Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1118 резултата за facebook
Facebook
Kaк най-бързо да активирате Dark Mode режима на Facebook от смартфона
Kaк най-бързо да активирате Dark Mode режима на Facebook от смартфона
Сърфирането в социалните мрежи е удобен начин да се информирате за важните неща, които се случват около вас, но също така може да има негативно емоционално и психическо влияние. Facebook е платформа, която първоначално бе създадена да улесни общуването и споделянето на информация с приятели и хора, споделящи сходни интереси. Невероятният бизнес успех промени приоритетите на компанията, които се ориентираха към по-директни маркетингови подходи. Информацията споделяна във Facebook е основен източник на приходи и това не е тайна за никого. Оптималният вариант е да бъдем активни едновременно от десктопа, така и от смартфоните, когато пътуваме. Изграждането на индивидуални профили с активността на всеки акаунт е съпроводено и с интеграцията на широк набор от функции, които променят начина, по който работи Facebook. Мобилните приложения са специален акцент, тъй като генерират основна част от трафика на социалната мрежа.     Един от най-полезните начини да промените визията на Facebook е да активирате Dark Mode режима. Тъмните цветове не само не натоварват очите, но и допринасят за по-дългия живот на батерията в смартфоните. Използването на Dark Mode ще гарантира по-комфортно четене и разглеждане на страници при липса на достатъчно светлина, което е полезно и при пътуване.     Активирането на нощния режим изисква няколко кликвания. След като стартирате Facebook приложението на смартфона кликнете върху менюто в горния десен ъгъл. Това е традиционната икона с три хоризонтални черти. Скролнете между различните настройки, докато не откриете раздела "Settings & Privacy". Oстава само да изберете опцията "On", за да приложите тъмната тема в интерфейса на мобилната версия на Facebook. Aко промените мнението си може лесно да върнете "Light" темата, като следвате същите стъпки.     Още от Digital: Facebook разкриха защо спират някои функционалности на Messenger и Instagram в Европа
Facebook
Facebook разработват конкурент на приложението за аудио чат Clubhouse
Facebook разработват конкурент на приложението за аудио чат Clubhouse
Facebook искат да притежават най-мащабната платформа за комуникация в технологичната индустрия. Амбициозната им цел да слеят чатовете на Messenger, Instagram и WhatsApp изисква време за реализация. От компанията също така експериментират с много идеи и имат специална дивизия, която разработва нови приложения за забавление и общуване с логото на Facebook. През последните седмици се появи непознато заглавие, което се превърна в голям хит сред най-младата аудитория. Името на софтуера е Clubhouse, като разработката е подкрепена от няколко известни личности, сред които инвеститора Maрк Андреесен. Мобилното приложение позволява да се присъединявате към различни аудио стаи и да обсъждате разнообразие от теми. По този начин Clubhouse предлага алтернативен аудио формат, който има голям потенциал да привлече по-голяма аудитория. На този етап използването на приложението изисква покана от друг потребител, но вероятно ограничението ще бъде премахнато през следващите месеци. Участие в аудио чатовете, които предлага Clubhouse вече направиха Опра Уинфри, Аштън Къчър, Илон Мъск и др.     