facebook
Вече ще можем да добавяме музика към снимките и клиповете във Facebook
Вече ще можем да добавяме музика към снимките и клиповете във Facebook
Facebook разкриха повече детайли за подобренията, които ни очакват в мобилното им приложение. Компанията работи над няколко интересни функции, които скоро ще са достъпни за собствениците на смартфони. Благодарение на тях ще можем още по-лесно да споделяме съдържание и да се свързваме с любимите си хора. Най-голям интерес предизвиква възможността да добавяме музика към снимките и видео клиповете, които качваме в социалната мрежа. Това е едно от най-исканите подобрения от потребителите.    Интеграцията на Music on Facebook Stories ще ни позволи да споделяме още по-атрактивно съдържание в профилите си. Функцията ще е достъпна както за историите, които публикуваме, така и за News Feed, съобщава официалния уеб сайт на компанията. В крайна сметка това означава, че можете да направите снимка или видео клип с камерата или да изберете мултимедия, която пазите на смартфона си. Трябва да кликнете върху стикер иконата и да изберете парчето, което да прикачите към тях.       Другите потребители ще виждат информация за името на песента и изпълнителя. Facebook ще ни позволят да персонализираме своите истории с допълнителни ефекти. От компанията уточниха, че планират да разширят обхвата на функцията Lip Sync Live до повече държави и автори на съдържание. Следващият ъпдейт на приложението ще показа и текста на песните. В заключение ще отбележим, че гореизброените промени ще са достъпни за всички потребители в следващите няколко седмици,    Oще от Digital: Четири функции на Facebook, които можем да подобрим
Google
Какви мерки се предвиждат срещу монопола на Google, Amazon и Facebook
Какви мерки се предвиждат срещу монопола на Google, Amazon и Facebook
Живеем в свят, който се променя с бързи темпове. Понякога толкова бързо, че не само за обикновените хора, но и за правителствата и организациите е изключително трудно да са напълно адекватни и да предлагат бързо, решения на проблемите възникващи в новите условия.   Големите компании като Facebook, Google, Amazon навлязоха в живота ни дотолкова, че днес не можем да си представим ежедневието си без да ползваме услугите им. Разумно ли е обаче да сме толкова зависими от тези компании? Как се стигна до там, че пълноценното ни съществуване зависи от няколко големи корпорацции?   От The Verge разсъждават над тези и други въпроси, а информацията на медията е затова какви мерки се предвиждат, за да се ограничи монополът на големите компании.   Google: Конгломератът През 90-те години на миналия век, Microsoft беше обвинена, че използва контрола си върху пазара на персонални компютри, за да елиминира конкуренцията на пазара на офис приложения. Съвременният еквивалент на тази история е свързан с Google. Компанията има много врагове, като Microsoft, Oracle, Yelp и дори Motion Picture Association of America, всички те призовават за ограничаване властта на компанията.   Към враговете на Google се присъединява и Европейският съюз. Очаква се, на Google да бъде наложена висока глоба в размер на 4,3 милиарда евро. Причината е действията на компанията, с които тя налага своите приложения и услуги в мобилната платформа Android, която разпространява безплатно. Наскоро, америкаският сенатор Орин Хеч призова Federal Trade Commission, да разследва антиконкурентните ефекти от господството на Google в онлайн рекламите и в търсачките, подсказвайки, че подобно ограничение и глоби ще има за компанията и в САЩ.   Но според Матю Столер от Open Markets, най-доброто дългосрочно средство за защита от господството на Google е спирането ѝ от възможността да купува новостартиращи компании. „Ако търсите сребърен куршум, може би най-доброто решение е да блокирате Google, за да не може да купува никакви компании повече“, казва Столър.    Google е придобила над 200 стартиращи фирми от основаването си, включително YouTube, Android и DoubleClick. Модулната структура на компанията е безспорно пряк резултат от това купуване и е трудно да си представим как би изглежда Google без него.   Министерството на правосъдието досега не е оспорвало придобиванията на Google, но винаги може да променя подхода си. Американският сенатор Еми Клобучар, вече внесе законопроект, който е за налагане на пълна забрана за придобивания на компании, от която и да е компания с пазарна капитализация над 100 милиарда долара. (Към момента тази на Google е приблизително 840 милиарда долара).   