Две от най-големите компании в технологичната индустрия се озова в центъра на мащабен конфликт. Вече ви информирахме как Facebook обвини Apple в нелоялни бизнес практики. Ситуацията ескалира заради въвеждането на нови промени в iOS 14 свързани с разрешенията за достъп до личните данни на потребителите. Аpple съобщиха за функционалност, която ще показва каква информация събират за нас мобилните приложения в смартфоните.

Успоредно с това компанията иска да улесни процеса по блокиране на тракерите, които следят активността им в интернет. По този начин предоставянето на отказ за разрешение до определени данни може да блокира изцяло възможността софтуер от трети страни да разбира какво правите онлайн.

Едва ли е изненадващо, че промените подготвяни от Apple предизвикаха най-големи критики от Google и Facebook. Toва са две от компаниите, които разчитат предимно на различните методи за следене потребителите, за да генерират приходи от тяхната активност в интернет. От Apple нямат никакво намерение да се откажат от своите планове.

 

 

iOS е мащабна екосистема, която осигурява достъп до милиони устройства и е бизнес възможност, която не може да бъде пропусната дори от най-големите IT гиганти. Сега разбираме за интересна промяна в плановете на Facebook, които актуализираха своята позиция относно промените в iOS 14.

Компанията изрази отново своето съгласие, но все пак разкри, че ще показва новото уведомление, с което собствениците на iPhone могат да изберат дали да разрешат достъп до личните си данни. По този начин Facebook смятат, че ще улеснят максимално своите потребители и представители на бизнеса, които използват iOS екосистемата.

Въпреки това Facebook продължават да споделят първоначалното си твърдение, че персонализираните реклами поддържат малкия бизнес и позволят приложенията за смартфони да бъдат безплатни.

Новата функция ще позволи на всеки собственик на iPhone сам да прецени дали иска тракерите да получават достъп за активността му в интернет.

 

Oще от Digital: Facebook продължават нападките срещу Apple в печатните медии