Facebook искат да притежават най-мащабната платформа за комуникация в технологичната индустрия. Амбициозната им цел да слеят чатовете на Messenger, Instagram и WhatsApp изисква време за реализация. От компанията също така експериментират с много идеи и имат специална дивизия, която разработва нови приложения за забавление и общуване с логото на Facebook.

През последните седмици се появи непознато заглавие, което се превърна в голям хит сред най-младата аудитория. Името на софтуера е Clubhouse, като разработката е подкрепена от няколко известни личности, сред които инвеститора Maрк Андреесен. Мобилното приложение позволява да се присъединявате към различни аудио стаи и да обсъждате разнообразие от теми.

По този начин Clubhouse предлага алтернативен аудио формат, който има голям потенциал да привлече по-голяма аудитория. На този етап използването на приложението изисква покана от друг потребител, но вероятно ограничението ще бъде премахнато през следващите месеци.

Участие в аудио чатовете, които предлага Clubhouse вече направиха Опра Уинфри, Аштън Къчър, Илон Мъск и др.

 

 

Шефът на Facebook също се включи в дискусиите на Clubhouse и предостави своето мнение за развитието на технологиите с добавена и виртуална реалност. Това се случи само преди няколко дни, но Марк Зукърбърг вече oбмисля възможността да предложи собствен конкурент на приложението за аудио чат.

Неговата поява изненада доста хора, които не очакваха да видят създателя на Facebook да се включи в разговор на Clubhouse. По всичко личи, че той е искал лично да се увери как работи приложението и какви са възможностите подобна технология да бъде интегрирана и към социалната мрежа.

Служителите на Facebook вече експериментират със софтуерни решения, които да превърнат този продукт в реалност. Засега проекта е в начална фаза и вероятно тепърва ще научаваме повече детайли за плановете на компанията. В миналото Facebook са взаимствали популярни идеи на свои конкуренти като например Stories формата вдъхновен от Snapchat.

Друг пример е Instagram Reels, чиято цел е да конкурира TikTok. Скоро това ще се случи и с Clubhouse.

 

Oще от Digital: 5 начина, по които хакерите използват Facebook, за да крадат личните ни данни