Разбира се, законопроектът на Клобухар не се съсредоточава върху Google или дори върху други големи корпорации, но е очевидно че подобна блокада ще има уникален ефект върху това как големите компании оформят бизнес средата. Това ще накара предприемачите наистина да се конкурират с Google, защото сега стратегията им е как да привлекат вниманието на компанията, за да бъдат купени.   Amazon: Платформата Amazon прави живота на своите конкуренти много труден, а компанията се конкурира на практика с почти всички. През 2010 година Amazon сваля цената на бебешките пелени с до 30%, за да открадне пазарен дял от Diapers.com и по този начин фалира малкия си конкурент. Съвсем наскоро пък, малките търговци на дребно се оплакаха от изключително ниските цени, на които Amazon предлага лекарства. Фокусирана върху ползите за потребителите (обикновено това означава по-ниски цени), Amazon се превърна в основен конкурент на почти всеки пазар. И тъй като съвременният антитръстов стандарт се съсредоточава най-вече върху вредите за потребителите, Amazon до голяма степен избягва регулаторния контрол. Amazon обаче е в полезрението на правителствата на различни страни. Стейси Мичел, съпредседател на Института за местно самоувереност на САЩ, смята че проблемът с монопола на Amazon може да бъде решен с антитръстов пакет, според който Amazon трябва да се разбие на отделни части, с отфелни правила за всяка част. Така например, платформата, трябва да е отделена от търговските и производствени операции на компанията.   Facebook: Ефектът на морската звезда В някои отношения Facebook е най-неотложният случай, тъй като компанията притежава огромна власт над фундаментални функции на нашето общество. Освен това има непрозрачност в този бизнес и повече от всеки друг технологичен гигант, силата на Facebook е непосредствена заплаха за всички нас.    В конгреса на САЩ вече има внесени  редица мерки, но всички те са съсредоточени върху по-отговорно поведение от страна на Facebook. Но все повече критици смятат, че проблемът не може да бъде решен само с по-отговорно отношение.   Адвокатът Харолд Фелд, специализирал по телекомуникационни услуги, смята че очевидният отговор е да се подходи към Facebook като към Google: блокиране на бъдещи придобивания и откъсване на странични продукти като WhatsApp и Instagram.   Но ако проблемът е всеобхватният размер на мрежата, разделянето ѝ може да доведе до това, което Фелд нарича „Ефектът на морската звезда“. „Ако разкъсате звезда, парчетата се регенерират и вместо една звезда получавате пет. Ако се опитаме да разделим Facebook, ще получим Facebook по три, всяка част от които ще доминира в отделен пазарен сегмент. Това е труден проблем за антитръстовата политика.“, казва Харолд Фелд.  „Трябва да помислите как ще се справите с тези проблеми.“ За Фелд, единственото решение е конкретен законопроект за регулиране на платформа, подобен на Закона за далекосъобщенията, който уточнява нов набор от изисквания за неприкосновеност на личния живот, умереност и всички други проблеми, които са характерни за Facebook през последните години. Това е много работави, но може би няма друг път. "Няма да разрешим всичко наведнъж", казва Фелд. "Нуждаем се от нов и всеобхватен закон, който да се занимава с тези проблеми, защото те имат огромно въздействие върху живота ни".   Вижте най-големите проблеми в сигурността на Facebook
Facebook
Facebook иска да купи  водеща компания в сферата на киберсигурността
Facebook иска да купи водеща компания в сферата на киберсигурността
Настоящата година е изпълнена с много неочаквани проблеми за Facebook, които няколко пъти станаха жертва на хакерски атаки. Всичко това изложи на риск личните данни на милиони потребитeли и постави редица въпроси свързани със сигурността на социалната мрежа. Facebook също така е обект на няколко мащабни разследвания на регулаторите в ЕС, които могат да доведат до промени в начина, по който събират информация и да станат причина за солени финансови глоби на територията на континента.    Oт Facebook вече са стартирали преговори за придобиване на "голяма име в сферата на интернет сигурността", съобщава TheInformation. На този етап имената на евентуалните кандидати остават публична тайна. Все пак данните разкриват, че лично Марк Зукърбърг ръководи този проект и води преговори с някои от най-иновативните компании в сферата на киберсигурността. Изглежда, че Facebook искат да използват усъвършенстван софтуер за защита на потребителските профили.     Желанието на социалната мрежа е да финализира сделката до края на 2018г.. Това означава, че скоро  ще разберем името на компанията, която ще опита да подобри сигурността на Facebook. Информацията е позитивна, както за самите потребители, така и за успокоение на инвеститорите. В последните месеци много от тях си позволиха да критикуват Марк Зукърбърг относно липсата на по-ефективни решения, които да гарантират безопасността на потребителите във Facebook.   Още от Digital: Най-големите проблеми в сигурността на Facebook    
