Замисляли ли сте се някога защо всички услуги на Google са безплатни? Компанията предлага разнообразие от приложения като YouTube, Google Maps, Chrome и Photos. Tрябва да отбележим също, че Google разработват операционните системи Android, Chrome OS, Wear OS и Аndroid Autо, които също могат да се използват свободно от производителите. Отговора на въпроса е рекламите в интернет, които са най-големия източник на приходи за Google. Сходна е и ситуацията с друг технологичен гигант и това е Facebook, които залагат на идентичен бизнес модел.

 

Двете компании на практика създадоха таргетираните реклами, които показват персонализирани маркетингови съобщения съобразно активността на всеки профил в интернет. Световната пандемия от COVID-19 кара все повече хора да си стоят вкъщи, но социалната дистанция на милиони потребители не означава автоматично ръст в приходите от реклама. Причината е, че доста компании намаляват своя бюджет за маркетинг, за да компенсират загубите за своя бизнес от другите ограничения наложени от разпространението на коронавируса.

 

 

Tрадиционно компаниите, които се окажат в затруднена ситуация веднага редуцират рекламния си бюджет, за да оптимизират разходите. Тwitter се очакват да регистрират 23% ръст в трафика през март, но приходите им от реклама ще бъдат с 20% по-ниски. Само преди няколко дни Facebook разкриха, че отчитат 50% увеличение в броя на съобщения изпращани в платформите им за комуникация и над 100 пъти повече групови разговори. Тази тенденция намира най-силно проявление в държавите засегнати най-сериозно от коронавируса.

 

Забелязва се и спад в търсенията, които правим в Google на разнообразни теми, сред които и пътуване. Всички тези процеси ще окажат негативно влияние върху приходите от реклама на двете компании, съобщава TechSpot. Прогнозите на анализатори от Cowen са, че през настоящата година Facebook и Google ще генерират с 44% по-малко приходи от дигитален маркетинг. Това е с приблизително 11% по-ниска стойност от резултатите преди година. Aко кризата продължи по-дълго е възможно загубите да са доста по-високи.

 

Още от Digital: Google ще използват изкуствен интелект, за да подобрят рекламите в интернет