Легендарният италиански производител никога не с изпитвал трудности да експериментира с различни дизайни и да представя мощни и уникални във всеки един детайл суперавтомобили. Ferrari продължават да търсят начини, с които да изпреварят своите конкуренти в индустрията.

Всички сме свикнали да виждаме спортни модели като Ferrari Enzo или Ferrari F50, но в богата история на компанията съществуват и прототипи на други футуристични машини. Един от най-добрите примери е уникалния Ferrari 512 S Modulo, чиито дизайн  е показан за първи път през 1970г. 

Определено можем да се съгласим, че визията на автомобила е доста атрактивна дори и погледано от днешните стандарти. Със сигурност хората, които са имали възможността да видят с очите си Ferrari 512 S Modulo дълго време ще си спомнят за този момент.

 

 

С тази привилегия могат да се похвалят потребителите, които са посетили 1970 Geneva Motor Show изложението. Уникалният дизайн е дело на партньорство с експерти на Pininfarina, които стават причини за 22 престижни награди, които Ferrari 512 S Modulo печели на събитието.

Много автомобили от следващите две десетилетия взаимстват и доразвиват някои от напредничавите идеи заложени във Ferrari 512 S Modulo, съобщава SlashGear. Водещият дизайнер на машината е Паоло Мартин, който премахва класическите врати за сметка на подвижен покрив от стъкло, който изглежда като сцена от фантастичен филм през 1970г.

Шасито е базирано на Ferrari 512 S Group 5 състезателния модел на компанията. Автомобилът използва 5-литров V12 двигател с максимална мощност от 550 к.с.

 

 

Все пак трябва да отбележим, че прототипа показван на 1970 Geneva Motor Show не разполага със скоростна кутия и двигател, а демонстрира единствено дизайна на автомобила. Според първоначалните планове Ferrari 512 S Modulo може да развие максимална скорост от 355 км/ч. и да ускорява от 0 до 100 км/ч за едва три секунди. 

Всички тези характеристики са доста впечатляващи за дизайн на автомобил от преди пет десетилетия. Любопитен факт е, че Pininfarina продават работеща версия на прототипа на американския филмов продуцент и запален фен на Ferrari, Джеймс Гликенхаус. Сумата не е публично обявена. 

Новият собственик полага много грижи да възстанови модела до началното състояние, което включва оригиналния двигател и скоростна кутия. Повторният дебют на 512 S Modulo е на 2018 Concorso d'Eleganza at Villa d'Este.

 

 

Още от Digital: Шефът на Ferrari потвърди, че няма да представят електрически автомобил до 2025г.