Facebook
Шефът на Facebook забрани на топ мениджърите на компанията да използват iPhone
Шефът на Facebook забрани на топ мениджърите на компанията да използват iPhone
Шефът на Facebook е разпоредил на мениджърите и най-високопоставените служители на компанията да използват само устройства с Android. По този начин Марк Зукърбърг въвежда забрана за използване на iPhone в офисите на компанията. Решението не е случайно и е провокирано от изказване на главният изпълнителен директор на Apple, Тим Кук. В свое интервю той  критикува начина, по който Facebook съхранява личните данни на потребителите.    Изявлението на Тим Кук бе провокирано от скандала с Cambridge Analytica, който избухна в началото на годината. Сегашната забрана за използване на iPhone, за сметка на смартфони с Android е доказателство, че шефът на Facebook се е засегнал от мнението на своя колега. От NewYorkTimes допълват, че шефа на социалната мрежа е аргументирал тази идея с твърдението, че повече хора използват Android, в сравнение с iPhone.      Toва е важно, тъй като служителите ще могат да предоставят най-доброто на своите клиенти, които използват най-популярната операционна система за смартфони. Facebook не е единствената компания, окуражаваща своите служители да предпочетат Android пред iPhone. Все пак трябва да отбележим, че забраната важи само за работното време и извън офиса всеки мениджър може да продължи да използва каквото устройство прецени.    Още от Digital: Как Марк Зукърбърг спечели $1.7 млрд. от Instagram за едно денонощие
Facebook
Вече ще имаме десет минути да изтрием изпратено съобщениe във Facebook Messenger
Вече ще имаме десет минути да изтрием изпратено съобщениe във Facebook Messenger
Вероятно ви се е случило да изпратите прибързано съобщения във Facebook Messenger и след това да ви се иска да го изриете без неговия получател да разбере? По този начин бихте си спестили неудобството и ще имате повече свобода върху начина, по който общувате с мобилното приложение. От компанията няколко пъти намекнаха, че работят над подобна функция, като за първи път това се случи още през април. Оказва се, че тестовете продължават с пълна сила и до ден днешен.   Според TheVerge дългоочакваната функция за изтриване на изпратени съобщения в мобилното приложение ще ни предостави време от 10 минути преди да премахнем даден пост от чата. Така ще можете да реагирате, ако пратите на погрешния човек снимка или друга поверителна информация. На пръв поглед ограничение от десет минути не звучи много, тъй като например при WhatsApp тази стойност е 60 минути. Все пак е добре, че Messenger ще предложи подобна функция.     Това подобрение е част от Version 191.0 на Messenger приложението за iOS и вероятно ще е част от следващата версия за смартфоните с Android. Възможността да изтриваме пратени съобщения от чатовете със сигурност ще се хареса на множество потребители. Функцията ще ни спести доста проблеми, ако по случайност изпратим мултимедия или друго лично съобщение до грешния човек. Вероятно в следващите седмици ще може сами да тестване този инструмент.    Oще от Digital: Пет алтернативи на Facebook, които не злоупотребяват с личните ви данни
Facebook
Facebook са заплашени от нови законови рестрикции от държавите-членки на ЕС
Facebook са заплашени от нови законови рестрикции от държавите-членки на ЕС