Шефът на Facebook също се включи в дискусиите на Clubhouse и предостави своето мнение за развитието на технологиите с добавена и виртуална реалност. Това се случи само преди няколко дни, но Марк Зукърбърг вече oбмисля възможността да предложи собствен конкурент на приложението за аудио чат. Неговата поява изненада доста хора, които не очакваха да видят създателя на Facebook да се включи в разговор на Clubhouse. По всиччко личи, че той е искал лично да се увери как работи приложението и какви са възможностите подобна технологията да бъде интегрирана и към социалната мрежа. Служителите на Facebook вече експериментират със софтуерни решения, които да превърнат този продукт в реалност. Засега проекта е в начална фаза и вероятно тепърва ще научаваме повече детайли за плановете на компанията. В миналото Facebook са взаимствали популярни идеи на свои конкуренти като например Stories формата вдъхновен от Snapchat. Друг пример е Instagram Reels, чиято цел е да конкурира TikTok. Скоро това ще се случи и с Clubhouse.   Oще от Digital: 5 начина, по които хакерите използват Facebook, за да крадат личните ни данни
EC
EC въвеждат нови регулации, които ще принудят Google и Facebook да плащат за новини
EC въвеждат нови регулации, които ще принудят Google и Facebook да плащат за новини
Антитръстовите органи на ЕС вече създадоха доста проблеми на големите технологични компании. Регулаторите наложиха рекордни финансови санкции и принудиха брандове като Facebook и Google да се съобразяват със законодателството. Последните дела, които се водят срещу най-големите представителите на IT сектора предвиждат и много промени в начина, по който работят популярните им услуги. ЕС винаги дават приоритет на поверителността на личните данни и гарантиране на интересите на крайния потребител. Вече е започнала работа над нова рамка, която предвижда допълнителни регулация в дигиталния сектор на ЕС. Основната цел на инициативата е да наложи правила, които да принудят Google и Facebook да започнат да плащат за новинарско съдържание. По този начин ще се гарантират правата на издателите и ще се предостави достъп до по-достоверна информация на читателите.  Подобни мерки вече се обсъждат и в Австралия, като Google дори заплашиха да спрат да предлагат услугите си в страната. Скоро това може да се случаи и на територията на ЕС.     Представителите на Европейския парламент вече провеждат активни дискусии относно въвеждането на две нови регулации : Digital Services Act (DSA) и Digital Markets Act (DMA), съобщава Financial Times. Някои от предложените реформи ще изискват Google и Facebook да съобщават на издателите за промени в начина, по който агрегират резултатите при търсенето. Създаването на по-силна и независима позиция на авторите на съдържание в разговорите с големите технологични компании е водещ приоритет в предвижданите регулации. Постигането на лицензионно споразумение между Google и издателите ще става съобразно прозрачни критерии, които са одобрени от EC. Възможността компании от ранга на Facebook и EC да отделят средства за достъп до новинарско съдържание изисква намирането на оптимален баланс между интересите на двете страни. Google вече са осигурили бюджет от $1 млрд. за подобни инициативи в следващите три години. Въвеждането на DSA и DMA ще ограничи влиянието на големите компании за сметка на самите потребители.   Oще от Digital: ЕС подготвят по-стриктни санкции срещу Apple, Amazon, Facebook и Google
технологични новини
Какво се случи в технологиите на 29 януари в digital.bg
Какво се случи в технологиите на 29 януари в digital.bg
Социалната изолация по време на пандемията е водеща причина да прекарваме повече време в домовете си, като се забавляваме с гледане на мултимедия, сърфиране в социалните мрежи и забавление с игри. Премиерата на Sony PlayStation 5  и Xbox One Series X допълнително превърнаха гейминга в хоби за милиони потребители по време на кризата с COVID-19.   1. Кои ще са безплатните игри в PlayStation Plus през февруари Собствениците на конзолите PlayStation също така могат всеки месец да получат достъп до няколко предварително избрани игри от Sony. От компанията сега...
