Facebook е компания, която генерира приходи от личната информация на своите потребители. Социалната мрежа е подходящ, но не и единственият пример за бизнес модела, който е фокусиран върху рекламите. Не бива да забравяме, че Instagram, Messenger и WhatsApp също са собственост на Facebook, като информацията се съхранява в едни и същи сървъри.

Компанията проявява голяма интерес към добавената реалност, която вижда като бъдещето на комуникацията и забавлението. Toва е една от причините за големия интерес на Facebook към смарт очилата, които могат да възпроизвеждат дигитално съдържание пред очите ни. Новият проект на компанията се казва Ego4D и е фокусиран върху разработката на алгоритми с изкуствен интелект.

Oсновната цел на Facebook е да създаде алгоритми, които позволяват на AI софтуер да си взаимодейства със света по същия начин, както хората, съобщава BGR. Teхнологията ще бъде част от предстоящите умни очила, като така ще вижда и чува всичко, с което се сблъскват потребителите от първо лице.

 

 

Системата ще анализира околното пространство и движещите се обекти, но също ще записва аудио и видео. Във всяка една минута ще се генерира огромно количество информация, които ще се използват за целите на проекта. Facebook разполагат с най-голямата база данни от този тип и си партнират с 13 университета по цял свят.

Досега са записани 3025 часа видео от 855 доброволци, които живеят в девет различни държави. Участниците използват GoPro камери и AR очила, за да записват в реално време своята активност. Следващата фаза на проекта е да се регламентират бенчмаркове и правила, които да гарантират, че Ego4D освен висока прецизност ще осигурява и сигурността на потребителите.

За в бъдеще Ego4D разработките могат да намерят приложение в широк набор от устройства, включително преносими камери и домашни роботи, които асистират ежедневната работа. 

 

Още oт Digital: Какво ще представлява бъдещето на Facebook - метавселената