Разследванията срещу Facebook на европейския континент продължават с пълна сила, където компанията е обект на сериозни критики. Регулаторните органи и експертите по сигурността постоянно подканват технологичния гигант да подобри начина, по който съхранява и споделя личните ни данни. Все пак Facebook си сътрудничат с властите на ЕС, но въпреки това има още много неща, които да направят, ако искат да спазят изискванията на регулаторите на континента.   Aко това не се промени са изправени пред нови санкции. Припомняме ви, че Facebook бяха осъдени да платят глоба в размер на $645 хил. заради Cambridge Analytica скандала от началото на годината. Тогава жертва станаха 87 млн. потребителски профила, а това е максималната предвидена санкция от Закона за защита на данните от 1998г., съобщава TechRadar. Санкцията можеше да е осезаемо по-голяма, ако се третираше от GDPR, който бе въведен официално през май.      Британският комисар по защита на информацията, Елизабет Денъм поиска по-стриктни мерки на регулации срещу Facebook, тъй като компанията демонстрира желание, но не предприема реални мерки да се съобрази с изискванията в ЕС. Според думите ѝ социалната мрежа трябва да промени своя бизнес модел и призова, ако това не се случи Facebook да бъде санкционирана с най-тежките предвидени санкции. Това е сигурна гаранция, че регулаторите ще продължат да следят за нередности около компанията. .  Oще от Digital: ЕС постанови, че снимките в Интернет могат да се споделят само с разрешението на автора им
Facebook
Как да качваме снимки и видео с HD резолюция във Facebook от смартфона
Как да качваме снимки и видео с HD резолюция във Facebook от смартфона
Всеки път, когато ви се налага да качите снимка или видео във Faceboоk разполагате с опцията да изберете каква да е резолюцията на самия клип. Има различни ситуации, в които стандартното качество на  социалната мрежа напълно ви задоволява, но има други, когато искате да видите съдържанието във HD формат.   Независимо от желанието ви са необходими само няколко кликвания в менюто на профила ви във Facebook. Eто как най-бързо и лесно да качите видео или снимка с HD резолюция в своя профил от смарфон с Android или iOS, според MakeUseOf:   1. Кликнете иконата за достъп до менюто в горния десен ъгъл.  2. Изберете последователно "Settings Privacy" и "Settings".     3. Кликнете върху "Media and Contacts".      4. Следващата стъпка е да активирате слайдерите на "Upload Video in HD" и "Upload Photos in HD".     Все пак е добре да извършвате ъплоуда на съдържание с HD резолюция, когато сте свързани към Wi-Fi мрежата. По този начин ще си спестите време и излишни разходи за мобилен интернет. Качването на файлове с големи размери е подходящо, когато искате да освободите свободно пространство от смартфоните. Aко имате устройство с iOS e нужно да изберете последователно "Settings & Privacy>Settings>Media Contacts и Videos and Photos".      Oще от Digital: Четири функции на Facebook, които можем да подобрим
Facebook
Facebook разработват музикално приложение за смартфони с името Lasso
Facebook разработват музикално приложение за смартфони с името Lasso
Софтуерните инженери на Facebook са започнали работа върху ново мобилно приложение, което е с кодовото име Lasso. Компанията се надява с него да успее да привлече вниманието на тийнейджърите и най-младата аудитория. Moбилното приложение ще им позволи да записват и споделят клипове на себе си, как танцуват и се забавляват на популярни музикални парчета. Facebook вече са установили контакт с представителите на най-големите звукозаписни студия.      Ако социалната мрежа успее да предложи най-разнообразната колекция от лицензирано съдържание определено може да превърне Lasso в световен хит. Новото мобилно приложение на Facebook ще бъде позиционирано като конкурент на Musical.ly, което е изключително популярно сред тийнейджърите. В момента потребителската му база надхвърля 60 млн. потребители и скоро бе придобито от китайския гигант ByteDance на цена от $1млрд. съобщава TechCrunch.      Сделката също така интегрира Musical.ly към мобилното приложение TikTok. Aлтернативният продукт на Facebook се разработва от членове на Video и Watch екипите на социалната мрежа под ръководството на Брейди Вос. Концепцията на компанията предвижда Lasso да привлече повече потребители и постепенно да се утвърди като допълнителен източник на приходи. Тепърва ще научаваме повече детайли за Facebook Lasso.   Oще от Digital: Как да разберем какво знае за нас Facebook
Facebook Messenger
Kaкви са подобренията в новата версия на Facebook Messenger
Kaкви са подобренията в новата версия на Facebook Messenger