Facebook
Facebook и Google сключиха споразумение за намаляване на конкуренцията при рекламите
Facebook и Google сключиха споразумение за намаляване на конкуренцията при рекламите
Facebook и Google разполагат с впечатляващи ресурси, които имат достъп до огромно количество информация за своите потребители. Всички данни споделяни в популярните им приложения се използват за таргетиране на реклами, които са водещ източник на приходи за двете компании. Това не е тайна за никого и е в основата на бизнес модела и екосистемата от софтуерни решения, които Facebook и Google ни предлагат.  Рекламните им стратегии често са обект на разследвания от антитръстовите органи, които търсят доказателства за нерегламентирани бизнес практики. Докато текат тези процеси научаваме непознати детайли за конкретните маркетингови похвати на технологични гиганти от ранга на Facebook и Google. Данни от нова публикация на NYTimes разкриват, че двете компании са сключили тайна сделка, чиято цел е да се намали конкуренцията в рекламния сектор.  Това се е случило преди три години, като въпросното споразумение е известно като "Jedi Blue" и  е регулирало отношенията между двете страни в този ключов сектор, съобщава Engadget.     Подписването на документа облагодетелства основно Facebook, особено в процеса на наддаване на рекламни оферти в няколко онлайн платформи едновременно. В замяна на това получават подкрепата на Google за открито офериране при продажбата на тези реклами. Конкретните условия на "Jedi Blue" създават сериозни предимства за социалната мрежа.  От една страна социалната мрежа има повече време да наддава за реклами, но също така се възползва от директни сделки за таксуване на сайтовете, които ги хостват, както и помощ от Google за по-добра оптимизация на рекламните аудитории.  Facebook се съгласяват да участват в повече от 90% от рекламните търгове, на които може да идентифицира потребителите и гарантира минимален бюджет от $500 млн. годишно. Интересна клауза включена в договора забранява на Google да използва информацията от офертите, за да манипулира аукционите в своя полза.  В заключение ще отбележим, че нито една друга компания, която си партнира с Google не е била удостоена с толкова примамлив договор в сферата на рекламите, както Facebook.   Още от Digital: Google и Facebook сключиха споразумение да си помагат в случай на разследване
WhatsApp
WhatsApp вече ще споделя личните ни данни с Facebook, независимо дали сме съгласни
WhatsApp вече ще споделя личните ни данни с Facebook, независимо дали сме съгласни
WhatsApp е популярно приложение, което може да се похвали с рекорден трафик през изминалите празници. Системата за криптиране на информацията винаги е била водещо предимство за заглавието. Това гарантира сигурността на потребителите, дори при провеждане на видео разговори. Приложението е собственост на Facebook, които се стараят постоянно да го актуализират с нови функционалности. Освен разнообразните възможности за комуникации, добавяне на стикери и GIF файлове вече се експериментира с идеята WhatsApp да поддържа мобилни плащания. Компанията продължават да търси начини как да направят WhatsApp по-атрактивна платформа за потребителите. Този път, обаче промените вероятно няма да допаднат на повечето потребителите. Причината е актуализирана декларация за поверителност и използване на мобилното приложение. Най-съществената промяна за профилите е, че скоро WhatsApp ще въведат изискването информацията за потребителите да се споделя с Facebook, независимо дали сте съгласни. В противен случай няма да има как да използвате приложението на своето устройство, информира 9to5google.     Вече се разпространява съобщение, което започва да информира потребителите за промените. Още през лятото на миналата година WhatsApp предоставиха опцията "Not Have Your WhatsApp Account Information Shared With Facebook". По този начин предоставят повече контрол на информацията споделяна от потребителите. Следващата актуализация, обаче ще премахне тази опция в мобилното приложение. Така съгласието с промените ще даде одобрение данните да се споделят с Facebook. Другият вариант е да спрете да използвате WhatsApp и да се насочите към алтернативно заглавие. Данните споделени със сървърите на Facebook ще се използват за тартегиране на реклами. Промяната в правилата за използване могат да се отразят на популярността на WhatsApp, но въпреки това приложението ще продължи да е водеща платформа за комуникация. Бъдете много внимателни преди да дадете съгласието си с новите правила на WhatsApp.   Oще от Digital: Facebook Messenger и WhatsApp скоро ще могат да изпращат съобщения помежду си
