Facebook притежават три от най-популярните мобилни приложения в света и това са Messenger, Instagram и WhatsApp. Плановете на компанията да ги унифицира в една мащабна платформа за комуникация отдавна са обект на широки дискусии в интернет. Реализацията на тази идея, обаче е свързана със сериозни технологични предизвикателства. 

Водещ приоритет за Facebook е да успеят да мигрират информацията от трите си приложения, като гарантират, че тя е максимално достъпна и защитена от хакери. Големият въпрос е как компанията ще успее да интегрира Facebook Messenger, WhatsApp и Instagram като едновременно предостави възможност на потребителите да избират самостоятелно кои приложения да използват. 

Изпращането на съобщения и видео разговорите не са единствените опции пред Facebook да генерират приходи от внушителния брой активни профили в екосистемата им от приложения и услуги. Нови данни публикувани от WABetaInfo разкриват за следващия важен елемент от стратегията на Facebook.

Вече се тества функция за директна комуникация между WhatsApp и Facebook Messenger, което определено е доста атрактивна идея. 

 

 

Инженерите на Facebook тестват няколко различни софтуерни решения, с които да ни позволяват да получаваме и изпращаме съобщения между две от най-популярните приложения за комуникация. Компанията ще увеличи хардуерния капацитет, за да обработва в реално време входящите съобщения и да синхронизира персоналните настройки на акаунтите между WhatsApp и Facebook.

Разработчиците също така вече виждат референции в кода на Instagram, които подканват потребителите да комуникират с Facebook Меssenger и WhatsApp. Със сигурност на много хора ще им допадне идеята за свободна комуникация между мобилните приложения.

Facebook са изправени пред нелеката задача да гарантира по най-добър начин, че данните са криптирани и няма да бъдат споделяни с трети страни. Тепърва ще разбираме какви са конкретните им планове, но е факт, че постепенно WhatsApp и Facebook Messenger започват да се сливат в една обща екосистема за комуникация. 

Следващата стъпка е интеграцията и на Instagram, което ще позволи на компанията да свързва всеки ден милиарди потребители в унифицираната си платформа. 

 

Oще от Digital: Ето какви са новите видео функции на Facebook, Instagram и WhatsApp