По време на годишната си конференция F8, Facebook заяви своите амбиции за развитието на виртуалната и добавена реалност. Една от стъпките в реализирането на своите цели е новата платформа Camera Effects, съобщава TechCrunch.

 

Новата платформа Camera Effects е насочена към създателите на приложения. Те ще могат да разработват различни ефекти, които да се използват от собствената камера на Facebook в мобилните приложения. По този начин социалната мрежа на практика става още по-директен конкурент на Snapchat в още една област – добавянето на ефекти в реално време върху снимките и клиповете.

 

Facebook обаче има още една цел. Camera Effects ще бъде съвместима и с добавената реалност в бъдещите услуги на Facebook. Компанията обяви, че вижда бъдеще, в което вместо смартфони, хората ще използват умни очила и контактни лещи, които да наслагват дигиталните изображения пред очите. В дългосрочен план, Camera Effects ще може да се използва за множество приложения и услуги с добавена реалност. Преди това обаче, тя трябва да спечели вниманието на програмистите, които да харесат платформата и да искат да я използват за своите разработки.

 

Още от Digital: Защо Facebook имат най-щастливите служители в технологичната индустрия