Samsung
Samsung изтри публикация във Facebook, с която се шегуват с Apple заради липсата на зарядно в комплекта на iPhone 12
Samsung изтри публикация във Facebook, с която се шегуват с Apple заради липсата на зарядно в комплекта на iPhone 12
Apple са се погрижили да гарантират множество подобрения в новото си поколение смартфоните. iPhone 12 имат луксозен дизайн, по-добри камери и 5nm процесори. Toва са първите устройства от серията, които поддържат 5G мрежи и имат LiDAR сензори. Неслучайно Apple очакват iPhone 12 да подобрят настоящите им рекорди по продажби. Сериозен отзвук в публичното пространство предизвика решението на компанията премахне зарядното и слушалките от комплекта на смартфоните. Производителите на Android не пропуснаха възможността да се пошегуват с Apple, като сред тях можем да споменем Xiaomi и Samsung. Корейският производител дори качи няколко снимки в профилите си със социалните мрежи, допълнени от снимка на зарядно и текст "Included With Your Galaxy". Целта на тези публикации е да информират потребителите, че ако изберат Samsung няма да се налага да плащат допълнително, за да си купят зарядно устройство за смартфоните. Ситуацията обаче се промени драстично само за няколко седмици, тъй като Samsung вероятно ще последват примера на Apple.     Вече ви съобщихме, че изтече ново доказателство, че смартфоните Samsung Galaxy S21 ще се продават без зарядно. Премиерата на дългоочакваните флагмани е на 14 януари. Ако това не е достатъчно да ви убеди в плановете на Samsung ще допълним, че компанията изтри публикацията във Facebook, с която първоначално се пошегува в Apple. Въпросният тест уточнява, че смартфоните Samsung Galaxy предлагат всичко, от което се нуждаете от базови неща като зарядни до най-добрите дисплеи, процесори и камери в индустрията. Изтриването на поста е поредното потвърждение, че комплекта на Galaxy S21 няма да включва зарядно устройство. Аpplе aргументират това решение с вредните въглеродни емисии в атмосферата, но по-скоро има икономически характер.Ако Samsung наистина възприемат тази стратегия можем да сме сигурни, че и други производители на Android ще се присъединят. Така освен иновациите, които ни очакват през следващите месеци 2021г. може да се превърне в годината, която ще сложи край на зарядните в комплекта на смартфоните.   Oще от Digital: Samsung разработват 30W зарядно за Galaxy S21, което ще се продава отделно
Facebook Messenger
Facebook разкриха защо спират някои функционалности на Messenger и Instagram в Европа
Facebook разкриха защо спират някои функционалности на Messenger и Instagram в Европа
Facebook са обект на постоянни разследвания на регулаторите свързани с бизнес практиките на компанията. Традиционна фокуса е насочен към рекламната политика и начина, по който се управлява инфомрацията на потребителите. Само предни дни ви съобщихме, че Facebook временно деактивира някои функции на Messenger и Instagram в Европа. Невъзможността на потребителите да използват пълноценно своите акаунти в популярните приложения е свързана с нови мерки на ЕС. Ако виждате съобщения с текст "Some Features Not Available" във Facebook Instagram и Messenger е добре да знаете, че това е провокирано от т.нар. "2002 Privacy and Electronic Communications Directive (ePrivacy Directive)". Директивата съществува повече от две десетилетия, но вече ще бъде прилагана и към приложенията за комуникация, каквито са Messenger и Instagram. Въвеждането на тези мерки налагат спиране на някои функции, докато разработчиците на Facebook оптимизират заглавия за новите законодателни разпоредби на ЕС. За да го постигне, обаче компанията трябва да въведе доста промени, съобщава mspoweruser.     Възстановяването на пълните функционалности на приложенията е свързано с по-ефективен начин, който да гарантира, че данните генерирани от тях са отделени от другите части на инфраструктурата на Facebook. Вече се работи над концепцията, но от компанията са дали приоритет на най-важните функционалности като видео разговорите и текстовите съобщения. Това са най-важните елементи от Facebook, Messenger и Instagram, като едва след като бъдат оптимизирани ще се присъедини към останалите компоненти. Функцията за създаване и участие на анкети също нарушава новите правила за поверителност в Европа. Няма да е изненадващо, ако този инструмент бъде напълно спрян в Европа. Все още не е ясно колко време ще се нуждаят инженерите на Facebook, за да възстановят нормалната работа на приложенията. Действията на регулаторите са провокирани изцяло от идеята да се гарантира сигурността на потребителите за сметка на някои функции в популярните мобилни приложения. Компанията ще продължи да информира потребителите за прогреса във въвеждането на еPrivacy Directive към своите услуги.   Още от Digital: Функцията за самоизтриващи съобщения вече е налична за Facebook Messenger и Instagram