Facebook започнаха да разпространявт официално новата версия на Messenger. Компанията е подготвила редица промени в дизайна и функционалността на софтуера. Според последно проучване 71% от хората определят изчистения интерфейс като основен приоритет в приложенията за комуникация, а 62% се чувстват по-близки до приятелите си, когато си общуват с тях. Новата версия на Facebook Messenger е създадена да отговори на техните очаквания и да им позволи още по-бързо и лесно да разговарят и се забавляват с любимите си хора.     За в бъдеще Facebook Messenger ще има три раздела за навигация, вместо сегашните девет. Това ще са секциите Chats, Discover и People. В горната част ще има бутон за активиране на камерата на смартфоните, което ще улесни създаването и споделянето на снимки. Секцията People ще позволи да откривате приятели, да следите нещата, които публикуват и да виждате кои от тях са активни в мобилното приложение. Третият нов раздел e Discover и е разработен да ни свързва с бизнеса, да ни забавлява с любимите игри, да откриваме новини и др.     Водещ акцент в ъпдейта са възможностите за персонализация на чатовете. Функцията Color Gradients позволява да използвате различни цветове в прозорците с разговорите. Така например ще видите как съобщенията се променят от червен в син цвят, докато скролвате в даден чат. Вече се работи усилено и над интеграцията на нощен режим, който ще бъде представен на по-късен етап. В заключение ще отбележим, че сегашнят ъпдейт се разпространява на етапи и до няколко седмици ще може да се използва от всички потребители, които работят с Facebook Messenger.   Oще от Digital: Facebook Messenger вече ще ни информира за фалшивите профили в приложението
Facebook
Facebook са изгубили доверието на над 1 млн. потребители в Европа през 2018г.
Facebook са изгубили доверието на над 1 млн. потребители в Европа през 2018г.
Facebook са изправени пред множество проблеми от началото на годината досега, които изложиха на риск личните данни на милиони потребители. Социалната мрежа стана обект на няколко атаки на хакери и постави редица въпроси свързани с начина, по който компанията управлява поверителната ни информация. Компанията е обект на редица разследвания от регулаторите на ЕС, които тепърва могат да станат причина за финансови глоби и въвеждането на редица ограничения.    Много известни личности вече започнаха да промотират редица кампании, в които да спрем да използваме Facebook и да предпочетем алтернативни платформи в интернет. Последните данни на Telegraph разкриват, че всички тези специфични ситуации са се отразили негативно на популярността на Facebook в Европа. Все пак спада в популярността на Facebook не е толкова притеснителна, тъй като само един милион потребители са изтрили своите акаунти през лятото.     Това е сериозна стойност, но с оглед 2 млрд. потребители едва ли представлява проблем за бизнес модела им. Въпреки това анализаторите предупреждават, че негативното мнение може да се превърна в постоянен проблем за Facebook, ако не променят своята стратегия. Всички тези процеси са добра възможност компанията да въведе промени в своята стратегия, за да предотврати подобен отлив на потребителите от своята платформа.    Oще от Digital: Как да възстановим забравена парола във Facebook
Facebook
Вече можем да използваме 3D снимки във Facebook
Вече можем да използваме 3D снимки във Facebook
Facebook постоянно тестват нови начини, с които да ни улеснят в споделянето на съдържание и комуникацията с любимите ни хора в интернет. Припомняме ви, че компанията демонстрира на F8 конференцията през май интересен метод за превръщане на нормaлни снимки в 3D изображения. Този триизмерен ефект се постига със специална технологията, която измерва разстоянието между обекта на преден план и фона зад него. Така се улавят дори най-малките детайли и се придава дълбочина на снимките.    Ако сте нетърпеливи да изпробвате тази функция е добре да знаете, че Facebook вече започнаха да я разпространяват до потребителите, предаде Engadget. За да направите 3D снимка е необходимо да създадете изобрaжение от смартфона в портретен режим и да започнете да ъплоудвате нова публикация в социалната мрежа. Кликнете върху иконата за менюто в горния десен ъгъл и изберете опцията "3D Photo". Tака ще отворите папката със снимки в портретен режим, които пазите в смартфона.     Важно е да знаете, че 3D снимките ще са достъпни както в емисията с новини News Feed, така и във виртуална реалност. За целта е необходимо да имате Oculus Go или Ofulus Rift. Oт компанията твърдят, че са необходими няколко седмици преди всички да имат достъп до новата функция. Компанията съветва да избираме композиции, в които обектите са с контрастиращи цветове, в сравнение със задния фон. По този начин ще се постигне още по-интересен ефект на 3D Photos снимките в социалната мрежа.   Oще от Digital: Как Facebook преценяват кои публикации не са подходящи за социалната мрежа