Продажбите на устройства подходящи за измерване на ключови параметри на тялото по време на тренировки се увеличиха значително през 2020г. Основната причина за този тренд имат социалните ограничения предизвикани от пандемията с коронавируса. Това превърна умните часовници и фитнес тракерите в предпочитано решение за доста хора, които могат да поддържат форма самостоятелно, докато продължава кризата с COVID-19.

Оказва се, че потребителите са доста активни не само в своите инвестиции свързани с хардуера, тъй като са отделили рекордни средства за мобилни приложения. Последният доклад на aнализатори от Sensor Tower разкриват, че са отчетени солидни приходи от фитнес приложенията на европейския пазар.

Конкретните данни очертават 70.2% ръст в изразходваните средства, които достигат до $544.2 млн. Тези стойности са добро доказателство колко много хора влагат средства и усилия да поддържат формата си на фона на социалните ограничения на континента. Фитнес приложенията, които са генерирали най-много приходи в този сектор са Strava, Calm и Headspace.

 

 

За сравнение приходите на фитнес приложенията година по-рано отчитат ръст от 37.2% на годишна база, за да достигнат до $319.8 млн. Изминалите 12 месеца почти дублират тези стойности, като най-сериозна е активността на потребителите през третото тримесечие. От SensorTower изчисляват, че в периода юли-септември са изразходвани $148 млн., което е с 83.3% повече спрямо третото тримесечие на 2019г. 

Едва ли е изненадващо, че 72.2% от всички разходи в категория Health & Fitness са регистрирани в AppStore. Цифрата е $392.8 млн. В същото време Google Play отчита приходи от $151.4 млн. което представлява 27.8%. Най-активни са потребителите във Великобритания, Германия и Франция, които са едни от най-населените държави на континента.

Инсталациите на мобилни приложения за фитнес в Европа също отчитат ръст от 46%, спрямо предходната година и достигат до 829.5 млн. По този начин Google Play е източник на 62.2% от всички изтегляния в тази категория, докато App Store генерират 313.3 млн. или 37.8%.

 

Още от Digital: Каква е разликата между смарт часовник и фитнес тракер