Facebook
Смарт часовникът на Facebok ще е предназначен за съобщения и здравни функции
Смарт часовникът на Facebok ще е предназначен за съобщения и здравни функции
Сигурността на личната информация продължава да е най-обсъжданата тема свързана с профилите ни във Facebook. От компанията са доста активни в желанието си да получат повече информация за предпочитанията и любимите ни хора. Колкото повече данни споделяме в социалната мрежа, толкова повече данни предоставяме на Facebook. Aгресивната рекламна политика е източник на внушителни приходи и е неизменна част от бизнес модела на компанията. Facebook също така инвестират наличния финансов капитал в нови технологии, които очакват да навлизат и променят ежедневието ни. Специалистите от Reality Labs подразделението експериментират с иновативни продукти, които ще формират бъдещето. Тази дивизия включва повече от 6000 експерти, учени и разработчици, които ежедневно тестват нови решения в сферата на добавената и виртуалната реалност. Хардуерната дивизия на Facebook тепърва ще оказва още по-голямо значение върху бизнес развитието на компанията. Следващата голяма концепция, над която се работи активно са умните часовници, които генерират впечатляващи продажби от началото на пандемията досега, информира TheVerge.     Предстоящото устройство ще бъде представено на пазара през следващата година. Специален акцент ще бъде интеграцията на повече фитнес функционалности и възможностите за комуникация. Премиерата на нова джаджа, която можем да носим навсякъде с нас ще предостави още повече информация за ежедневието ни, което е целта на Facebook  с първия им часовник. Първоначалната идея е устройството да работи с Wear OS, но в дългосрочен план Facebook планират да имат по-голям контрол над софтуера. Това вероятно означава да създадат собствена операционна система за преносими джаджи. Първият умен часовник на Facebook ще допълни други хардуерни продукти като очилата с виртуална реалност Oculus или джаджите за видео част Portal. Компанията иска да представи усъвършенствана система, която да позволи безжично свързване с периферни устройства и аксесоари. Допълнителни функции ще позволят да получавате в реално време уведомления от социалната мрежа, но също да следите и споделяте резултатите от тренировките с любимите хора. По всичко личи, че хардуера ще започне да има все по-голямо значение за Facebook през 2022г.   Още от Digital: Какво се крие зад технологията за измерване на химическите показатели на тялото в смарт часовниците
Facebook
Защо Facebook и Instagram спряха да показват превю на линковете в Европа
Защо Facebook и Instagram спряха да показват превю на линковете в Европа
Facebook генерира невероятен трафик, заради активността на потребителите. Компанията гарантира, че всички функции работят оптимално с мрежа от сървъри по цял свят. Всеки ден се ъплоудват стотици милиони публикации и коментари в профилите ни, което изисква сериозен технологичен потенциал за поддръжка. Instagram е най-популярното приложение за споделяне на снимки, което също е собственост на Facebook. От дълго време компанията работи над идеята да премахне границите между двете платформи, включително и за сливането на чатовете от Messenger, WhatsApp и Instagram. Независимо от амбициозните планове на Facebook е факт, че услугите им достигат до милиарди потребители по цял свят. Известен факт е, че социалната мрежа генерира приходи основно от реклама. Това е възможно заради огромното количество данни, с което разполага за потребителите. Експерти по сигурността предупредиха, че показването на превюта на линкове в мобилните версии на Facebook и Instagram може да крие неподозирани рискове.  В случая става въпрос за допълнителни детайли в споделените връзки, като снимка и адреса на самия линк в чатовете.     