Facebook и Google разполагат с впечатляващи ресурси, които имат достъп до огромно количество информация за своите потребители. Всички данни споделяни в популярните им приложения се използват за таргетиране на реклами, които са водещ източник на приходи за двете компании. Това не е тайна за никого и е в основата на бизнес модела и екосистемата от софтуерни решения, които Facebook и Google ни предлагат. 

Рекламните им стратегии често са обект на разследвания от антитръстовите органи, които търсят доказателства за нерегламентирани бизнес практики. Докато текат тези процеси научаваме непознати детайли за конкретните маркетингови похвати на технологични гиганти от ранга на Facebook и Google. Данни от нова публикация на NYTimes разкриват, че двете компании са сключили тайна сделка, чиято цел е да се намали конкуренцията в рекламния сектор. 

Това се е случило преди три години, като въпросното споразумение е известно като "Jedi Blue" и  е регулирало отношенията между двете страни в този ключов сектор, съобщава Engadget.

 

 

Подписването на документа облагодетелства основно Facebook, особено в процеса на наддаване на рекламни оферти в няколко онлайн платформи едновременно. В замяна на това получават подкрепата на Google за открито офериране при продажбата на тези реклами. Конкретните условия на "Jedi Blue" създават сериозни предимства за социалната мрежа

От една страна социалната мрежа има повече време да наддава за реклами, но също така се възползва от директни сделки за таксуване на сайтовете, които ги хостват, както и помощ от Google за по-добра оптимизация на рекламните аудитории. 

Facebook се съгласяват да участват в повече от 90% от рекламните търгове, на които може да идентифицира потребителите и гарантира минимален бюджет от $500 млн. годишно. Интересна клауза включена в договора забранява на Google да използва информацията от офертите, за да манипулира аукционите в своя полза. 

В заключение ще отбележим, че нито една друга компания, която си партнира с Google не е била удостоена с толкова примамлив договор в сферата на рекламите, както Facebook.

 

Още от Digital: Google и Facebook сключиха споразумение да си помагат в случай на разследване