Oказва се, въпросните превюта на линковете в приложенията могат да разкрият поверителни данни като IP адреси, но същото други връзки споделени между потребителите, както и да генерират допълнителни детайли от тях. Тази уязвимост е подходяща и за изтегляне на големи файлове без знанието на потребителите. Facebook и Instagram използват тази функция по различен начин и съхраняват в сървърите на компанията цялото съдържание свързано с връзките, независимо от техния размер. По този начин е възможно да има данни за активността ви, които не бихте искали да съхранява, съобщава MacRumors. Поддържането на копия от Link Preview информацията може да доведе до кражба на лична информация, детайли за договори, медицински досиета и др. Стриктните регулации на територията на ЕС са принудили компанията да се съобрази и да спре да визуализира допълнителни данни за линковете във Facebook и Instagram. Най-вероятната причина да бъдат блокирани Link Preview връзките в Европа е, че нарушават поне три члена на европейската директива за сигурност.     Още от Digital: Facebook започна да разпространява функция за изпращане на съобщения между Messenger и Instagram
Facebook
 Facebook се съгласиха с новите условия на Apple за показване на реклами в iOS 14
Facebook се съгласиха с новите условия на Apple за показване на реклами в iOS 14
Две от най-големите компании в технологичната индустрия се озова в центъра на мащабен конфликт. Вече ви информирахме как Facebook обвини Apple в нелоялни бизнес практики. Ситуацията ескалира заради въвеждането на нови промени в iOS 14 свързани с разрешенията за достъп до личните данни на потребителите. Аpple съобщиха за функционалност, която ще показва каква информация събират за нас мобилните приложения в смартфоните. Успоредно с това компанията иска да улесни процеса по блокиране на тракерите, които следят активността им в интернет. По този начин предоставянето на отказ за разрешение до определени данни може да блокира изцяло възможността софтуер от трети страни да разбира какво правите онлайн. Едва ли е изненадващо, че промените подготвяни от Apple предизвика най-големи критики от Google и Facebook. Toва са две от компаниите, които разчитат предимно на различните методи за следене потребителите, за да генерират приходи от тяхната активност в интернет. От Apple нямат никакво намерение да се откажат от своите планове.     iOS е мащабна екосистема, която осигурява достъп до милиони устройства и бизнес възможност, която не може да бъде пропусната дори от най-големите IT гиганти. Сега разбираме за интересна промяна в плановете на Facebook, които актуализираха своята позиция относно промените в iOS 14. Компанията изрази отново своето съгласие, но все пак разкри, че ще показва новото уведомление, с което собствениците на iPhone могат да изберат дали да разрешат достъп до личните си данни. По този начин Facebook смятат, е ще улеснят максимално своите потребители и представители на бизнеса, които използват iOS екосистемата. Въпреки това Facebook продължават да споделят първоначалното си твърдение, че персонализираните реклами поддържат малкия бизнес и позволят приложенията за смартфони да бъдат безплатни. Новата функция ще позволи на всеки собственик на iPhone сам да прецени дали иска тракерите да получават достъп за активността му в интернет.   Oще от Digital: Facebook продължават нападките срещу Apple в печатните медии
Facebook
Войната между Facebook и Apple за сигурността на личните данни се изостря
Войната между Facebook и Apple за сигурността на личните данни се изостря
Два от най-големите технологични гиганти се озоваха в центъра на сериозен конфликт, който избухна през последните седмици на 2020г. Конкретният мотив за влошените отношения между Facebook и Apple е въвеждането на нова функционалност в iOS 14. Недоволството е предизвикано от предоставянето на лесен начин на собствениците на iPhone да блокират определени приложения да следят активността им в интернет. Facebook генерират приходи от реклама и подобна възможност означава, че могат да загубят сериозен финансов ресурс от iOS eкосистемата. Разговорите между двете страни по казуса изглежда не са дали необходимия резултат, тъй като Facebook обвини Apple в нелоялни бизнес практики. Социалната мрежа определя действията на своя конкурент като сериозен удар върху независимите разработчици. Компанията твърди, че с промените ще бъдат засегнати приложения от трети страни, тъй като Apple ще генерира приходи възползвайки се от своя контрол над iOS екосистемата. След това нападките на Facebook срещу Аpple се пренесоха и в печатните медии.     Социалната мрежа също така планира да заведе съдебно дело срещу Apple в обвинения в монопол на App Store и установяването на умишлен контрол над приложенията на външни разработчици. Марк Зукърбърг в разговор с инвеститорите ги информира, че политиките на Apple по отношение на сигурността имат една цел, а именно да разширяват бизнеса на компанията. Според него може да изгледа, че Apple се опитва да помага на своите потребители, но всъщност ограничава избора им и вреди на естествената конкуренция. Шефът на Apple също си позволи да критикува Facebook и начина, по който генерират и съхраняват информация за потребителите. Tим Кук се включи в онлайн разговор, който е част от Computers, Privacy and Data Protection конференцията на ЕС. Той не само критикува Facebook, но дори го направи без да споменава името на компанията. Неговото мнение е, че основния стремеж на Facebook е да събере колкото се може повече информация за даден потребител, независимо от последствията и начина, по който ще го направят.   Още от Digital: Facebook имат план да сложат край на успеха на iPhone
WhatsApp
Защо Facebook твърдят, че споделянето на лични данни от WhatsApp е нещо нормално
Защо Facebook твърдят, че споделянето на лични данни от WhatsApp е нещо нормално
Facebook са известни в технологичната индустрия не само със социалната мрежа. Рекламните практики често са обект на сериозни критики. Компанията също така притежава още три от най-популярните мобилни приложения: Messenger, Instagram и WhatsApp. Дългосрочните планове на Facebook предвиждат сливането на заглавията в една обща платформа за комуникация. Още в първите дни на новата година ви съобщихме, че WhatsApp вече ще споделя личните ни данни с Facebook, независимо дали сме съгласни. Новите промени в правилата за използване на приложението влизат в сила на 8 февруари. След тази дата цялата информация за активността ви ще се споделя с Facebook.  Това ще става без изричното ви съгласие и незавидимо дали имате профил в социалната мрежа. Потребителите вече получават уведомления в WhatsApp, които ги инфомират за планираните промени. Mного хора възприеха това решение на Facebook като ултиматум и ограничаване на личниата им свобода, като вече започнаха да преминават към алтернативни приложения.     Негативните отзиви на потребителите в Google Play и App Store вече се отразиха негативно и на рейтинга на WhatsApp. Въпреки недоволството от Facebook защитиха своето решение, съобщава TechSpot.  Компанията обръща сериозно внимание на факта, че не слуша разговорите и не чете съобщенията на своите потребители в WhatsApp. Хората от списъците с контакти, както и данни за локацията също не се споделят със сървърите на Facebook. Всеки потребител може лесно да изтегли своята информация, да накара постовете да се изтриват след определен период от време. Това са само част от аргументите, с които компанията мотивира своето решение, което почти сигурно ще се отрази на популярността на WhatsApp в негативен план.   Oще от Digital: Потребителите на WhatsApp вече могат да пазаруват директно от чатовете
Facebook
Facebook ще бъде по-сигурна платформа за някои потребители през 2021г.
Facebook ще бъде по-сигурна платформа за някои потребители през 2021г.
Facebook не крият амбициите си да създадат най-мащабната платформа за комуникация в индустрията. Това ще стане възможно, чрез сливането на Messenger, WhatsApp и Instagram в един общ продукт, който ежедневно свърза милиони потребители. Вече се работи активно над идеята, която обаче изисква време за техническа реализация. Докато специалният екип на Facebook работи усилено над интеграцията на приложенията научаваме повече детайли за плановете на компанията да гарантира по-висока степен на сигурност. Facebook Protect е сравнително нова инициатива, която е предназначена профилите на известни и публични личности от хакери. Програмата е насочена към хората, които имат милиони последователи и им предоставя допълнителни опции да предпазят своя профил в социалнaта мрежа от различни кибератаки и заплахи в интернет, съобщава MakeUseOf. Facebook Protect стана публично достъпна по време на президенските избори в САЩ но само за определени хора като политически кандидати, избрани служителни, партийни комитети и персонал, но също за членове на федерални и държавни агенции.     Компанията изглежда е доволна от първоначалните резултати и обмисля възможността да позволи на повече потребителите да използват Facebook Protect през следващата година. Сред тях ще бъдат журналисти, активисти и правозащитници, както и много други хора работещи в обществената сфера. Основната цел е да се използват максимално разнообразие от ресурси за мониторинг и предотвратяване на хакерски атаки. Допълнително ще разберем какви подобрения ни очакват във Facebook Protect и кога обикновените акаунти ще могат да се възползват от програмата през 2021. Разширяването на платформата също така ще накара повече хора да използват по-сигурни методи за логин като двуфакторната автентикация.   Още от Digital: 5 начина, по които хакерите използват Facebook, за да крадат личните ни данни
любопитно
 Google и Facebook сключиха споразумение да си помагат в случай на разследване
Google и Facebook сключиха споразумение да си помагат в случай на разследване
Технологичните компании често са обект на критики заради начина, по който съхранявате личнатa информация на потребителите. Това важи в най-голяма степен за Google и Facebook, които разчитат основно на реклами, за да генерират приходи. Антитръстовите регулатори на ЕС провеждат множество разследвания, за да установят наличието на евентуални нелоялни бизнес практики. Регулаторите продължават да бъдат изключително стриктни и обещават допълнителни санкции за IT компаниите, които не спазват правилата. Въвеждането на GDPR и други дигитални регулации и законодателни инициативи сред държавите-членки в света на технологиите карат големите компании постоянно да въвеждат промени и оптимизации. Основните критики срещу Google са свързани със злоупотреба с монополната позиция на търсачката, както и факта, че популяризира своите продукти за сметка на конкурентни предложения. Facebook попадат в полезрението на разследващите зареди агресивната си рекламна политика. Онлайн маркетинга е сегмент, в който интересите на двете технологични компании съвпадат, тъй като представлява най-голямото перо в бюджетните на Facebook и Google.     Традиционно проблемите от подобно естество са свързани с ЕС, където регулаторите винаги са били по-стриктни. Американското правителство също започна подобни инициативи срещу Google и Facebook през последните седмици. Развитието на ситуацията е принудило двете компании да проведат серия от срещи, на която са постигнали интересна договорка. Според информация на Reuters се е стигнало до споразумение, което регламентира, че Facebook и Google ще си сътрудничат и помагат при провеждане на бъдещи разследвания на антитръстовите органи. По този начин две от най-големите технологични компании ще си асистират на най-високо ниво, за да се защитят от обвиненията на регулаторите. Конкретният мотив за споразумението е огромния брой дела срещу Google и Facebook на територията на САЩ. През последните месеци двуцифрен брой щати стартираха разследвания свързани с рекламните практики на двете компании. Параметрите на договорката остават публична тайна, но със сигурност може да очакваме синхронизиране на стратегиите на Google и Facebook срещу регулаторите.   Още от Digital: ЕС подготвят по-стриктни санкции срещу Apple, Amazon, Facebook и Google          
TikTok
TikTok заплашва доминацията на Facebook при мобилните приложения
TikTok заплашва доминацията на Facebook при мобилните приложения
TikTok стартира като приложение за споделяне на кратки клипове в Китай, но се превърна в световен феномен. Анализаторите изчисляват, че платформата се използва от над 800 млн. активни потребители всеки месец. Мобилното приложение е регистрирало над 1.5 млрд. пъти от Apple Store и Google Play, което показва нагледно успеха на TikTok. Рекордното представяне от началото на годината досега се очаква да продължи и през последното тримесечие на 2020г. Eкспертите от App Annie също така изчисляват, че TikTok е най-изтегляното приложение за смартфони в периода между януари и ноември 2020г. По този начин платформата на Byte Dance успява да изпревари дори приложенията, които са собственост на Facebook. Oгромният интерес на тийнейджърите към TikTok е водещия фактор за популярността на приложението, което в най-добрия си период от годината има 1 млрд. месечни потребители. Това е достатъчно хитовото заглавие да изпревари WhatsApp, Instagram и Mesenger, които представляват основата на мобилната стратегия на Facebook.     Според информацията на App Annie инсталациите на приложения за смартфони ще преминат границата от 130 млрд. през 2020г. Това ще е ръст от 120 млрд. инсталации в Google Play и App Store преди година. Разпространението на коронавируса има сериозен принос потребителите да прекарват повече време пред екраните на своите устройства. Тези процеси ще стимулират сериозно и печалбата на водещите разработчици, тъй като се очаква да отделим $112 млрд. за покупка на приложения през годината. По този начин се отчита ръст в приходите от 25%, в сравнение с предходното рекордно постижение от 2019г. Положителните тенденции вероятно ще се запазят и през следващта година,   Oще от Digital: Най-добрите алтернативи на TikTok
DMCA.com Protection Status